שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ב.מ.וו X1 חדש עם הנעה קדמית - בישראל השנה

    רכב הפנאי הקומפקטי של ב.מ.וו עובר להנעה קדמית (או כפולה), ויציע מרווח משופר ויותר אבזור. השיווק בישראל - מסוף השנה

    ב.מ.וו חשפה דור חדש ל-X1, רכב הפנאי הקומפקטי. הרכב, שהתחיל את דרכו כמעין סדרה 3 סטיישן מוגבהת, יתבסס הפעם על פלטפורמת ההנעה הקדמית החדשה של ב.מ.וו - אותה אחת שמשמשת את הסדרה 2 אקטיב טורר וגראן טורר, ותשמש בעתיד את הסדרה 1 ומיני קאנטרימן.

     

     

    הרכב החדש יציע אורך של 444 ס"מ (2 פחות מהדור הקודם), רוחב של 182 ס"מ (3+), גובה של 161 ס"מ (5+) ובסיס גלגלים של 267 ס"מ (9-). למרות זאת ב.מ.וו מבטיחה שיפור במרווח, ובפרט במרווח הברכיים ליושבים מאחור (שיפור של בין ארבעה לשבעה ס"מ בהתאם לסוג המושבים). לרכב החדש גם תא מטען גדול ב-85 ליטרים (כעת 505).

     

    ה-X1 יוצע במרכב חמש דלתות ועם חמישה מושבים. בניגוד לעבר, יש לו הנעה קדמית בגרסאות הבסיס במקום אחורית, בעוד חלק מהגרסאות יוצעו עם הנעה כפולה תקנית או בתוספת תשלום.

     

     

    הדגם יושק באירופה באוקטובר 2015, ומחברת דלק מוטורס, יבואנית המותג, נמסר כי הוא יגיע לישראל מיד לאחר מכן, לפני תום השנה. בשלב ראשון, הוא ישווק בגרסאות בנזין ודיזל, בהן טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 231 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית (sDrive20i) או כפולה (xDrive20i).

     

    דגם זה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.7 שניות (6.5 עם הנעה כפולה), ולמהירות מרבית של 225 קמ"ש (235). תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על בין 15.1 ל-16.9 ק"מ לליטר בהתאם לסוג ההנעה ומידת הגלגלים.

     

     

    מנועי הטורבו-דיזל יכללו שלוש גרסאות הספק של יחידת ה-2.0 ליטר של ב.מ.וו: 150 כ"ס ב-sDrive18d (הנעה קדמית, תיבת שישה הילוכים ידנית או שמונה אוטומטית), 190 כ"ס ב-xDrive20d (הנעה כפולה, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית) ו-231 כ"ס ב-xDrive25d (הנעה כפולה ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית). עדיין לא ברור מי מהגרסאות תגיע לשוק הישראלי.

     

    מב.מ.וו נמסר כי הדגם החדש יציע יותר אבזור בטיחות ומותרות. בין היתר יוצעו התראה מפני פגיעה בהולך רגל או רכב בעיר עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית שמסוגלת להאט עד עצירה מלאה ולהמשיך בתנועה כשהרכב מלפנים נע, מתלים מתכוונים או מתלי M-ספורט, היגוי בעל יחס העברה משתנה, יחידות תאורה קדמיות מסוג לד מלא ותצוגת מידע עילית לנהג.

     

     

    מחירי הדגם החדש עדיין לא ידועים. כיום נמכר ה-X1 הישן עם מנוע בנזין, הנעה אחורית ותיבת הילוכים אוטומטית, במחיר של 233 אלף שקלים.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים