נעלם מטוס נוסעים מאינדונזיה לסינגפור
כמעט שנה אחרי היעלמות המטוס המלזי, עוד תעלומה בשחקים: הקשר עם טיסת QZ 8501 של "אייר אסיה" אבד 42 דקות אחרי ההמראה מהעיר סורביה. במטוס היו 162 איש, החלו סריקות בים ג'אווה. "הטייס ביקש מסלול יוצא דופן". דיווחים סותרים לגבי מציאת שברים בים
שנה שהחלה בתעלומת המטוס המלזי מסתיימת עם אובדן קשר נוסף. מטוס נוסעים של חברת התעופה הזולה המלזית "אייר אסיה" נעלם הלילה (יום א') בדרכו מהעיר סורביה באינדונזיה לסינגפור. מדובר במטוס איירבוס A320-200, שעליו 162 בני אדם, בהם שבעה אנשי צוות. נפתחו סריקות באזור מיקומו הידוע האחרון, מעל ים ג'אווה באינדונזיה, בסיוע כוחות מחילות האוויר והים של סינגפור.
נציג משרד התעבורה של אינדונזיה מסר כי הקשר עם הטיסה שמספרה QZ 8501 אבד בסביבות השעה 07:24 (שעון מקומי). הוא ציין כי קודם לכן, הטייס שהיה בקשר עם מגדל הפיקוח בנמל התעופה בג'קרטה ביקש "מסלול טיסה יוצא דופן". לדבריו, הטייס ביקש להמריא מגובה של 32 אלף רגל לגובה של 38 אלף רגל, כדי לטוס מעל העננים. רשויות התעופה באינדונזיה מסרו כי לא התקבלו כל אותות מצוקה מצד המטוס הנעדר.
היעלמות המטוס המלזי - עדכונים אחרונים:
אבד הקשר עם טיסת QZ 8501 של חברת "אייר אסיה" בסביבות 07:24 (שעון מקומי) לאחר המראתו מהעיר סורביה באינדונזיה.המטוס מדגם איירבוס A320-200 נשא על סיפונו 162 נוסעים ואנשי צוות.
הטייס ביקש להמריא מגובה של 32 אלף רגל לגובה של 38 אלף רגל כדי לטוס מעל העננים.
דיווח: "למטוס היה דלק ל-4.5 שעות בלבד".
דיווחים: "נמצאו שברי מטוס באמצע הדרך מסורביה לסינגפור".
גורמים רשמיים באינדונזיה מסרו כי "אין אפשרות שהמטוס המשיך לטוס בשל העובדה שהיה לו דלק ל-4.5 שעות בלבד". כך דיווחה רשת RT. רשת ANN האוסטרלית דיווחה כי נמצאו שברי מטוס במזרח סומטרה שבאינדונזיה. לא ברור אם השברים קשורים להיעלמות המטוס המלזי. בדיווח אחר נמסר שהמטוס התרסק בים ליד האי האינדונזי בליטונג. עם זאת, בכיר אינדונזי אמר כי הדיווחים על מציאת שברים אינם נכונים. "לא קיבלנו שום מידע על מציאת שברים בים", מסר הבכיר טאטנג זאונדין. הוא ציין גם כי שני מטוסי הרקולס המריאות מסינגפור לעבר הים כדי לחפש אחר המטוס.
הטייס הראשי בעל ותק של 6,100 שעות טיסה
במטוס הנעדר היו 155 נוסעים - 149 מאינדונזיה, שלושה מדרום קוריאה, אחד ממלזיה, אחד מסינגפור ואחד מבריטניה - ושבעה אנשי צוות, שישה מאינדונזיה ואחד מצרפת. בין הנוסעים 16 ילדים ותינוק. טייס המטוס היה קפטן אירייאנטו, אזרח אינדונזיה, ולצדו היה טייס משנה, רמי עמנואל פלסל, אזרח צרפת. במטוס היו גם ארבע דיילות ומהנדס טיסה.
מהמידע שהתקבל עד כה עלה כי ב-06:12 בבוקר, שעון מקומי, הטייס יצר קשר וביקש להגביה לגובה של 38 אלף רגל. ארבע דקות לאחר מכן טיסת QZ 8501 עדיין הייתה על המכ"מים. בשעה 06:18 המטוס נעלם מהמכ"מים.
כוחות מרשות התעבורה האזרחית של סינגפור ושני מטוסי C-130 מסייעים בסריקות אחרי המטוס, שנכנס לפעילות בחברה לפני שש שנים. זו הפעם הראשונה שנפתחו סריקות אחר מטוס של חברת "אייר אסיה", שנחשבת לחברת הלואו קוסט המובילה באזור.
בתחילת השנה נעלמה טיסה MH370 של "מלזיה איירליינס", ועל סיפונה 239 בני אדם. היא נעלמה כשעה אחרי שהמריאה מקואלה לומפור לבייג'ינג, ובהמשך התברר כי סטתה מהמסלול לעבר לב האוקיינוס ההודי. החוקרים קבעו ששם התרסקה, אף ששרידי המטוס או גופות לא נמצאו למרות מבצע חיפושים חסר תקדים בהיקפו.