שתף קטע נבחר

פסח ויום הבחירות סידרו לישראכרט גידול בהכנסות

אחרי האטה בהיקפי הקניות של הציבור, בחודשיים הראשונים של השנה, חג הפסח ויום הבחירות שינו את המגמה והגדילו גם את ההכנסות בחברת כרטיסי האשראי ישראכרט. החברה גם רשמה זינוק של יותר מ-20% בהיקפי ההלוואות לציבור ברבעון הראשון

הקניות לקראת הפסח והשופינג ההמוני ביום הבחירות, החזירו את ישראכרט בסוף הרבעון הראשון של השנה לצמיחה ממוצעת אחרי חודשיים חלשים בתחילת השנה, כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמה החברה היום (ג').

 

  • כאל: שת"פ עם אל על הקפיץ את היקפי הקניות

 

היקף הרכישות של הלקוחות ברבעון הגיע ל- 29.6 מיליארד שקל, גידול בשיעור של כ- 6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

לדברי רונן שטיין, מנכ"ל ישראכרט, השנה נפתחה בהאטה מסויימת בכמות הקניות. "מלבד הירידה בקניות, סביבת המחירים של תחילת השנה היתה מאוד נמוכה וראינו את זה גם במדד הנמוך. גם מחירי הדלק והבנזין ירדו בצורה משמעותית וזה משך את המחירים למטה במיוחד בינואר-פברואר", אומר שטיין ל ynet.

 

על פי הנתונים, ההכנסות של ישראכרט, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב- 462 מיליון שקל, גידול בשיעור של 3%.  

 

הרווח הנקי ברבעון הראשון השנה, ללא אירועים חד פעמיים עמד על 59 מיליון שקל בהשוואה ל- 69 מיליון שקל אשתקד ,קיטון בשיעור של 14%.

 

מספר הכרטיסים התקפים של החברה (כולל כרטיסי אמריקן אקספרס), נכון לסוף חודש מרס, עמד על 4.34 מיליון, מהם 1.24 מיליון כרטיסים חוץ בנקאיים.

 

מנכ"ל ישראכרט, רונן שטיין (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
מנכ"ל ישראכרט, רונן שטיין(צילום: סיון פרג')

החברה גבתה ברבעון הראשון של השנה עמלות מבתי עסק בסכום של 259 מיליון שקל, וממחזיקי כרטיסים נגבו עמלות בסכום של 120 מיליון שקל.

 

עוד עולה מן הנתונים כי היקף האשראי (הלוואות) שהעמידה החברה ללקוחות פרטיים, הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל, גידול של יותר מ-20% בהשוואה לסוף שנת 2014, כאשר שיעור הריבית הממוצעת עמד על 8.1%, עם זאת ההוצאות בגין הפסדי אשראי זינקו מ-3 מיליון ל-13 מיליון שקל.

 

בחברה מדגישים כי הגידול בהפרשות אלו נובע מדרישות רגולטוריות בהתאם לכללי הדיווח, על רקע הגידול בהלוואות שנתנה החברה.

 

שטיין, שנכנס לתפקידו לפני כשלושה חודשים, מציין כי בכוונתו למקד את התוכנית האסטרטגית של החברה בשלושה תחומים מרכזיים - המשך שיתוף פעולה עם בתי עסק ומועדוני לקוחות (בהם חבר, לייף סטייל, רמי לוי ולשכת רואי החשבון ועורכי הדין - א.ר.), המשך הגידול באשראי עסקי וצרכני והמשך הפיתוח הטכנולוגי והחדשנות בחברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים