שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הרכבת מסכמת את 2014: עלייה של 7.5% בנוסעים
    במהלך 2014 הסיעה רכבת ישראל 48.5 מיליון נוסעים, גידול מרשים לעומת 2013. לראשונה מעריכים ברכבת כי שנה תפעולית תסתיים ברווח נקי

    200 אלף נוסעים ביום אחד, קרוב ל-50 מיליון נוסעים בשנה וכנראה נתון רווח היסטורי.  מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, הציג היום (א') נתונים מחמיאים על רכבת ישראל. לדבריו, זו צפויה להיות השנה הראשונה בה תציג הרכבת נתון רווח נקי. ואלה כמובן חדשות טובות בהתחשב בהשקעת העתק של המדינה ברכבת. לדברי צפריר, משנת 2000 הושקעו ברכבת למעלה מ-60 מיליארד שקלים, ובחמש השנים הקרובות צפויה המדינה להשקיע למעלה מ-30 מיליארד נוספים. בסך הכל תשלים המדינה השקעה של קרוב ל-100 מיליארד בחברת רכבת ישראל.

     

    • עתידות: ב-2015 תהיה רכבת חשמלית בין כרמיאל ותל אביב

     

    רכבת ישראל - תוצאות חיוביות (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    רכבת ישראל - תוצאות חיוביות(צילום: רועי צוקרמן)

     

    צפריר דיווח כי בשנה החולפת הסיעה הרכבת 48.5 מיליון נוסעים, עלייה של 7.5% לעומת 2013. צמיחה זו אפשרית בין היתר על-ידי תוספת רכבות וקרונות

    שנרכשו בשנים האחרונות. כדאי לזכור כי כיום מפעילה החברה 451 רכבות ביום, לעומת כ-200 בשנת 2000. לשם השוואה, בשנת 1995 הסיעה רכבת ישראל מספר זעום של פחות מ-5 מיליון נוסעים, וב-2001 צמח המספר ל-15 מיליון בלבד.

     

    לדברי צפריר, הזינוק במספר הרכבות והנוסעים רק יואץ בשנים הקרובות. ב-2018 מתכננת הרכבת להסיע כ-70 מיליון נוסעים, על-ידי מספר כמעט כפול של רכבות (860) על-פני מערכת מסילות משודרגת. בין היתר יחל לפעול עד אותה שנה הקו בין עכו וכרמיאל, אך לא רק.

     

    עבודות הקמת הקו היוקרתי ביותר של הרכבת, בין תל אביב וירושלים, אמורות להסתיים בתחילת 2018. תחילת פעולתו של הקו החשמלי צפויה לא רק להעביר את הרכבת לעידן חדש, אלא גם תסיים את פרויקט המסילה הגדול (ובעיקר היקר) ביותר בו טיפלה. כדאי להזכיר בהקשר זה כי עוד ב-2003 (לפני 12 שנים) הניחה הרכבת את תכנית העבודה לקו מהיר בין המרכז לירושלים, אשר אמור היה להפתח במקור ב-2008 ובהשקעה של 3.2 מיליארד שקלים. עשור שנים ועשרה מיליארד שקלים מאוחר יותר, צפויה הרכבת להשלים את הפרויקט.

     

    צפריר חשף כי בדיקות שערכה הרכבת הוכיחו כי כ-66% מנוסעיה הם קבועים, ו-34% מזדמנים, בעוד שליש מכלל הנוסעים עושים ברכבת שימוש יומיומי בחלוקה שווה פחות או יותר בין גברים ונשים. פלח הגילאים השכיח ביותר - 22 עד 34 שנים. 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים