שתף קטע נבחר

טויוטה - מותג הרכב בעל הערך הגבוה ביותר

דירוג 100 המותגים המסחריים הגדולים בעולם: טויוטה ראשונה בתעשיית הרכב, לפני ב.מ.וו ומרצדס

טויוטה היא המותג ששוויו הכספי הגבוה ביותר - כך על-פי הדירוג השנתי של חברת BrandZ. שווי המותג היפני עומד על 28.9 מיליארד דולר, ירידה של 2% לעומת 2014. יצרנית הרכב הגדולה בעולם ממוקמת במקום ה-30 בדירוג הכולל, ירידה של ארבעה מקומות.

 

 

טויוטה. המותג השווה מכולם בתעשיית הרכב (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
טויוטה. המותג השווה מכולם בתעשיית הרכב(צילום: רועי צוקרמן)

 

אחריה בדירוג מותגי הרכב ניצבת ב.מ.וו, שממוקמת במקום ה-34 הכולל עם שווי מותג של 26.35 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 2% אך ב.מ.וו איבדה בכל זאת שני מקומות בדירוג לעומת 2014. במקום השלישי בדירוג מותגי הרכב ניצבת מרצדס, עם שווי של 21.8 מיליארד ומקום 43 בדירוג הכללי - ירידה של מקום אחד למרות עלייה של אחוז בשווי המותג.

 

עוד בין 100 המותגים המובילים: הונדה במקום ה-78 עם שווי של 13.33 מיליארד דולר (5%- וירידה של שמונה מקומות בדירוג), לפני פורד עם שווי של 13.1 מיליארד ועלייה של ארבעה מקומות וניסאן במקום 93. יצרנית הרכב היפנית רשמה שווי מותג של 11.4 מיליארד דולר (שיפור של 3% מנתוני 2014), אך ירדה בכל זאת שלושה מקומות בדירוג הכללי.

 

והמותג השווה מכולם?

בכלל התעשייה, המותג בעל הערך הרב ביותר - לא במפתיע - הוא אפל. יצרנית הטכנולוגיה האמריקאית שווה לפי BrandZ לא פחות מ-245 מיליארד דולר, זינוק של 67% לעומת שוויה אשתקד. בכך היא הצליחה לעקוף את מובילת שנה שעברה, גוגל, ששוויה מוערך כעת ב-173.6 מיליארד, עלייה של 9%. במקום השלישי מיקרוסופט עם שווי של 115.5 מיליארד - עלייה של 28%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
ב.מ.וו - מקום שני
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים