שתף קטע נבחר

נגיף ברשת: איך תגשימו חלומות באמצעות האינטרנט?

כמעט כל מי שרוצה להוציא לדרך פרויקט גדול ונתקל בכתף קרה, פונה כיום אל מודל מימון ההמונים. אבל איך התחילו לממן פרויקטים באינטרנט ומה הסיכוי שזה באמת יעבוד לכם?

כבר ב-1997 מעריצי להקת הרוק הבריטית מריליון כיסו סיבוב הופעות שלם של הלהקה כשהצליחו לגייס 60,000 דולר בעקבות קמפיין אינטרנט. יוזמי הרעיון, המעריצים, עשו זאת ללא כל מעורבות הלהקה.

לקראת סוף העשור הקודם, מימון ההמונים הפך לדבר ידוע לכל עם אתרים כמו אינדיגוגו שנוסד ב-2008, קיקסטארט שנוסד ב-2009 ואפילו אתרים בישראל כמו הד סטארט ומימונה.

אז איך זה עובד? לכל משתמש יש שליטה ואחריות מלאה על הקמפיין שלו. בתמורה הוא מציע לתומכים מוצרים והטבות לכל פרויקט. כל אחד יכול לקחת חלק בתהליך היצירה באיזה סכום שיבחר. פרויקט חייב להשיג את המימון שלו עד תאריך היעד שנקבע לקמפיין. אם המימון לא הושג, הכסף לא מחליף ידיים. למה? שיטה זו מגינה על כל המעורבים. אין מימון – אין התחייבות לשני הצדדים.

אתרים אחרים מציעים מסלולים שונים של מימון גמיש בו ניתן לקבל את הכסף גם אם לא הושלם יעד הגיוס.

אז איפה הרווח של האתרים האלה? בדרך כלל ממס שהם גובים מהפרויקטים שהשלימו את הגיוס. אז איך תבנו פרויקט מימון המונים מוצלח? מחקר אקדמי שנערך באוניברסיטת בן גוריון ופורסם השנה, ניסה לענות על השאלה. המחקר מצא שכדאי לגייס בשלב הראשון משקיעים שהם חברים ובני משפחה, כי הם כמובן נוטים לתרום יותר. בנוסף, המחקר קובע שכדאי לתת לגולשים כמה שיותר אינפורמציה על היוזם והפרויקט, אז תתחילו לשפר את קורות החיים. ולבסוף – התגמול שמקבל המשקיע. כדאי שזה יהיה תגמול מוחשי, אנשים בכל זאת לא רוצים לצאת פרייארים. צפו בווידאו לרשימת הטיפים המלאה.

עורכת אחראית: יעל לינזן

תחקיר ותוכן: מתן כהן

עריכת וידאו: אסף קוזין

גרפיקאית: ספיר קלדרון

 

מור קומפני השתתפה בהכנת הידיעה
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים