שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    אודי מחדשת את ה-R8, למבורגיני-למעוטי-יכולת

    דור שני למכונית הספורט הגרמנית, החולקת מכללים עם למבורגיני האיטלקית, יציע את הביצועים הטובים בתולדות אודי ויגיע אלינו ברבעון האחרון של השנה

    אודי חשפה את ה-R8 החדשה, דור שני למכונית העל שחולקת מכלולים עם למבורגיני (הוראקאן). למכונית החדשה, שתוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה (15-5 במרס), מרכב קל-משקל ואת ההספק הגבוה ביותר באודי סדרתית, כך על-פי הודעת היצרנית.

     


     

    הגרמנים יציעו את המכונית עם מנוע 10 צילינדרים ב-V, שמפיק 540 כ"ס ו-55 קג"מ ב-6,500 סל"ד ללא סיוע מגדש מנפח של 5.2 ליטר. דגם זה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות ולמהירות מרבית של 323 קמ"ש בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה כפולה.

     

    לא מספיק חזק? יש גם גרסת "פלוס", עם 610 כ"ס ו-57 קג"מ ב-6,500 סל"ד, האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך שלוש שניות וקצת (3.2), האצה ל-200 תוך פחות מ-10 שניות (9.9) ומהירות מרבית של 330 קמ"ש. גם גרסה זו תוצע עם תיבה רובוטית והנעה כפולה קבועה, שמחלקת את הכוח בהתאם לאופי הנהיגה ותנאי הדרך - עד 100% לאחור או לפנים.

     

     

    למכונית החדשה מרכב אלומיניום ופלסטיק מחוזק בסיבי פחמן, ומשקל עצמי נמוך יחסית של 1,555 ק"ג - כ-50 פחות מבדור היוצא. יחד עם מערכת עצור-סע, ניתוק צילינדרים בשיוט ואמצעים נוספים, תצרוכת הדלק שופרה ב-10% ועומדת כעת על 8.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה (8 בדגם הפלוס).

     

     

    הדגם החדש דומה בממדיו ליוצא - עם אורך של 442 ס"מ (1.5 פחות מהדור הראשון), רוחב של 194 ס"מ (4+), גובה של 124 ס"מ (1-) ובסיס גלגלים שנותר ללא שינוי - 265 ס"מ. כבעבר, היא תציע מקום לנהג ונוסע בלבד. אודי תצייד את ה-R8 בצמיגי 245/35-19 מלפנים ו-295/35-19 מאחור, או 245/30-20 מלפנים ו-305/30-20 בגרסת ה"פלוס".

     

     

    הגרסה הבכירה גם מצוידת בכנף אחורית, בלמים קרמיים ושלוש תוכניות נהיגה נוספות מלבד הארבע הקיימות ב-R8 הרגילה. תוכניות אלו משנות את תגובת מערכת ההנעה הכפולה, המנוע, דוושת המצערת, ההיגוי, שסתומי הפליטה ובקרת היציבות.

     

      

    בתא הנוסעים ה-R8 היא המכונית השנייה של אודי עם לוח המחוונים הווירטואלי הכולל גם תצוגת LCD בגודל "12.3 שמחליפה את המחוונים השגרתיים. התצוגה החדשנית מאפשרת להציג יותר מידע לנהג, ולהתאים את עיצוב לוח המחוונים לטעמו. מחיר הדור החדש של ה-R8 יעמוד בגרמניה על החל מ-165 אלף יורו לדגם הבסיס (737 אלף שקל) והחל מ-187 אלף יורו לגרסת ה"פלוס" (835 אלף שקל).

     

    מלבד שני דגמי הבנזין, אודי תציע את ה-R8 גם בגרסת "e-tron" חשמלית. זו שודרגה לעומת הדור היוצא, ותציע כעת טווח נסיעה חשמלי של 450 ק"מ בין טעינות - יותר מכפליים מבעבר (215 ק"מ). הדגם החדש מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 210 קמ"ש, זאת בסיוע צמד מנועים חשמליים עם 231 כ"ס ו-46.9 קג"מ כל אחד.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים