שתף קטע נבחר

דוקאטי פאניגלה S חדש - "רק" 229 אלף שקלים

יצרנית האופנועים האיטלקית דוקאטי, מתחילה לשווק בישראל את גרסתו האחרונה של אופנוע הסופר-ספורט מתוצרתה. המחיר כנראה לא ישנה למי שמעוניין בטכנלוגיית על, ובעיקר משקל נוצה

 לפני כשבוע סיפרנו לכם על אופנועי העל החדשים של ימאהה וקאוואסאקי היפניות שהגיעו לישראל, ומציעים הספק מרבי של כ-200 כ"ס ומהירות של 300 קמ"ש - כעת מגיעה דוקאטי האיטלקית ומציעה קצת יותר אקזוטיקה, יחד עם נתונים בלתי נתפסים. בעוד ההספק המרבי "מיישר קו" עם הקצה הלוהט של שוק אופנועי הספורט כיום (205 כ"ס, 10 יותר מהדגם היוצא), משקל האופנוע נותר על כ-166 ק"ג בלבד. אלה 30 ק"ג פחות מימאהה R1 החדש למשל.

 

דוקאטי תשווק בישראל אופנוע ב-295 אלף שקל

 

 

יבואנית דוקאטי לישראל, ליגל אופנועים, מתחילה כעת לשווק את אופנוע העל בגרסתו האחרונה הנקראת 1299 (לעומת 1199 בדגם המוחלף), עדיין עם חבילה טכנולוגית יוצאת דופן, הכוללת פריטים כמותם נדיר למצוא על אופנועי כביש אחרים. הגרסה ה"רגילה" תעלה 188 אלף שקלים, בעוד גרסת ה-S הכוללת מספר תוספות אקזוטיות (עוד יותר), תעלה 229 אלף.

 

מנוע הפאניגלה מציע מעתה נפח גדול יותר של 1299 סמ"ק, ומלבד 205 כ"ס הוא משחרר לגלגל האחורי גם מומנט מרבי אדיר ביחס לאופנועים - 14.7 קג"מ. כמו בעבר, גם הגרסה האחרונה של אופנוע העל עושה שימוש בשלדת מונוקוק מאלומיניום, מזלג קדמי של מרזוקי בקוטר 50 מ"מ וכל כוונון אפשרי, ומאחור בולם זאקס מתכוון האוחז בזרוע חד-צדית. דיסקים קדמיים בקוטר 330 מ"מ (245 בודד מאחור) אחראים על הבלימה.

 

אבל גולת הכותרת בפאניגלה, כמו בדגם המוחלף, הן אותן מערכות אלקטרוניקה סופר-מתקדמת שצנחו לקרבו היישר ממסלול המירוץ. המצערת האלחוטית נשלטת על-ידי ניהול מנוע עם שלושה מצבים מוגדרים מראש לתנאי מירוץ, רכיבה ספורטיבית על הכביש או תנאי גשם, ובהתאם משתנות גם המערכות האחרות באופנוע כדי להתאים להעדפות הרוכב.

 

יש בקרת בלימת מנוע עם שלושה מצבים שונים, ובקרת אחיזה (הנתמכת על-ידי חיישני ה-ABS בין היתר) עם לא פחות מ-8 מצבים. החל מהתערבות קלה בעת אובדן אחיזה, ועד מניעת החלקה מוחלטת. הדור האחרון של ABS מתוצרת בוש עם יכולת פעולה גם בפניות, כפי שהופיעה לפני כשנה באופנועי ק.ט.מ למשל, מצאה בית חם גם בדוקאטי עם 3 מצבי רגישות, עד כדי מניעת נעילה של הגלגל האחורי. יש מערכת החלפת הילוכים ללא מצמד ובקרת הנפת גלגל קדמי בהאצה ועוד. גרסת ה-S היקרה יותר תציע גם מערך מתלים חצי אקטיבי המתאים עצמו ביחס לפני הכביש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים