שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    המלצה מפתיעה: לחייב בקסדה רוכבי אופניים בכל גיל

    הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בקריאה מפתיעה לכנסת: החזירו את החוק שמחייב את כל רוכבי האופניים בכל הגילאים לחבוש קסדה. הסיבה: ירידה בשימוש בקסדות בקרב רוכבים

    הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ממליצה: קסדה חובה לכל רוכבי האופניים. ברשות קוראים לבטל את החוק שמתיר רכיבת אופניים ללא קסדה בעיר, ולחייב רוכבים לחבוש קסדה בכל רכיבה ובכל גיל. ההמלצה המפתיעה מגיעה על-רקע סקר חדש, ממנו עולה כי חלה ירידה בשיעור רוכבי האופניים הבודדים (שאינם רוכבים בקבוצה) שחובשים קסדה. בנוסף, נצפתה עלייה בשיעור הקבוצות שבהן אף אחד מהרוכבים אינו חובש קסדה. ברשות סבורים שממצאים אלה עשויים להצביע על כך שהמצב החוקי כיום אינו ברור מספיק לרוכבי אופניים.

     

    עוד כתבות של שחר הזלקורן, TheCar

     

     

    קסדה צריכה להיות חובה גם למבוגרים בעיר? (רוני נאק) (רוני נאק)
    קסדה צריכה להיות חובה גם למבוגרים בעיר?(רוני נאק)

     

    חוסר הבהירות אליו מתייחסים ברשות נוגע לתיקון לחוק שאושר ב-2011, ואשר התיר לרוכבים בוגרים לרכוב ללא קסדה בזמן רכיבה עירונית. תיקון החוק, אותו יזמו חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ודב חנין, אושר כארבע שנים בלבד לאחר שהכנסת אישרה חוק שיזם גלעד ארדן, ואשר חייב רוכבים לחבוש קסדה בכל רכיבה. יחימוביץ' וחנין הסבירו אז כי חובת חבישת קסדה בכל רכיבה, צפויה להביא לקטנת מספר הרוכבים. זאת, בזמן שראוי לעודד רכיבה על אופניים כאמצעי תחבורה חלופי למכוניות.

     

    ברשות לבטיחות מסבירים כעת כי "בעקבות שינוי החקיקה משנת 2011 בנושא הקסדה, אשר מתיר לרוכבים מבוגרים במרחב העירוני, שאינם עוסקים בספורט, לרכוב ללא קסדה, וכן לאור ממצא לפיו הייתה ירידה באחוז חובשי הקסדה, עולה השאלה האם לא נוצר בלבול בקרב הרוכבים לגבי כוונת המחוקק. לפיכך, מומלץ לתקן את החוק ולקבוע חובת חבישת קסדה בכל דרך ובכל גיל". ברשות גם מציינים כי בניגוד לתצפיות הנוגעות לחבישת קסדה, במדדי בטיחות אחרים - כמו הרגלי רכיבה בקבוצה או רכיבה בשול הדרך - חל דווקא שיפור.

     

    משרד התחבורה בעד ונגד

    שר התחבורה, ישראל כץ, תמך בתיקון החוק שיזמו יחימוביץ' וחנין. פקידים במשרד התחבורה הסבירו לקראת אישור החוק במליאת הכנסת, כי צמצום חובת חבישת הקסדה תעודד את השימוש באופניים במרחב העירוני. להגברת השימוש באופניים, כך טענו במשרד התחבורה, צפויות תועלות סביבתיות ותחבורתיות. עם זאת, קודמו של כץ בתפקיד שר התחבורה, שאול מופז, תמך דווקא בחוק של ארדן, שחייב חבישת קסדה בכל רכיבה ובכל גיל. גם לעמדה זו מצאו פקידי המשרד נימוקים, שהיו כמובן מנוגדים לאלו שהציגו בזמן כהונת השר כץ.

     

    עמותות בטיחות התנגדו נחרצות לצמצום חובת חבישת הקסדה בשנת 2011, ופנו לשר כץ בבקשה שיתנגד לתיקון החוק של יחימוביץ' וחנין. "לא יעלה על הדעת
    ששר התחבורה והבטיחות בדרכים, ייקח על עצמו את האחריות לפגוע בבטיחותם של רוכבי האופניים", הסבירו אז באחת מעמותות הבטיחות. מנגד, בקרב עמותות וארגונים של רוכבי אופניים תמכו בצמצום החובה, והסבירו כי רוכבים בוגרים - שאינם עוסקים בספורט ורוכבים למטרות פנאי או הגעה לעבודה - יימנעו מלרכוב בגלל הדרישה לחבוש קסדה בכל רכיבה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רוני נאק
    הרשות רוצה לחייב גם מבוגרים בעיר בקסדה
    רוני נאק
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים