שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

קיה קארנס במבחן דרכים: לא פחות ולא יותר

תג המחיר של קיה קארנס החדש אטרקטיבי למדי. האם זה הופך אותו לרכישה מומלצת עבור מי שמחפש רכב עם שבעה מקומות ישיבה? התשובות בפנים

  • שנת השקה: 2012
  • קטגוריה: מיניוואנים קומפקטיים
  • מתחרים לדוגמה: טויוטה ורסו, סיטרואן C4 פיקאסו, רנו סניק, שברולט אורלנדו 
  • מחיר התחלתי: 153 אלף שקל
  • מחיר רכב המבחן: 153 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של קיה קארנס

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

קיה קארנס הוא אמנם רכב עדכני למדי, אך תא הנוסעים לא מעניק תחושה כזו. רמת הגימור הבסיסית ברכב המבחן העניקה תחושה קודרת-משהו, והאבזור הצנוע אינו משפר את ההרגשה. איכות ההרכבה טובה, אך איכות החומרים בינונית, ואזורים רבים אינם נעימים במיוחד למגע. הנדסת האנוש בינונית: מרבית המתגים והמנופים נוחים לתפעול, אך חלקם הוצבו באופן תמוה - למשל אלו הנמצאים על גלגל ההגה ושולטים במחשב הדרך ותגבור ההיגוי.

 

המרחב לנוסעים אינו נדיב כבמיניוואנים מודרניים, ודומה יותר לסטיישן קומפקטית. אבל לא רק - המרווח לרגלי היושבים בשורה השנייה אמנם טוב, אך הגישה לשורה השלישית אינה נוחה והמושבים שם יתאימו לילדים קטנים בלבד. קיפול השורה השלישית מאפשר תא מטען ממוצע בגודלו, אך כאשר היא בשימוש - נותר תא מטען זעיר בלבד. סף ההטענה מעט גבוה, אך הוא נוח לשימוש.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של הקארנס נוקשה מעט, וכאשר הוא אינו עמוס, נפגמת נוחות הנסיעה והיא אינה מיישרת קו עם המתחרים הטובים בקטגוריה. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר סבירה בלבד, שכן הקארנס נותר נוקשה ונוטה לקפץ יתר על המידה. תנוחת הנהיגה אינה מושלמת ויחד עם מושב נהג בעל תמיכה לא מספקת, מתקבלת רמת נוחות נמוכה יחסית בנסיעות ארוכות.

 

נוחות התמרון העירונית סבירה. ההיגוי קל מאוד לתפעול בחניות ורחובות צפופים, אך הראות החוצה אינה מרשימה - הן לאחור והן לפנים בגלל קורה קדמית עבה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

הקארנס מוצע בישראל רק עם מנוע אחד - בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 166 כ"ס ו-21.5 קג"מ. הנתונים מכובדים, אך המנוע אינו מעודן, מרעיש ורועד (בעמידה) מעט יותר מהרצוי. הביצועים מספקים, אך התיבה האוטומטית מתעקשת לעלות להילוך גבוה לטובת חסכון בדלק, אינה מהירה במיוחד ולא חלקה דיה.

 

כדי לשמור על קצב תנועה רגיל, הקארנס דורש רגל ימין כבדה יחסית. בהתאם, במסלול המבחן הרגיל שלנו תצרוכת הדלק לא הרשימה - 8.4 ק"מ לליטר, נמוך ב-33% מנתון קיה (12.6 ק"מ לליטר).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הקארנס בינונית. למרות הכיול הנוקשה, לרכב זוויות גלגול גדולות יחסית. אחיזת הכביש סבירה, אך ההיגוי קל מדי ואינו מדויק דיו. כושר הבלימה מספק, אך נדרשת רגל ימין נחושה כדי להפיק את המיטב מהבלמים. רכב המבחן צויד בשש כריות אוויר ובקרת יציבות תקנית. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP זכה הרכב לציון מרבי מרשים של חמישה כוכבי בטיחות.

 

 

 

5. אבזור ומחיר

מחיר הוא נקודת חוזק משמעותית של הקארנס. תמורת 153 אלף שקלים תקבלו את המיניוואן הקומפקטי-שבעה-מושבים הזול בישראל, ובפער גדול. אתם מקבלים גם את הרכב הזול ביותר עם שבעה מושבים ותיבת הילוכים אוטומטית - הנדרשת במקרים אלה על-ידי רוב הרוכשים - בשוק הישראלי. שכן דצ'יה לודג'י זול ממנו אמנם, אך הוא מצויד בתיבה ידנית בלבד - וגם קטן יותר.

 

בתמורה למחיר תקבלו מערכת שמע עם חיבורי USB ו-AUX, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, ופתחי מיזוג ליושבים בשורה השנייה. לא אבזור נדיב במיוחד, וכזה שהולם את תג המחיר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ תמורה למחיר 

- מרווח, נוחות, תצרוכת דלק, יכולת דינמית

 

ולבסוף: קיה קארנס הוא בהחלט אמצעי תחבורה ראוי, עם מספר מקומות ישיבה גדול ומחיר תחרותי. אבל הוא בפירוש לא הרבה מעבר לכך. נראה כי הבעיה הגדולה ביותר שלו היא ההתפתחות האדירה שחלה בקטגוריית המיניוואנים קומפקטיים, המציעה כיום מספר מתחרים שמציעים יותר נוחות, מרווח ואבזור. הם גם יקרים יותר, אבל במקרה זה לפחות - התוספת בהחלט מוצדקת.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
קיה קארנס
קיה קארנס
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 2.0 ליטר / בנזין
הספק מרבי 166 כ"ס ב-6,500 סל"ד
מומנט מרבי 21.5 קג"מ ב-5,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / שבעה
אורך 452.5 ס"מ
רוחב 180.5 ס"מ
גובה 160.5 ס"מ
בסיס גלגלים

275 ס"מ

משקל 1,604 ק"ג
נפח תא מטען 103 ליטר
100-0 קמ"ש 10.8 שניות
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.6 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 8.4 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 195 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 11
מחיר לגרסה שנבחנה 153,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP
 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים