שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    אופל קורסה בנהיגה ראשונה: מיישרת קו

    הסופר-מיני הוותיקה של אופל זוכה למחליפה מודרנית, עם שיפור משמעותי להיצע המנועים, תא הנוסעים ולאבזור. אבל מה מזה יגיע אלינו? השקה

    • איפה נהגנו: פרנקפורט, גרמניה
    • במה נהגנו: אופל קורסה דור 5 ("קורסה E")
    • קטגוריה: סופר-מיני
    • מתחרות עיקריות: טויוטה יאריס, יונדאי i20, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה, פיז'ו 208
    • מתי אצלנו: אפריל 2015
    • מחיר משוער: החל מ-80 אלף ל-1.4 ידנית, החל מ-100 אלף ל-1.4 אוטומטית
    • גלריית התמונות המלאה של אופל קורסה החדשה

     

     

    בעד: מרווח, מנוע 1.0, היגוי

    נגד: מנוע 1.4, נוחות נסיעה, גרסאות רלוונטיות לא הובאו להשקה

     

    מה חדש?

    הקורסה החדשה, שמכונה בכינוי E (בשל היותה הדור החמישי לדגם), מבוססת על פלטפורמת הדור היוצא. וכן, זה אומר שיש עדיין קשר משפחתי לפלטפורמת פיאט פונטו, תאומת הקורסה הקודמת. באופל מבטיחים עם זאת שיפור משמעותי לרכיבים רבים, כמו גם מנועים חדשים שפיתחו בעצמם - בעיקר אלו הצורכים בנזין (ובפרט מנוע שלושה צילינדרים חדש עם טורבו). מבחינת עיצוב, הדימיון לעבר ברור במיוחד מהצד ומאחור, בעוד שתא הנוסעים שונה מקצה לקצה.

     

     

    תא הנוסעים

    כאמור תא הנוסעים חדש לחלוטין, ולצד מרווח מרשים שהיה גם בעבר, מציע כעת עיצוב שונה. במקום הקונסולה הקדמית האנכית, לקורסה החדשה קונסולה אופקית שבמרכזה מסך מולטימדיה גדול. הרושם הראשוני הוא של רכב איכותי ומודרני מבעבר, גם אם מבט מדוקדק יותר מוצא איכויות חומרים והרכבה משופרות, אבל לא מצטיינות. גם הנדסת האנוש אינה מהטובות שיש. המרווח בתא הוא מהטובים בקטגוריה - כולל ליושבים מאחור - ותא המטען נדיב בגודלו.

     

    מנוע 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים ומגדש טורבו ()
    מנוע 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים ומגדש טורבו

     

    מנוע ותיבת הילוכים

    באירוע ההשקה היו זמינות לצערנו רק גרסאות שככל הנראה לא יגיעו לישראל: מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין עם 100 כ"ס ומנוע השלושה צילינדרים החדש, אף הוא טורבו-בנזין, עם 115 כ"ס. שניהם בשידוך לתיבת הילוכים ידנית. מנוע ה-1.4 ליטר, שמיועד על-פי אופל לשווקים רגישי-מחיר, לא הרשים: הוא רועש ולא מעודן, מציע רצועת כוח צרה ומרגיש חלש משמעותית מכפי שהמספרים טוענים. תפקוד בורר ידית ההילוכים היה טוב עם פעולה מדויקת ותפעול קל, גם אם המצמד מעט ארוך ומעורפל מהרצוי.

     

    מנוע ה-1.0 ליטר הרשים הרבה יותר. היחידה הקטנה מעניקה תחושה חזקה ונמרצת, גמישות בסל"ד נמוך ואורך נשימה יחסי בסל"ד גבוה. כל זאת עם רמות רעש נמוכות משמעותית מאשר במנוע הגדול יותר. בורר ידית ההילוכים והמצמד הרשימו מעט פחות בגרסה זו, אך בסך הכל היו יותר מסבירים.

     

     

    נוחות ויכולת דינמית

    רכבי ההדגמה הציעו שניהם כיול מתלים נוקשה, שיחד עם צמיגים נמוכי חתך הובילו לנוחות לא מרשימה גם על פני כבישים טובים יחסית בסביבת פרנקפורט. זאת, במיוחד (אבל לא רק) במהירויות נסיעה עירוניות. מושב הנהג בגרסאות בהן נהגנו היה מעט נוקשה מהרצוי ובעל תמיכה בינונית לגב, ולא שיפר את המצב.

     

    היכולת הדינמית של הקורסה, כפי שבאה לידי ביטוי במסלול קצר ולא מאתגר במיוחד, הייתה טובה. ההיגוי מדויק יחסית ובעל משקל סביר, אחיזת הכביש מספקת ובאופן כללי המכונית מעניקה תחושת בטחון לנהג. עם זאת, גם כאן נצטרך להמתין למבחן מקומי כדי לספק קביעות נחרצות יותר.

     

     

    סיכום

    אופל קורסה החדשה מציגה התקדמות משמעותית בכמה תחומים חשובים, בהם עיצוב ואיכות תא הנוסעים. היא בעיקר מצליחה להביא את הקורסה - שהדור הקודם שלה היה מיושן מאוד - קרוב אל צמרת קטגוריית הסופר-מיני המודרנית. על כך, יש לג'נרל מוטורס סיבה לגאווה. ועם זאת, עד שנוכל לנהוג בגרסאות הרלוונטיות לשוק הישראלי - בראשן כפי הנראה מנוע 1.4 ליטר עם 90 כ"ס (ללא מגדש) ותיבת הילוכים אוטומטית, ההשקה סיפקה בעיקר התרשמות ראשונית מאוד, והותירה לא מעט שאלות פתוחות בנוגע לסיכויי הצלחת הדגם החדש בישראל. 


    אופל קורסה

    אופל קורסה
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שס', טורבו 3 צילינדרים, 12 שס', טורבו
    נפח / סוג דלק 1.4 ליטר / בנזין 1.0 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 100 כ"ס ב-3,500 סל"ד 115 כ"ס ב-5,000 סל"ד
    מומנט מרבי 20.4 קג"מ ב-1,850 סל"ד 17.3 קג"מ ב-1,800 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, 6 הילוכים קדמית / ידנית, 6 הילוכים
    מרכב חמש דלתות, האצ'בק שלוש דלתות, האצ'בק
    אורך 402 ס"מ 402 ס"מ
    רוחב 175 ס"מ 174 ס"מ
    גובה 148 ס"מ 148 ס"מ
    בסיס גלגלים 251 ס"מ 251 ס"מ
    משקל 1,237 ק"ג 1,163 ק"ג
    100-0 קמ"ש 11 שניות 10.3 שניות
    מהירות מרבית 185 קמ"ש 195 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 19.2 ק"מ לליטר 20.4 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 122 גרם לק"מ 115 גרם לק"מ
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר) כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות לא נבחן לא נבחן

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים