שתף קטע נבחר

התביעה: עונש מוות לקפטן המעבורת שטבעה

304 נוסעים, רובם תלמידים, נספו באסון המעבורת בדרום קוריאה באפריל. התביעה דורשת להטיל עונש מוות על 4 אנשי צוות בכירים, בהם הקפטן, ומאסר על 11 אנשי צוות נוספים בגין נטישת הספינה וגרימת מוות ברשלנות

התביעה בדרום קוריאה ביקשה היום (יום ב') להטיל עונש מוות על קפטן המעבורת Sewol שטבעה בחודש אפריל, ועמה טבעו למוות יותר מ-300 בני אדם.

 

הקפטן שברח התנצל: "סירות ההצלה איחרו"

 

עוד חדשות בעולם :

אונסים ומתחתנים בטלוויזיה בתאילנד

בנו של ג'ב בוש: אבי ירוץ לנשיאות ב-2016

 

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, התביעה ביקשה מבית המשפט להטיל עונש דומה על שלושה אנשי צוות נוספים, ועונש מאסר על עד 30 שנה על 11 אנשי צוות נוספים שנאשמים כי התרשלו וכשלו בתפקידם להגן על הנוסעים בעת טביעת כלי השיט ב-16 באפריל. רוב הנספים באסון הימי מול חופיה הדרומיים של דרום קוריאה היו תלמידי בית ספר שהיו בטיול שנתי. על פי רשת CNN, עונש מוות הוא עונש חריג בדרום קוריאה, שלא ביצעה הוצאה להורג זה 17 שנים, אך בעבר עשתה זאת פעמים רבות מסיבות פוליטיות.

 

התביעה דורשת להטיל עליו עונש מוות. קפטן המעבורת לי (צילום: EPA) (צילום: EPA)
התביעה דורשת להטיל עליו עונש מוות. קפטן המעבורת לי(צילום: EPA)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

כתבת CNN על המעבורת הטובעת

 

 

 

העמסת יתר של המעבורת? כלי השיט לפני טביעתו (צילום: AP) (צילום: AP)
העמסת יתר של המעבורת? כלי השיט לפני טביעתו(צילום: AP)

אסון לאומי. קרובי הנספים (צילום: EPA) (צילום: EPA)
אסון לאומי. קרובי הנספים(צילום: EPA)

היו בדרך ל"הוואי של דרום קוריאה". תמונות התלמידים הנספים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
היו בדרך ל"הוואי של דרום קוריאה". תמונות התלמידים הנספים(צילום: רויטרס)

קפטן לי ג'ון סאוק ושלושה אנשי צוות בכירים נוספים נאשמים בהריגה בגלל רשלנות ואי הגנה על נוסעי המעבורת בעת טביעתה. 11 אנשי צוות נוספים נאשמים באישומים חמורים פחות, אך עדיין כאלה שבגינם דורשת התביעה עונשי מאסר ארוכים. 15 אנשי צוות המעבורת שעומדים לדין היו בקבוצה הראשונה של אנשים שנטשו את כלי השיט שהתחיל לשקוע.

 

10 גופות עדיין לא נמצאו

טביעת המעבורת, אחד האסונות הקטלניים ביותר בדרום קוריאה בשנים האחרונות, גרמה לאבל לאומי ולזעם ציבורי גדול. הרשויות מאשימות את צוות המעבורת בהעמסת יתר של כלי השיט, באחסון לא הולם, במאמצי חילוץ כושלים וברשלנות שגרמה לתאונה. יותר משישה חודשים עברו מאז טביעת המעבורת, וגופותיהם של 294 נוסעים נמשו מהים ואילו ועשר גופות נוספות לא נמצאו.

 

קפטן המעבורת לי התנצל כי נטש את הנוסעים, אבל אמר שהוא לא ידע שפעולתו תוביל למוות המוני. בסרטון וידאו שצולם על ידי משמר החופים ביום הטביעה, נראה לי בורח מהמעבורת לעבר סירת הצלה והוא לבוש בתחתונים בלבד, בשעה שרוב הנוסעים עדיין היו על סיפון המעבורת הטובעת.

 

רבים מהתלמידים שניצלו סיפרו כי הם נצטוו שוב ושוב במערכת הכריזה להישאר בכלי השיט הטובע, ושהם לא זוכרים שום הוראת פינוי שניתנה להם.

בסופו של דבר הם נאלצו לעזור זה לזה ונחלצו מהמעבורת בטרם שקעה למצולות. הקפטן טען שהוא הורה על פינוי הנוסעים, אולם השהה את הוראת הפינוי משום שלדבריו כוחות ההצלה והחילוץ עדיין לא הגיעו ומשום שהוא חשש לבטיחות הנוסעים במים הקרים.

 

המעבורת Sewol יצאה ב-16 באפריל בשעה 21:30 (שעון מקומי) מנמל אינצ'און לנסיעה בת ארבעה ימים שיעדה הסופי הוא אי הנופש ג'ג'ו שנחשב ל"הוואי של דרום קוריאה". תמונות המעבורת הטובעת מדרום קוריאה הזכירו ודאי לרבים את סיפורה של ה"קוסטה קונקורדיה". 32 בני אדם נהרגו בינואר 2012 כשאוניית הפאר שאורכה 290 מטרים ועליה 4,000 נוסעים ואנשי צוות טבעה מול חופי האי גיליו האיטלקי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
נטש את הנוסעים. קפטן המעבורת לי
צילום: EPA
מומלצים