שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קו הרכבת עכו-כרמיאל: מניחים פסים ראשונים
    קו הרכבת בין הערים הצפוניות עכו וכרמיאל הוא עובדה - פסים ראשונים הונחו היום בדרך לקו שיופעל בעוד שנים ספורות. צפו

    היסטוריה בגליל המערבי: יחידות מסילה ראשונות הונחו היום על האדנים בקו הרכבת לכרמיאל. בכך החל שלב נוסף בדרך לחיבור העיר הצפונית לרשת הרכבות הארצית, באמצעותה יוכלו התושבים להגיע במהירות לחיפה ותל אביב. בחברת "אתגר" המנהלת את העבודה עבור נתיבי ישראל, הביעו סיפוק ואמרו כי הצפי הוא שהפרויקט יעמוד בלוחות הזמנים והרכבת תתחיל לנסוע תוך שנתיים מהיום.

     

    צילום: עידו בקר

    צילום: עידו בקר

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בשעות הצהריים היום (ד') החלה הנחת אדני המסילה בקו הרכבת בין כרמיאל לעכו, ולאחר הנחת כמה מאות מטרים החלה החברה המבצעת להניח פסי רכבת. הקטע הראשון שעליו הונחה המסילה הוא בין צומת מכר לכיוון עכו. "המסילה נבנית מקטעים מקטעים", אמר אילן רוזנפלד, מנהל אתגר, "וכאשר מושלמת סלילת כל קטע ומושלמות ההפרדות המפלסיות שלו, אנחנו מקבלים אותו להנחת המסילה".

     

    מניחים את הפסים הראשונים (אחיה ראב"ד) (אחיה ראב
    מניחים את הפסים הראשונים(אחיה ראב"ד)

     

    לאחר הנחת המסילה הראשונה יגיעו למקום כלים כבדים נוספים לפילוס ויישור המסילה, לריתוך הפסים אלה לאלה וכן להקמת מתקני האיתות (החיווי שמאפשר שליטה ברכבות). ייחודה של המסילה לכרמיאל הוא צמד מנהרות גילון, שאורכן כחמישה ק"מ. במנהרות תונח המסילה - לראשונה בארץ - על גבי משטח יצוק בטון. "העלות גבוהה יותר אבל החשיבות רבה, שכן הקושי בתחזוקה בתוך מסילות מחייב אותנו לתשתית טובה יותר כדי להביא למינימום השבתה ועיכובים", אמר רוזנפלד. "ההתקדמות בפרויקט והנחת המסילה, היא ממש יום חג", הוסיף.

     

    אדנים, ואז פסים (אחיה ראב"ד) (אחיה ראב
    אדנים, ואז פסים(אחיה ראב"ד)

     

    עלות הקמת המסילה מעכו לכרמיאל, שתהיה חשמלית לכל אורכה (23 ק"מ), עומדת על כ-2.8 מיליארד שקל. העבודות אמורות להסתיים באפריל 2017 ולמרות שהיא נקראת "עכו-כרמיאל" הרכבת לא תעבור בעיר עכו אלא תתפצל מזרחה - דרומית לעכו - ותכלול שתי תחנות: בצומת אחיהוד הקרובה מאוד לאזור התעשייה בר לב, ובכרמיאל.

     

    מיכה קופילובסקי, ממלא מקום מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, אמר כי "שלב הנחת הפסים כחלק מפרויקט הענק להקמת הרכבת, הינו שלב חשוב ומרגש במיוחד. העבודות בפרויקט הרכבת, אשר מלבד הקמת מסילה והתחנות, כולל גם כבישים ומחלפים חדשים, העבודות מתקדמות על פי לוחות הזמנים וניתן כבר לראות את ההתקדמות בשתי התחנות".

     

    עדי אלדר ראש העיר כרמיאל: ״חלום הרכבת הופך למציאות. זו בשורה נהדרת לתושבי כרמיאל והצפון כולו. ולמרות שאנחנו לא באותו הצד של המפה הפוליטית אני בהחלט מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר התחבורה ישראל כץ ולשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, שפעלו לאורך כל הדרך לקידום פרויקט הרכבת לצפון״.

     

    שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, אמר כי משרד התחבורה ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה. "אנו גאים להביא את בשורת הרכבת לעכו, כרמיאל, בית שאן וערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום".


    פורסם לראשונה 29/04/2015 19:46

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים