שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

מיצובישי ספייס סטאר במבחן: אבזור, לא הרבה יותר

מכונית המיני היפנית מציעה חבילת אבזור יוצאת דופן ומרווח מכובד למכוניות בגודלה, אבל שאר החבילה לא עומדת בתחרות עם הטובות בקטגוריה

  • שנת השקה: 2011 (עדכון קוסמטי קל ב-2014)
  • קטגוריה: מיני
  • מתחרות לדוגמה: יונדאי i10, סיטרואן C1, סקודה סיטיגו, קיה פיקנטו
  • מחיר התחלתי: 80 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 80 אלף שקל 

 

 

1. תא נוסעים ותפעול

מיצובישי ספייס סטאר מציעה תא נוסעים בסיסי, עם עיצוב אפרורי ואיכות בינונית לכל היותר. איכות ההרכבה ממוצעת אך מתוך רצון לחסוך עלויות, בחרו היפנים בחומרים שנדמה כי נעלמו זה מכבר ממדפי יצרניות הרכב. כלומר נוקשים ופשוטים מאד למגע ולמראה.

 

הנדסת האנוש רחוקה מלהיות טובה, עם מתגים שאינם ממוקמים כראוי (בולט לרעה תפעול מחשב הדרך) ומערכת מולטימדיה בינונית. המרווח בתא הנוסעים נדיב יחסית לקטגוריית המיני, בעיקר מרווח הברכיים מאחור. עם זאת, נוסעים גבוהים יסבלו מתקרה נמוכה מעט. תנוחת הנהיגה אינה טובה במיוחד, בין היתר עקב הגה שאינו מתכוונן למרחק. תא המטען ממוצע בגודלו, אך אינו נוח לשימוש בגלל מבנה סף ההטענה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של הספייס סטאר רך, אך הוא אינו מסייע לה לספוג מהמורות באופן משכנע, עם שיכוך חוזר לקוי המייצר יותר מדי נדנודי מרכב בנסיעה עירונית. נוחות הנסיעה הבינעירונית סבירה, אך המושבים אינם נוחים והם חסרי תמיכה. בידוד הרעשים אינו טוב, עם יותר מדי רעשי צמיגים ורוח. כנגזר מהקטגוריה, זו אינה מכונית מומלצת למי שנוהג למרחק רב מדי יום.

 

נוחות הנהיגה במכונית אינה מרשימה בתמרונים עירוניים. ההגה דורש עבודת ידיים רבה, חסר דיוק ואינו מתמרכז כראוי. מנגד, הממדים הזעירים ורדיוס סיבוב טוב מקלים בתמרוני חנייה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

רכב ההדגמה צויד במנוע 1.2 ליטר עם שלושה צילינדרים, 80 כ"ס ו-10.8 קג"מ ב-4,000 סל"ד. יחידת הכוח משודכת תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, אך השילוב אינו מרשים. כרגיל בפתרונות מסוג זה, תיבת ההילוכים הרציפה ששה לעלות לסל"ד גבוה ולהישאר שם כדי לייצר מספיק כוח, אך המנוע רועש יתר על המידה בכל מצב כמעט. ולמרות הנתונים המכובדים על הנייר, המנוע אינו מרשים בכוח אותו הוא מייצר ובעיקר מתקשה בתנאי נהיגה בינעירוניים, אלא אם דוחקים בו. תצרוכת הדלק במסלול המבחן הרגיל (כ-300 ק"מ משולבים) הייתה סבירה ועמדה על 14.7 ק"מ לליטר - עדיין 37% פחות מנתון היצרנית (23.2 ק"מ לליטר).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הספייס סטאר אינה טובה. למכונית אחיזת כביש נמוכה, זוויות גלגול מוגזמות והיגוי לא מוצלח. בסך הכל מתקבלת חווית נהיגה לא נעימה. כושר הבלימה של רכב ההדגמה היה סביר בלבד, ותגובת הבלמים ותחושת הבלימה היו ברמה נמוכה. מיצובישי ספייס סטאר מצוידת בשש כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP זכתה המכונית לציון של ארבעה כוכבי בטיחות.

 

 

 

5. אבזור ומחיר

רכב ההדגמה היה ברמת האבזור היחידה של הספייס סטאר. תמורת 80 אלף שקל תקבלו מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, שליטה מההגה, חיבורי בלוטות' ו-USB, ניווט לווייני, בקרת שיוט, בקרת אקלים, חיישני אורות וגשם וחישוקים קלים. וכן, מדובר בחבילת אבזור חריגה מאוד לטובה בכל מכונית שנמכרת בישראל גם במחיר גבוה משמעותית.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ אבזור

- נוחות, איכות, יכולת דינמית, מנוע-תיבת הילוכים

 

ולבסוף: בניגוד למקובל לחשוב, מיצובישי ספייס סטאר אינה ממוקמת דווקא בקטגוריית הסופר-מיני, אלא קרובה יותר לקטגוריית המיני במידותיה. היא קלה ממכוניות מיני, תא המטען שלה קטן מחלקן, רוחבה דומה לגדולות שבהן ורק בסיס הגלגלים והאורך הכולל גדולים בסנטמיטרים ספורים. לעומת זאת, היא קצרה בעשרות סנטימטרים מסופר-מיני פופולריות, צרה מהן משמעותית ומציעה תא מטען קטן בעשרות אחוזים. קחו זאת בחשבון לפני שתרכשו אחת.

 

ביחס למכוניות מיני ואפילו מול סופר-מיני, הספייס סטאר מציעה חבילת אבזור מרשימה מאוד ויוצאת דופן. מה שמסביר כנראה את הצלחתה המסחררת בשוק הרכב המקומי. אם זה מה שמעניין אתכם בעיקר ואף באופן בלעדי, אין לכם צורך לחפש הלאה - זו המכונית עם יחס תמורה למחיר מהטובים שתמצאו.  אגב, לא רק בישראל.

 

אלא שמבחן הדרכים שלנו בודק גם את חבילת היכולות הדינמיות של רכב, ושם הספייס סטאר נכשלת בגדול. הן מול מתחרות מצוינות - למשל יונדאי i10, פיז'ו 108 וסקודה סיטי-גו - בקטגוריית המיני, ובוודאי בקרב סופר-מיני המציגות רובן ככולן יכולת גבוהה משמעותית יחד עם תא נוסעים מרווח הרבה יותר, חלקן אפילו במחיר דומה. 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
מיצובישי ספייס סטאר
מיצובישי ספייס סטאר
מנוע 3 צילינדרים, 12 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
הספק מרבי 80 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 10.8 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית רציפה
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 371 ס"מ
רוחב 166.5 ס"מ
גובה 150.5 ס"מ
בסיס גלגלים 245 ס"מ
משקל 865 ק"ג
נפח תא מטען 235 ליטר
100-0 קמ"ש 12.8 שניות
מהירות מרבית 173 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 23.2 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 14.7 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 100 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 3
מחיר לגרסה שנבחנה 80,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 4 כוכבים לפי Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
מיצובישי ספייס סטאר
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
מיצובישי ספייס סטאר
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
מיצובישי ספייס סטאר
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
מיצובישי ספייס סטאר
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
מיצובישי ספייס סטאר
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
מיצובישי ספייס סטאר
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
מיצובישי ספייס סטאר
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים