שתף קטע נבחר

פולקסווגן תציע תיבת מצמד כפול עם 10 הילוכים

תיבת ה-DSG של פולקסווגן תציע בעתיד 10 הילוכים, לטובת שיפור בתצרוכת הדלק. ועוד חידושים טכנולוגיים: כיבוי מנוע בשיוט, קונסולה קדמית מחומר מפחית התחממות מהשמש ואפשרות שליטה ברכב מטלפון נייד

פולקסווגן הודיעה על שורה של פיתוחים טכנולוגיים, אותם תטמיע במכוניותיה בשנים הקרובות. בראשם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד חדשה (DSG בשפת פולקסווגן), שתציע לא פחות מעשרה יחסי העברה.

 

יצרנית הרכב הגדולה באירופה והשנייה בגודלה בעולם כרגע (אחרי טויוטה), ערכה כנס טכנולוגיה במסגרתו פרסמה שורה של חידושים עליהם היא עובדת. חלקם צפויים להגיע למכוניות שונות בקרוב מאוד, אחרים לקראת 2018. תיבת הממד הכפול תפעל בעיקרון דומה לתיבות השישה ושבעה הילוכים הקיימות - כלומר תיבה ידנית נשלטת אלקטרונית, עם שני מצמדים שמכינים את ההילוך הבא לפי אופי הנהיגה. מלבד התיבה החדשה, שתציע ריבוי הילוכים לטובת חסכון בדלק ומתאימה לכל מנוע שמפיק מומנט של עד 56 קג"מ, פולקסווגן מפתחת עזרי חסכון נוספים.

 

כך נראית תיבת ה-DSG שבעה הילוכים הקיימת של פולקסווגן: 

 

אחד מהם מוכר ממכוניות של מתחרות כמו ב.מ.וו וטויוטה - כיבוי מנוע במהלך הנסיעה. מדובר באפשרות לנתק את המנוע מתיבת ההילוכים בזמן תנועה, וליתר דיוק בשיוט כאשר הנהג מפסיק ללחוץ על דוושת המצערת. בדרך זו פולקסווגן מבטיחה כי ניתן לחסוך בדלק. המערכת החדשה גם תכבה את המנוע מתחת למהירות של שבעה קמ"ש, בניגוד למערכת העצור-סע הקיימת של היצרנית שעושה זאת רק בעצירה מלאה.

 

היצרנית גם מפתחת גרסה משלה למנוע המגדש החשמלי של אודי, עם נפח של 2.0 ליטר ו-270 כ"ס. המגדש מצטרף לצמד מגדשי טורבו רגילים, ומעלה את ההספק ב-30 כ"ס בהשוואה למנוע זהה ללא מגדש חשמלי.

 

חידושים נוספים נוגעים לתחום קירור תא הנוסעים. לצד מערכת מיזוג חדשה למכוניות כלאיים וחשמליות הצורכת פחות אנרגיה, פולקסווגן מפתחת חומר דוחה קרני אינפרה-אדום שמקורם בשמש. את החומר ניתן יהיה להציע בקונסולה הקדמית ובחלון הגג, ובדרך זו להפחית את התחממות תא הנוסעים כאשר הרכב בנסיעה או חונה תחת כיפת השמיים. בכך יופחת הצורך בקירור הרכב באמצעות מיזוג האוויר, שמעלה את תצרוכת הדלק.

 

לצד אמצעי החסכון, פולקסווגן מכינה גם שדרוגים למערכות הניהול והמולטימדיה. כאן ביצרנית מעוניינים להציע בעתיד שליטה על טלפון חכם או מחשב לוח (טאבלט) באמצעות מתגי הרכב - ולהיפך: בדיקת מצב הרכב מרחוק באמצעות יישומון בטלפון הנייד.

 

פולקסווגן גם הודיעה על כוונתה להיות יצרנית ירוקה יותר - עם הפחתה של 25% בצריכת אנרגיה במשרדיה ומפעליה, לצד ירידה דומה בשימוש במים ופליטת מזהמים ופסולת ממתקניה השונים. תוכנית זו תיושם בשלוש השנים הקרובות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
פולקסווגן
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
תיבת DSG. בעתיד עם 10 הילוכים
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים