שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שוב תקלה בעידן פלוס - הפעם בתל אביב
    עדיין לא הופעל המשדר המרכזי בגבעתיים שהשבתתו גרמה לחוסר קליטה בגבעתיים, ר"ג וצפון ת"א - ושוב אין קליטה. הפעם תושבי צפון ת"א והצפון הישן מתלוננים: "אין שידורים מיום ו'". במוקד שירות הלקוחות מסרו: "אין צפי לתיקון". ברשות השנייה טוענים לעומת זאת: "אין תקלה"
    סוף שבוע בלי טלוויזיה: תושבי רמת אביב, נאות אפקה, מעוז אביב והצפון הישן של ת"א חוו שיבושי קליטה ואז חוסר קליטה בשידורי עידן פלוס (עידן +) החל מחמישי בערב. נכון לרגע עליית הידיעה: הקליטה באזורים אלה לא חודשה.

     

    גם אתם מנותקים משידורים? ספרו לנו >>

     

    "זה התחיל בתמונה מפוקסלת וביום שישי אבדה הקליטה לחלוטין", סיפר ל-ynet תושב רמת אביב. תלונות הגיעו ל-ynet גם ממעוז אביב ורחובות שונים בצפון הישן של ת"א ועד אזור שדרות בן גוריון בעיר.

     

    אחד הנפגעים כתב ל-ynet: "במוקד עידן פלוס אמרו לי שלא ברור היכן התקלה. לשאלתי: 'האם יומיים התושבים מנותקים כיוון שהטכנאים לא עובדים בשבת'? נאמר לי שאכן כך וכן שהרשות השנייה פנתה לכל הגורמים הקשורים לבעיה. כרגע נראה שהתושבים יהיו מנותקים משידורי טלוויזיה עוד הרבה זמן".

     

    גם לקוחות סלקום TV נפגעו

    התקלה פוגעת גם בלקוחות סלקום TV. ירון כתב ל-ynet: "החל מיום שישי ב-19:00 ועד לרגע זה תושבים מנותקים משירות עידן פלוס ולא יכולים לראות טלוויזיה עקב תקלה לא ברורה. הדבר חמור ביותר עבור חברה כמו סלקום, שמציעה את שירות סלקום טי.וי המבוסס גם הוא על שירותי עידן פלוס וגובה תשלום חודשי".

     

    ואכן, לסלקום, שנכנסה בתחילת 2015 בסערה לשוק הטלוויזיה והחלה לשווק לאחרונה חבילות טריפל, יש אינטרס שהשיבושים הללו יסתיימו בהקדם האפשרי.

     

    המשדר המרכזי בגבעתיים - עדיין לא עובד

    איך יתכן שקרוב ל-250 אלף איש משתמשים בעידן פלוס, אבל חלקם לא קולטים את השידורים החינמיים ואין להם מענה ופתרון?

     

    השיבוש הזה מצטרף להשבתת המשדר המרכזי בגבעתיים שאירעה החודש, שגרמה להפסקת הקליטה בקרב תושבי גבעתיים, ר"ג וצפון ת"א. ההשבתה הזאת, תוצאה של סכסוך בין הרשות השנייה, המשרד להגנת הסביבה, ותושבי ועיריית גבעתיים (הקשור בקרינה מהמשדר), הובילה לכך שיש תושבים שלא קולטים את השידורים כבר שבועות. כרגע אין הסכמה על הפתרון שהוצע: הגבההת האנטנה.

     

    אלי חיות, ממנהלי עמוד הפייסבוק עידן פלוס, המסייע במתן מידע על השידורים וכמו כן עוסק במכירת ממירים ובהתקנת אנטנות אמר ל-ynet: "המשדר בגבעתיים עדיין לא חזר לפעול וכנראה נפל עוד משדר קטן נוסף. אני תוהה אם לרשות השנייה יש כוננים בסוף השבוע, כי לא יתכן שתקלה כזאת לא תתוקן".

     

    יש פתרון? כן, אך הוא עשוי להיות יקר

    לפי הרשות השנייה עדיף שלא להסתפק באנטנה המובנית בממיר, אלא לרכוש אנטנה חיצונית למכשיר. מדובר באנטנה קטנה, שניתן להניח בבית. על האנטנה להיות מחוברת לממיר הדיגיטלי שקולט את שידורי עידן פלוס והיא עולה בין 70 ל-150 שקל.

     

    פתרון דרמטי יותר, זו אנטנה שיש להתקין על הגג, שעולה יחד עם ההתקנה 700-500 שקל. לפי הרשות השנייה אנטנה כזאת מתאימה לאזורים המרוחקים ממשרד חיצוני ואינה הכרחית בכל בית, בטח לא באזורים גבעתיים, ר"ג, ת"א, אבל אלי חיות טוען שזה הפתרון העדיף.

     

    "אנטנה חיצונית על הגג עדיפה, משום שהיא מבטיחה קליטה ממשדרים מרוחקים", כך לטענתו. "אנטנה ביתית לא בהכרח תקלוט שידורים מכל משדר ויש לה חיסרון נוסף: אנשים שיש להם כמה ממירים בבית, יצטרכו לקנות כמה אנטנות כאלה ולחבר כל אחד מהם לאנטנה נפרדת".

     

    מוקד השירות: "אין צפי לפתרון"

    כיוון שברשות השנייה לא מסרו תגובה, פנינו למוקד עידן פלוס. במוקד אמרה לנו נציגת שירות כי מכירים את הבעיה. "אין צפי לפתרון לשיבושים. אנחנו מודעים לכך שיש שיבושים בכמה מוקדים ומציעים להתאזר בסבלנות. אין לנו כרגע צפי לפתרון לשיבוש".

     

    זה שיבוש או תקלה?

     

    "אנחנו משתמשים במילה שיבוש, אבל זה אותו דבר".

     

    הרשות השנייה: תקלה? אין דבר כזה

    במשרד היח"צ של הרשות השנייה מסרו בתגובה: "לאחר בדיקה טכנית מקיפה והן בדיקה של הפניות שהגיעו לרשות השנייה במהלך הסופ"ש עולה, כי נכון לרגע (זה) אין תקלה או שיבוש בשידורי עידן פלוס באזור צפון תל אביב. הרשות השנייה תוסיף לעקוב אחר קליטת השידורים באזור ואיכותם, כפי שמנטרת באופן שוטף את כלל שידורי עידן פלוס ותיתן מענה מידי במידת הצורך".

     

    ברשות השנייה סירבו לספק ל-ynet הסברים: האם היתה בכלל תקלה? האם תוקנה או נפתרה מעצמה? מה גרם לתקלה?

     

    לקוחת עידן פלוס ברמת אביב סיפרה ל-ynet: שחזרו אליה הבוקר משירות הלקוחות של הרשות, שאלו אותה אם "יש מישהו בבית שיכול לבדוק מה המצב כעת". לתחושתה, הם ערכו פעולה כלשה לשיפור המצב ורצו לדעת אם יש תוצאה. "ממש התחננו שאדווח מה קורה", אמרה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים