שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    MindCET: לתכנת כבר בגיל הרך
    מנכ"ל MindCET, אבי ורשבסקי סבור שהפתרון לבעיות החינוך בישראל טמונות בטכנולוגיה. בראיון עמו לקראת כנס "מעצבים את העתיד" של מטח, הוא מסביר איך הפיתוחים החדשים ישפרו את פני בתי הספר

    המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) הוא חברה לתועלת הציבור הפועלת זה ארבעה עשורים לקידום חינוך איכותי וחדשני המכוון לכל תלמיד ותלמידה במדינת ישראל. מטח מפתח חומרי הוראה ולמידה, כלים טכנולוגיים, מודלים פדגוגיים, כלי הערכה ומדידה, ומגוון שירותים מותאמים ללומדים ומלמדים. הארגון מחויב לשרת את כלל תלמידי ישראל ופיתוחיו מותאמים לתכנית הלימודים ולקבוצות שונות באוכלוסייה. בתחילת יוני ייערך בפעם השלישית בישראל כנס "מעצבים את העתיד" מטעם מטח, שיבחן יחד עם מומחים מכל העולם את המושג טכנולוגיה חינוכית. 

     כחלק משאיפתו לקדם חדשנות ולהיות חממה ליצירת פתרונות חינוכיים, הקים מטח את MindCET, מרכז לחדשנות ולפיתוח טכנולוגיות בחינוך. בין פעילויות החממה מאיץ לסטארטאפים, תוכניות למורים-יזמים, מחקר ופיתוח ועוד. מנכ"ל MindCET, אבי ורשבסקי, בן 47 מירוחם טוען שמטרת הכנס, בין השאר, היא לבטל את התמונה של חינוך באמצעות מחשב יחיד ועבור אובייקט אחד, וליצור חווית משתמש חוצת זמן ומקום. ורשבסקי היה שותף ליוזמה ופיתוח של גישות חדשניות בתחום הספרים הדיגיטליים, ומפתחן של סביבות חינוכיות חדשות מבוססות טכנולגיה.

    בין היתר היה ורשבסקי מיוזמי “מקראנט” ו “כותר”, הפלטפורמה של מטח לספרי לימוד דיגיטליים. הוא עסק בהוראה, פיתוח וניהול בתחום הטכנולוגיה החינוכית בארגונים מובילים בישראל וכיהן כראש תחום חברה ורוח במטח.

     (צילום: ספי שלוין) (צילום: ספי שלוין)
    (צילום: ספי שלוין)
    "החינוך נמצא במשבר גדול. כולנו צועדים את הקדמה הוירטואלית אבל בבתי הספר יש פער בין המציאות הטכנולוגית להליך הלימוד, שמזכיר את התקופה בה ההורים שלנו למדו. יש צורך בפתרונות פדגוגים חדשים שידברו בשפה עדכנית", מסביר ורשבסקי. "אנחנו למעשה חברת בת של מטח, שהחליטה להקים יחידה קטנה שמשוחררת מאילוצי היום יום ויכולה לחשוב כמה שנים קדימה, על מנת ליצור הבדל משמעותי".

    "השאיפה שלנו היא לחולל מהפכה - כמו בעולם העיצוב"


    הטכנולוגיה החינוכית כבר נוכחת כיום בחלק מבתי הספר, בדמותם של טאבלטים וספרים אלקטרונים, אך לדעתו של ורשבסקי הדרך עוד ארוכה. "המשבר בחינוך קיים בכל העולם", הוא מסביר. "יש מספר תחומים בהם אנחנו מובילים בחינוך, אבל גם כאלה שמותירים את ישראל מאחור. למרות זאת, בעיות החינוך שיש לנו בארץ מאפיינות לדעתי גם את ארצות הברית. זו טעות לחשוב ששם הדברים נראים אחרת". 

    איזה פיתוחים יש בארץ ובעולם שכבר מיושמים?

    "כאמור יש עוד הרבה עבודה. ילדים בארץ לומדים כיום מול מחשב בחלק מהזמן ואפילו עובדים במעבדות מובילות בכמה בתי ספר ייחודים לתחום".

    אילו אלטרנטיבות טכנולוגיות קיימות כרגע אצלכם?
    " אצלנו קיימים מספר פיתוחים. צמח אצלנו סטארט אפ שעוסק בתחום הוראת המתמטיקה, מורה וירטואלי שמביא תרגיל ופתרון ונותן פידבק ברמה שהתלמיד רוצה לקבל- ארוך או קצר. פותח אצלנו גם משחק בשם CodeMonkey, שמלמד ילדים תכנות. הרעיון די פשוט: משחק שלפיו צריך ליצור קוד על מנת לבנות את נראות וההתקדמות שלו. בנושא הזה אנחנו רואים הצלחה מאוד גדולה שהצליחה לפרוץ גם לשוק הבינלאומי. דוגמא שלישית היא מיזם של שני מורים לפיזיקה שמנסים להתמודד עם בעיית מיסקונספציה של חוקי הפיזיקה. להרבה תלמידים קשה לתפוס את החוקים האלה. אז בפיתוח הזה לקחו את המשקפיים של גוגל ויצרו את האופציה לחוות עולם שחוקי הפיזיקה לא עובדים בו. מעין מציאות וירטואלית אלטרנטיבית שמתחוללת כששמים את המשקפיים. זה הופך את הדברים לברורים יותר".

    חלק מהפעילות שלכם מתבצעת בנגב. יש לכם כוונה להרחיב את הפעילות באיזור?
    "בהחלט, כן. אנחנו מתכוונים לנצל את כל המשאבים שיש לנגב להציע מהבחינה הזו, והשאיפה שלנו היא לקדם מבחינה טכנולוגית את החינוך בכל רחבי ישראל, לא רק במרכז. אנחנו מתחילים מהדרום ולאט לאט נתקדם".

    http://www.shapingthefuture3.cet.ac.il/mindblitz-he/

    האירועים יתקיימו בימים ב'-ה', 1-4 ביוני 2015 בשני מוקדים - תל אביב וירוחם - כאשר גולת הכותרת היא כנס "מעצבים את העתיד", שיתקיים ביום ד', 3ביוני 2015 בתל אביב.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים