שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    האלטע זאכן יורד מהכביש. הפעם זה סופי
    שש שנים לאחר שהוגשה הצעת חוק המבקשת לאסור שימוש בסוסים וחמורים רתומים לעגלות, אישרה ועדת הכלכלה את התקנה. ובכל זאת, סוסים עדיין ימשכו עגלות, אך רק תיירותיות - העיר נהריה תהווה מודל

    ועדת הכלכלה אישרה סוף סוף את האיסור על תנועת עגלות רתומות לסוסים וחמורים. המשמעות: חסל סדר אלטע זאכן. שנים ארוכות לאחר שהצעת החוק הוגשה לראשונה, וחודשיים לאחר אישור ראשוני, קבעה היום ועדת הכלכלה באופן סופי: חל איסור על שימוש בבעלי חיים - סוסים וחמורים - רתומים לעגלות, למעט למטרות תיירותיות. בכך אמור להסתיים באופן חד משמעי וסופי עידן האלטע זאכן, סוחרי יד שניה הרותמים סוסים וחמורים לעגלות, ועוברים ברחובות הערים במטרה לאסוף ציוד בו איש אינו חפץ.

     

    כמה שנים מתגלגל חוק:

    • 2012: סוף עידן הדיו: האלטע זאכן יורד מהסוס

     

    צילום: יהונתן צור ואמיר לוי, עריכה: גלי כץ ואלי סטרול

    צילום: יהונתן צור ואמיר לוי, עריכה: גלי כץ ואלי סטרול

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    הרעיונות של חבר הכנסת זאב:

     

    יש להזכיר כי ועדת הכלכלה התכנסה היום (א') לדיון מחודש בנושא, לאחר שהתבקשה להחריג מהאיסור את העגלות הרתומות לסוסם ומשמשות לצרכים תיירותיים. הוועדה נענתה לבקשת ערים בהן נעשה שימוש בעגלות מסוג זה, ואישרה לעשות שימוש חריג בסוסים, ובתנאי שהטיפול בבעלי החיים יהיה הולם ומצב הבריאותי לא יפגע כתוצאה מהשימוש בהם. נציג עמותת תנו לחיות לחיות, עו"ד יוסי וולפסון, טען כי החרגת עגלות תיירותיות מהתקנה, מהווה פרצה בה יעשו שימוש גם עגלוני האלטע זאכן, וכי אין מניעה לעבור לשימוש בכלי רכב ממונעים גם לצרכים תיירותיים. אלא שהוועדה החליטה כאמור להיענות לבקשת העיר נהריה. זו יוצגה על-ידי עו"ד אורון ארבל, היועץ המשפטי של העירייה, אשר טען כי מצב הסוסים בעיר התיירות הצפונית טוב מתמיד.

     

    וולפסון התייחס בדבריו לפתרון לפיו עגלוני אלטע זאכן יכולים לעבור לשימוש בטנדרים, וטען כי החרגת כרכרות תיירותיות, תאפשר בסוף גם תנועת אלטע זאכן. " כמו שאלטע זאכן יכול לעבור לטנדר, גם מי שמשתמש בכרכרות לצרכי תיירות יכול לעבור לשימוש ברכב פתוח או ריקשה, בלי להפריע לתנועה או לגרום סבל לבעלי חיים".

     

    לדברי שר התחבורה ישראל כץ, "הימצאותם של עגלות הרתומות לבעלי חיים בכבישי ישראל מהווה סיכון משמעותי לנהגים ולהולכי הרגל כאחד ולעיתים קרובות הן אף גורמות לעיכוב בתנועה ולפקקים מיותרים. מדובר לרוב בסוסים המושכרים לרוכלים על בסיס תשלום פעוט של עשרות שקלים ליום, ומהווים עבורם תחליף זול לכלי רכב. כדי להימנע מהוצאות כספיות, בעלי החיים אינם מקבלים טיפולים רפואיים הכרחיים, מזון ראוי ותנאי מחיה הולמים, כך עד מותם האכזרי, עקב תשישות מחלות ורעב.

     

    בעמותת "הכל חי" שנאבקת למעלה מעשור לקידום החקיקה בנושא, ציינו בעקבות החלטת הוועדה כי מדובר "בתופעה שאין לה מקום במדינה מודרנית כמו ישראל". לדברי העמותה, "ישראל הפכה למדינה הראשונה בעולם אשר העבירה איסור כלל ארצי על שימוש בעגלות סוס וחמור ברחובות ובכבישים. מחקרים רבים הוכיחו כי קיים קשר ישיר בין אלימות כלפי בעלי חיים לאלימות כלפי בני אדם", הוסיפה רעות רשף, נציגת העמותה בישראל. "ההחלטה שהתקבלה היום היא נקודת ציון חשובה בתהליך הפיכת החברה והעולם לרחומים יותר".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום:  יהונתן צור ואמיר לוי
    העגלונים ירדו מהכביש?
    צילום: יהונתן צור ואמיר לוי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים