שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לראשונה: הרכיבו והשוו סל מוצרים אישי
    הכינו את רשימות הקניות: בפעם הראשונה, תוכלו לראות כמה עולים המוצרים שאתם נוהגים לקנות. בשיתוף עם חברת מדלן, הצלחנו להכין יישום שמאפשר לכל צרכן להרכיב סל מוצרים דרך האינטרנט, ולראות כמה הוא עולה בסניפים שונים באזור מגוריכם או במקום אחר, בהתאם לחובת שקיפות המחירים

    סוף סוף, לראשונה, תוכלו לראות אונליין כמה עולים בכל רגע נתון המצרכים שאתם נוהגים לקנות בסופרמרקט. כמה עולה הסל שלכם ולא סל שמישהו בנה עבורכם. בשיתוף עם חברת מדלן, הכנו את היישום אליו התכוון המחוקק בחובת שקיפות המחירים שבחוק המזון: כזה המאפשר לכל צרכן לבנות סל מצרכים אישי ולראות כמה הוא עולה בכל סניף בכמה רשתות בקרבת הבית, מחוץ ליישוב שבו אתם חיים, או בעיר אחרת.

     

    לכתבות נוספות בערוץ הצרכנות :

     

    מדלן היתה אחראית על הביצוע הטכנולוגי, ואנחנו שיפרנו ושכללנו את התוכן, שעדיין לא מושלם, אך יישתפר ככל שתתנו לנו הערות ודגשים על חוויית המשתמש.

     

    פה תוכלו להרכיב סל משלכם ולבדוק כמה הוא עולה היום (המחירים משתנים, לעתים מדי יום):

     

     

    והנה מפת הסופרמרקטים הארצית של מדלן:  

     

     

    איך זה עובד?

    לפניכם הדרכה כיצד להרכיב את הסל שלכם, באמצעות היישום. בנוסף, כדי להדגים איך זה עובד, הרכבנו סל לדוגמא. לפני הכל, הנה תקציר של כמה סייגים שיעלו בהמשך:

     

    1. לא כל הרשתות הזינו את הנתונים לאתרים שלהן. בין היתר: רמי לוי, טיב טעם ויוחננוף.

    2. לצערנו, בשל קושי טכני, ההשוואה עדיין לא כוללת פירות וירקות, אין מספיק מותגי עוף טרי ובקר טרי ואין מחיר ליחידת מידה.

    3. יש עדיין בעיות חוויית משתמש ביישום הזה של מדלן. בין היתר: אי אפשר להשוות בין מתחמים בהשוואה אחת, אי אפשר לחפש בעיר שלמה ואין השוואה קלה בין מותגים. בעיות אלה אמורות להיפתר בהמשך.

    4. העובדה שלא בכל הרשתות נמכרים אותם המותגים או אותם הגדלים מקשה על ההשוואה.

    5. כיוון שכל סל הוא אישי - אין רשת אחת שיוצאת הכי זולה. אמנם יש רשתות שהן במובהק זולות או יקרות אבל בגדול - הכל תלוי בסל שלכם ובאזור בו אתם מתגוררים.

       

    קודם כל: יש להזין את כתובת המגורים שלכם באתר

    אחרי שתזינו את כתובתכם, במדלן ישלימו עבורכם את את כתובתכם בהשלמה אוטומטית. אפשר להזין קודם את המוצרים שאתם נוהגים לקנות (או מעוניינים לבדוק את מחיריהם) ורק אז את הכתובת, לשיקולכם. אנחנו העדפנו להזין כתובת מגורים קודם, שכן במהלך תהליך בניית הסל בדקנו כל הזמן כמה עולים המוצרים באזור שלנו.

     

    דוגמא הזמנת כתובת. יש השלמה אוטומטית ()
    דוגמא הזמנת כתובת. יש השלמה אוטומטית

     

    נקודת תורפה: אין תמונה רחבה של סביבת היישוב

    שימו לב, שאם אתם גרים ברחוב בתוככי העיר, או בעיר קטנה, סביר להניח שסביבכם פועלים רק סופרים עירוניים יקרים. אלה הסופרמרקטים שיופיעו בהשוואה שתקבלו במדלן אחרי שהזנתם את כתובת המגורים שלכם, כלומר - לא תקבלו תמונה רחבה על כל היישוב שלכם וסביבתו.

     

    הפתרון: אם אתם רוצים לבדוק את המחירים בסופרמרקטים זולים יותר באזורכם, עליהם להזין כתובת אחרת, מחוץ לעיר. אם אתם רוצים להשוות בין הסופרמרקטים העירוניים באזורכם, לבין הסופרמרקטים שבשולי העיר, תצטרכו להזין את הסל פעם בקרבת ביתכם ופעם מחוץ לעיר ופעם בעיר סמוכה שאליה אתם מוכנים לנסוע. תקבלו תוצאות של רשתות שונות בכל המיקומים. תוכלו להעתיק את שלוש התוצאות למעבד תמלילים (למשל וורד) ולהשוות.

     

    בעתיד, מדלן (ויתכן שגם אפליקציות אחרות) יאפשרו השוואה בין מתחמים. ההצעה שלנו: שהאפליקציות/ויג'טים שיעשו שימוש בשקיפות המחירים, יאפשרו לכתוב את שם העיר בלי כתובת. למשל: "טבריה", או "ב"ש", או שמות יישובים סמוכים: "חיפה + קריות", או "עפולה + מגדל העמק", או: "ת"א+בני ברק+חולון".

     

    אי אפשר להזין עיר ולכן אי אפשר להשוות ב"מכה אחת" בין מתחמים ()
    אי אפשר להזין עיר ולכן אי אפשר להשוות ב"מכה אחת" בין מתחמים

     

    יש להזין את המוצרים שאתם מעוניינים לרכוש, מוצר מוצר.

    גם כאן יש השלמה אוטומטית. למשל, בחרנו מטרנה. או אז תיפתח רשימה של מוצרים, שכוללים את המלה מטרנה ומתוכם יש לבחור סוג.

      

    מטרנה זה מותג ספציפי של חברה אחת. אפשר גם לבחור "טונה", בלי לציין שם של מותג ואז נקבל רשימה שכוללת את רוב המתחרים בתחום.

     

    כעת יש ללחוץ על "השוואת מחירים" בתחתית הדף.

    ניתן גם לחזור אחורה לסל בכל שלב ולהוסיף ולהחסיר פריטים. 

     

    הרכבנו סל לדוגמא. בדקנו אותו לפי כתובת בעפולה

    הוא לא כולל את רמי לוי שיווק השקמה שעדיין לא מעלה נתונים לאינטרנט והוא לא כולל את רשת cost שלא מחוייבת להעלות נתונים לאינטרנט.

     

    לא כל הרשתות מוכרות את אותם המותגים ולעתים גם יש חוסרים

    עבור השוואה מלאה בין מוצרים - הזנו גם מוצרים שהיו חסרים ברשתות מסוימות. כך למשל במלח שולחן - ביינות ביתן וב-you מוכרים את מלח הארץ ואילו בשופרסל מוכרים מותג פרטי.

     

    הנה הסל:



    בעפולה: סניף שופרסל דיל יצא הכי זול לפי הסל שהזנו, יינות ביתן מעט יקר יותר ו-you יקר עוד יותר, אם כי בהפרשים זניחים ()
    בעפולה: סניף שופרסל דיל יצא הכי זול לפי הסל שהזנו, יינות ביתן מעט יקר יותר ו-you יקר עוד יותר, אם כי בהפרשים זניחים

     

    איזה סניף יצא לנו זול? תלוי בסל

    בתחילה, סניף שופרסל דיל יצא הכי זול בהשוואה שערכנו בין 3 רשתות בעפולה. עם הורדת שני מוצרים, לפתע סניף יינות ביתן יצא יותר זול. כש"קנינו" לפי מבצעי כמות - יינות ביתן עדיין יצא יותר זול אבל בהפרש זניח ביותר לעומת שופרסל. ואפשר גם לגרום למגה לצאת הכי זולה. זו הסיבה שכדאי לכם להכניס סל משלכם, כי אין רשת אחת זולה.



    בסך הכל הורדנו 2 מוצרים מהסל (גולדסטאר ובדין בייבי) ותראו איך התמונה השתנתה: במקום שופרסל דיל, סניף יינות ביתן הכי זול ()
    בסך הכל הורדנו 2 מוצרים מהסל (גולדסטאר ובדין בייבי) ותראו איך התמונה השתנתה: במקום שופרסל דיל, סניף יינות ביתן הכי זול

     

    סימוני מבצע

    תגית ירוקה - מבצע לכלל הציבור, התקף גם בקניית מוצר בודד.

    תגית כתומה - מבצע לכלל הציבור שהוא מותנה (למשל 2+1 או בקניה מעל 100 שקל).

    תגית אדומה - מבצע לחברי מועדון.


    אם היינו מתפתים למבצעי כמות (במגה ובשופרסל) - סניף יינות ביתן היה עדיין יותר זול ()
    אם היינו מתפתים למבצעי כמות (במגה ובשופרסל) - סניף יינות ביתן היה עדיין יותר זול

     

    ברמי לוי, שלא נכלל בהשוואה, המוצר הזה נמכר הרבה יותר בזול (מקור: מיי סופרמרקט) ()
    ברמי לוי, שלא נכלל בהשוואה, המוצר הזה נמכר הרבה יותר בזול (מקור: מיי סופרמרקט)

      

    קחו בחשבון שהחיפוש אחר מוצר לא תמיד "מושך" את כל התוצאות

    חיפוש: "שמפו", לא משך לנו תוצאות פופולריות כמו "דאב" או "הד אנד שולדרס" וכן משך תוצאות משונות כמו "שמפו שטיחים" או "שמפו בדין". עוד דוגמא: החיפוש "חיתולים" מושך רק תוצאות של המותג הפרטי של שופרסל ורק החיפוש "חיתולי" מושך תוצאות של שאר המותגים.

     

    גם החיפוש של המלה "טונה" בלבד לא מניב את כל התוצאות, למשל: לא מצאנו טונה במים, למעט וויליפוד ופוסידון ב"מי מלח". רק כשכותבים בשדה החיפוש: "טונה במים", נחשפים מוצרים נוספים. בנוסף, המותג "פילטונה" לא מופיע בכלל כשמחפשים רק "טונה". צריך לחפש אותו באופן מיוחד.

     

    הפתרון: אם מחפשים מותג ספציפי כדאי לנסות כמה מרכיבים של שמו ולאתר אותו. החיסרון: לא נתוודע למותגים אחרים, פחות מוכרים.

     

    חיפוש טונה לא בהכרח מניב: "טונה במים" ()
    חיפוש טונה לא בהכרח מניב: "טונה במים"

    חיפוש "טונה במי", מביא חלק מהתוצאות של טונה במים ()
    חיפוש "טונה במי", מביא חלק מהתוצאות של טונה במים


    את פילטונה לא מצאנו תחת החיפוש "טונה", אלא רק תחת "פילטונה" ()
    את פילטונה לא מצאנו תחת החיפוש "טונה", אלא רק תחת "פילטונה"

     

    אין השוואה מהירה בין מחירי מותגים, לכן תצטרכו לערוך אותה בעצמכם

    ברשימת המוצרים שנקבל כשנחפש "טונה", לא נראה מחירים לצד כל מותג. כלומר, אין השוואת מחירים בין מותגים. באופן הזה, מותגים לא מוכרים מופלים, כיוון שסביר להניח שלא נבחר בהם, אלא במותג המוכר לנו.

     

    בעצם במדלן התמקדו בהשוואה בין הרשתות הקמעונאיות והזניחו לעת עתה את ההשוואה החשובה לא פחות: השוואה בין מותגים. זה מעודד צרכנים לבחור במותג שהם אוהבים ולהתעלם ממותג לא מוכר שאולי זול יותר, או כזה ששווה לדגום אותו. 

     

    הפתרון: אפשר לבחור כמה מותגי טונה (או כל מוצר אחר) מהרשימה עבור הסל שלנו, כך שכאשר נשווה מחירים בין הרשתות נוכל גם להשוות מחירים בין המותגים.

     

    דוגמא להשוואה בין מותגי טונה ויוגורט בכרמל, חיפה

    בחרנו כמה מותגי טונה 160 גרם משקל לא מסונן, באריזת 4 יחידות, כדי להשוות מחיר גם בין הרשתות באזור וגם בין מותגי הטונה בין ובתוך הסניפים.

     

    באופן מפתיע, באזור הכרמל, חיפה, שופרסל שלי העירונית יצאה יותר זולה בטונה (של המותג הפרטי ושל סטארקיסט) מאשר יינות ביתן. כמובן שזה לא אומר שכל הסל שם זול ואנחנו לא מגיעים לסופר רק בשביל טונה לכן נמשיך להזין מוצרים לסל.

     

    כדי להשוות בין מותגים צריך לבדוק את המחיר של כולם. אין משמעות למחיר הסופי, רק רצינו להשוות בין מותגי הטונה ובין הרשתות ()
    כדי להשוות בין מותגים צריך לבדוק את המחיר של כולם. אין משמעות למחיר הסופי, רק רצינו להשוות בין מותגי הטונה ובין הרשתות

      

    פתרון טכני: מדלן וחברות אחרות יצטרכו לאפשר בעתיד גרירת כמה מוצרים אל הסל בו זמנית וכן לאפשר לצרכן לבנות סל לפי "המוצרים הזולים ביותר". ובאותו אופן "סל טבעוני", "סל צליאק" וכדומה. על החברות לזכור: צרכנים לא רק רוצים להשוות בין סניפים אלא גם בין מותגים.

     

    עוד נקודות תורפה שכדאי לשים לב אליהן, כיוון שהחיפוש עדיין לא מושלם

    לא תמיד קל למצוא סניפים

    יש רשתות שכן העלו מחירים לאינטרנט ומשום מה לא מופיעות בחיפוש, כנראה באג של מדלן. למשל, בשדרות ירושלים קריית מוצקין יש סניף של ויקטורי. משום מה, הוא לא עלה בחיפוש. אחרי שהעפנו מבט שני הבנו: התוצאות נתנו לנו סופרמרקטים בירושלים. כשניסינו שדרות ירושלים 1 עלו לנו בחיפוש שופרסל שלי ומחסני להב, אך לא ויקטורי למרות שהסניף יושב בדיוק בכתובת הזאת.

     

    מותגים פרטיים - עדיין בחסר

    כשחיפשנו אפונה וגזר מוקפאים מצאנו סנפרוסט, ומותג פרטי של מגה ושופרסל אבל לא את "המותג", "קנייה חכמה", פרי הגליל וחברות קטנות כמו מילוטל ואחרות שמשווקות באושר עד ורשתות נוספות.

     

    אריזות שונות ומשונות בגדלים שונים ואין מחיר ליחידת מידה

    במדלן לא הכניסו עדיין להשוואת המחירים מחיר ליחידת מידה. לכן, כשחיפשנו פירורי לחם, קיבלנו המון גדלי אריזות. זה כמובן טריק של הרשתות והיצרנים/יבואנים שמקשה על השוואת מחירים. ואכן, קשה יהיה להשוות את המחיר ביניהן, אם אין ברשותנו המחיר ל-100 גרם.

     

    הנה עוד דוגמא: חיפוש שמפו הד אנד שולדרס הביא כמה גדלים. רק שאם תבחרו גודל מסוים, הוא לא בהכרח יימצא ברשת הזולה. למה הכוונה? בשופרסל מוכרים 600 מ"ל וברמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי ואחרים: 500 מ"ל.

     

    מספר המוצרים בסל שניתן להזין: מוגבל

    בעקבות בקשת ynet, הסל שמדלן מאפשרת לבדוק את מחיריו הוגדל מכ-30 פריטים ל-300 פריטים.

     

    אין אפשרות לחפש מוצר לפי רשת

    למשל, רצינו לדעת איזה בשר בקר טחון טרי אפשר למצוא ברשתות השיווק בעפולה. לא הצלחנו למצוא. עקב כך רצינו לשאול שאילתא פשוטה: איזה מותג בשר טחון כן קיים בשופרסל ומגה? אבל אין דרך לעשות זאת. עלינו להשתמש בידע כללי לשם כך או להיעזר באתר מיי סופרמרקט.

     

    מבצעים חסרים

    בהשוואה שערכנו בעפולה, לשופרסל ומגה היו מבצעים בשפע וליינות ביתן שום כלום. קצת לא הגיוני. יתכן שהמבצעים של יינות ביתן "מובלעים" במחיר המוצר, שכן הרשת לא יצאה יקרה. להיפך.

     

    קשה להשוות מחירים אם מוצר חסר באחד הסניפים שבהשוואה

    למשל, מאוד רצינו להשוות בין מחירי חיתולי בייביסיטר ולא האגיס, אבל ב-You עפולה - המוצר לא קיים. גם שקד מולבן לא מצאנו שם.

     

    לגלות איך עובדים עלינו ברשתות

    כדאי לעבור עם העכבר על גבי מבצעים

    למשל ברסק עגבניות: המבצע הכי טוב שמצאנו בעפולה, היה 8 ב-10 ב-You על המותג הפרטי (1.5 ליחידה) לעומת 7 ב-10 בשופרסל על המותג הפרטי (1.7 ליחידה)


    מבצע על רסק עגבניות. שווה לבדוק את פירוט המבצעים ()
    מבצע על רסק עגבניות. שווה לבדוק את פירוט המבצעים

    כדאי למשוך כמה מותגים רק כדי לחפש את המותג הזול יותר.

    הנה דוגמא בשמן קנולה.


    אם משווים בין מחירי המותג שנמצא בכל הרשתות: מגה הכי יקרה. אם מחפשים גם מותג פרטי: מגה הכי זולה ()
    אם משווים בין מחירי המותג שנמצא בכל הרשתות: מגה הכי יקרה. אם מחפשים גם מותג פרטי: מגה הכי זולה

       

    תחמנות של רשתות

    שימו לב למחיר ברנפלקס בסניף שופרסל לעומת רשתות אחרות: 19.90 מחיר מבצע. רק שביינות ביתן ובמגה המוצר עולה 14.9 שקל. הודות לשקיפות המחירים, הטריקים הקטנים האלה נחשפים עכשיו.

     

    ברנפלקס ()
    ברנפלקס

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים