שתף קטע נבחר

מבחן אופניים GT Force Expert - קטן עליהם

אופני האנדורו של GT מציעים שילוב מרענן בין טכנולוגיה מתקדמת, איבזור נדיב ותכנון מוקפד. עבור מרבית הרוכבים מדובר בחבילה אותה יתקשו לנצל כהלכה, אלא אם הם מכנים עצמם Experts

יצרנית האופניים GT ממציאה את עצמה מחדש בשנתיים האחרונות, וזה בולט בעיקר בשני דגמים: פורס וסנסור. הראשון שבהם אגרסיבי במיוחד עם מערכות - ובעיקר מתלים - המקפיצים אותו לקטגוריית אנדורו הלא-סלחנית, בואכה קטגוריית הדאון-היל התובענית. מסקרן, וזו סיבה מעולה לקחת אותם למבחן.

  

  • למבחני אופניים נוספים ב"שטח"

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

AOS מה?

שלדת ה-Expert ("מומחה", "מיומן") מיוצרת מאלומיניום 6069 (יש גם גרסת קרבון) ומצינורות שעוצבו בתהליך הידרופורמי. זווית היגוי שטוחה, תמוכות שרשרת קצרות, מוט עליון ארוך, ראש היגוי חרוטי, צירי גלגלים עבי-קוטר ומיסבי זרוע איתנים, מלמדים שהאופניים האלה באו לעבוד. לב המערכת הוא מתלה אחורי אותו מכנה GT בשם AOS (הסבר ויזואלי על פעולתו בקישור). מדובר בגלגול רביעי למערכת ה-iDrive של GT, הנקראת כיום path link. עקרון המערכת להפריד בין כוחות ההנעה לכוחות הפועלים והמיוצרים על-ידי המתלה, ולזכות כך ביעילות ספיגה ודיווש אחיד בכל טווח מהלך המתלה.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

הגלגלים הם בקוטר "27.5 אופנתיים, ועל שיכוך הזעזועים אמונים מתלים של Fox. בחזית מזלג אבולושן 34 מ"מ עם מהלך מרשים של 160 מ"מ, CTD לשיכוך הכיווץ וכיוון לשיכוך החזרה. מאחור מחובר בולם פלואאוט X עם מהלך של 150 מ"מ, "תת-בורר" ל-CTD, כיוון החזרה וקפיץ אוויר.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

אוכף WTB מתנוסס בראש מוט מושב הידראולי מצוין עם ניתוב כבל פנימי לכידון רחב. שימאנו XT עם מצמד שולט על קסטה בת 10 הילוכים כשבחזית יש פלטה יחידה עם 32 שיניים, עליה מתוחה שרשרת מחומרים מרוכבים. השיפטר הוא מסדרת SLX ומאותה סדרה מגיעים גם מעצורי ICE עם דיסק 203 מ"מ בחזית ו-180 מ"מ מאחור. צירי הגלגל (נאבות) הם שימאנו SLX, ועל חישוקי אלומיניום מבית WTB צמיגים נהדרים של קונטיננטל ברוחב מכובד של 2.4. ארטילריה מאד כבדה.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

האיבזור ההיקפי הוא מ-Race Face וזה כולל כידון שטוח ורחב (785 מ"מ). סטם קצרצר, זרועות הינע וזהו. המשקל איזן את המאזניים שלנו על 14.8 ק"ג, המחיר הפר את איזון חשבון הבנק ב-16,600 שקלים.

 

לא קל

האופניים האלו מאסיביים למדי, וזה ניכר בהנפה, אך גם בדיווש. זווית ההיגוי השטוחה ניכרת כבר בתחילה, וכך גם בסיס הגלגלים הארוך שמקנה יציבות ובטחון רב במעברים טכניים, אבל דורש יותר עבודת גוף כדי להשתחל במהירות בין עצי היער. לא במקרה כתוב Expert על השלדה ולא אחת הרגשתי שהסינגלים הרגילים פשוט "קטנים" על האופניים האלה. מצד שני, אפשר ליהנות ממערך המתלים המשובח גם ברכיבה רגועה יחסית, תודות לנוחות המדהימה שהם מעניקים ולחיבור המעולה לפני הקרקע. בעיקר מדובר כאן במתלה אחורי נהדר, אשר מספק משיכה ואחיזה מעולים בדיווש בעלייה, יחד עם יכולת ספיגה מעולה על-פני טווח רחב מאד של מתארי שטח.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

היכולת בפניות טובה מאד, בעיקר תודות לצמיגים המעולים. ובכלל, ככל שתהיו אגרסיביים יותר ברכיבה, האופניים האלה יתגמלו יותר. גם בזכות מערכת בלימה מרשימה מאד. הדיסק הענק בחזית יוצא דופן בגודלו, ומספק עוצמה ומינון כפי שלא פגשתם מעולם.

גם לגבי העברות ההילוכים, רק מחמאות. כולל בחירת יחסי העברה מוצלחת.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי האופניים האלה יסבלו מנחיתות במרבית הסינגלים שאנו מכירים, למעט הקיצוניים שבהם. אופניים עם פחות מהלך מתלה, זווית היגוי חדה יותר ומשקל מופחת, יהיו כנראה מהירים יותר.

 

סיכום

היכולת של Force מרשימה מאד. וכמו שמרמז שם גרסת ה-Expert, הם מתאימים לרוכבים מנוסים ואגרסיביים. אלו שמוקפצים לראש המורד, שמטיסים את האופניים לפארקים בחו"ל וכמובן מתחרי ליגות אנדורו. החבילה כולה איכותית ומאובזרת מספיק כדי לתלות עליה מספר משתתף ולזנק למקצה תחרותי. ובהתחשב בכך, אפילו המחיר הגבוה נראה פתאום הגיוני יותר, בוודאי בהתחשב בתדמית החברה ובעובדה שמדובר במהלכי מתלה כה נדיבים.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)
 

 

השתתף בהכנת הכתבה: אביעד יזרעאלי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים