שתף קטע נבחר

יום שישי ה-13: הפרסומות שיגרמו לכם לצרוח

את הכתבה הזו הכנו עבורכם במיוחד ליום שישי ה-13: פרסומות לשעת לילה מאוחרת שנועדו להפחיד אתכם. האם אפשר למכור טלפונים סלולריים, משקה אנרגיה, שואב אבק וביגוד ספורט באמצעות הפחדה? כבו את האור, הגבירו את עוצמת הרמקולים והחליטו בעצמכם

במסורת סרטי האימה, יום שישי ה-13 הוא יום מועד לפורענות. זומבים, מומיות, אנשי שלג רצחניים, רוצחים סדרתיים ואנשים שהתחביב שלהם הוא להסתובב ברחובות עם סכינים ארוכים ומסורים חשמליים. כל אלה ממלאים את סרטי האימה וגורמים לכם למות מפחד.

 

לכתבות נוספות של ערן יסעור בערוץ צרכנות:

 

>>>רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כיתבו לנו בטוויטר

 

אבל מסתבר שיש גם פרסומאים שחושבים שאם הם יפחידו אתכם, אתם תקנו את המוצרים שלהם. לא מדובר כאן על שימוש באסטרטגיית הפחדה כדי למנוע מכם לנהוג תחת השפעת אלכוהול, להשתמש בסמים או להימנע מתאונות עבודה -אלא על פרסומות שמפחידות אתכם כדי שתקנו מוצרים כדוגמת טלפונים סלולרים, משקאות אנרגיה ואפילו שואבי אבק.

 

אחת הסיבות לכך היא הרצון של המשווקים למשוך את תשומת לבכם. מדי שעה אתם נחשפים בטלוויזיה לכל כך הרבה פרסומות - שכולן דומות זו לזו - וכדי לבלוט צריך, ובכן, לבלוט.

 

אז לרגל יום שישי, ה-13 בחודש, החל בדיוק היום, הכנתי לכם מקבץ מהעולם של פרסומות שאמורות לגרום לכם לצרוח. כל שנותר זה לעמעם את האורות, לוודא שאף אחד לא נמצא בבית, להגביר את עוצמת הרמקולים במחשב למקסימום ולהתכונן לבדוק האם אתם מצליחים להגיע לפסגת הפחד. ואה, כן, מדי פעם תסתובבו לאחור ותבדקו שאין אף אחד עם מסיכת סקי וגרזן נוטף דם, שעומד מאחוריכם וצופה בפרסומות ביחד אתכם.

 

רכבת הרים לפארק שעשועים

בואו נתחיל עם פרסומת של פארק שעשועים, שהשיק רכבת הרים בשם "13", וכדי לספר לכם עליה החליט להציב ילדה קטנה בפיג'מה, באמצע הלילה, ביער חשוך שמתעורר לחיים:

 

 

פלייסטיישן

נישאר במשחקים. אתם חושבים שפלייסטיישן הוא משחק מחשב, שאמור לגרום לכם הנאה, ולכן הפרסומות שלו צריכות להיות עליזות ומלאי חיים? כדאי לכם לחשוב שוב, בייחוד אחרי שניפגש בצד השני של הפרסומת המיתולוגית לקונסולה, שהושקה בשנת 2006:

 

 

מגרש האבק 

בסרט "מגרש השדים" מתנחל שד בגופה של ילדה. הפרסומת הבאה, שמתכתבת עם סצנה בסרט המפורסם, עושה שימוש בכל האלמנטים הנכונים כדי להפחיד אתכם, עד לסוף המפתיע:

 

 

אאודי וסוזוקי

מכירים את זה שבדרך כלל פרסומות לכלי רכב מציגות אנשים מאושרים, עם שיניים צחורות וגישה חיובית לחיים, כשהם נוהגים בנופים מרהיבים? אז קבלו את ההיפך לגמרי בפרסומת זו של אאודי:

 

 

כשסוזוקי השיקה דגם חדש, היא החליטה שמי שיעזור לה לפרסם אותו בצורה הכי טובה ביותר תהיה להקה של אנשי שלג רצחניים:

 

 

צמיגים, אנשים, צמיגים

שלג, לילה, כביש מבודד, ראיה מוגבלת. כל המרכיבים הדרושים לפרסומת היפנית הבאה, שהפיקה יצרנית צמיגים:

 

 

וכדי שלא תגידו שלא הראינו לכם היום גם פרסומת שמראה רכב הנוסע בנופים מרהיבים - קבלו אחת קצרה ישר לפנים:

 

 

ג'ייסון, פרדי והמנסרים 

שעת לילה מאוחרת, אשה יפה נמצאת לבד בבית, עושה הכנות אחרונות לעשות אמבטיה, גבר במסיכה עם מסור חשמלי, מרדף ביער חשוך, זעקות אימה כשהוא מתקרב אליה. למה, למה, למה? כשתגיעו לסוף הפרסומת, תבינו:

 

 

פרויקט המכשפה 

הפרסומת הבאה מתחילה כמו כל הפרסומות שאתם מכירים לתכשירי קוסמטיקה, שבהן נראית דוגמנית יפה מורחת קרם פנים חדשני על עורה. אבל ככל שהפרסומת מתקדמת משהו רע קורה - עד לסוף הממש רע, אבל עם המסר החשוב:

 

 

הזוועה והזעקה

שתי הפרסומות הבאות משתמשות בכל האלמנטים הקלאסיים של סרטי אימה: חניון חשוך, שעת לילה מאוחרת, ילדה מסתורית, מרדף ביער, זומבים, צרחות וזעקות. והסיבה? כדי לגלות את זה תאלצו להישאר בחיים עד סוף הצפייה:

 

 

והנה השניה:

 

 

מתה לחיות

טוב, עכשיו תעשו בחינה לעצמכם: נראה כמה מהר תצליחו לנחש לאיזה מוצר מיועדת הפרסומת הכל כך מוזרה הבאה:

 

 

פסגת הפחד

מכירים את זה שהרבה סצנות מפחידות בסרטי אימה מתרחשות בחדרי שירותים, שהגיבור הוא היחיד שנמצא בהן והן מצולמות בשחור-לבן? אז קחו נשימה עמוקה, וצפו בפרסומת, שמבוססת על צילום של אנשים אמיתיים שנחשפים למסר, שחשוב שתזכרו לפני שאתם חוזרים הביתה מבילוי:

 

 

לפעמים, סיוטים מתגשמים

אז שיהיה לכם לילה טוב וחלומות נעימים. ואם אתם לא מצליחים להירדם, אל תצפו בפרסומת הבאה. היא ממש לא תעשה לכם חשק לחלום:

 

 

ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולפרסום, ומייצג בישראל את פרסי החדשנות הבינלאומיים של מוצר השנה ואת ארגון Superbrands

 

 


פורסם לראשונה 13/02/2015 14:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: AP
פלייסטיישן. הפריים הזה לא מפחיד כמו הפרסומת
צילום: AP
מומלצים