שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ארזת לבד? טיפים לאריזה יעילה במעבר דירה
    איזה ציוד אריזה נדרש ואיך משלמים עליו פחות? מהם שלבי האריזה הנכונים? איך לא כדאי לארוז, ומתי משתלם לשלם עבור אריזה של כמה קרטונים שבירים, ולדעת שהמובילים ייקחו עליהם אחריות
    עוברים דירה בקרוב? אם אתם רוצים להפוך את הייאוש ליותר יעיל ונוח, כדאי לדעת כמה דברים לפני שאתם מתחילים לארוז. קבלו טיפים מהמקצוענים שיכולים לחסוך לכם זמן, כסף וגם עוגמת נפש.

     

    עוד בנושא:

    מה משפיע על מחיר ההובלה

    מחירון שירותי הובלה  

    מעבר דירה: כל הדברים הקטנים שתמיד שוכחים

     

    דאגו מספיק זמן מראש לציוד האריזה 

    איזה ציוד נדרש לאריזה טובה שתגן על הרכוש שלכם? מיכאל דז`יקיה מאיזי מוב הובלות: "הציוד ההכרחי הוא קרטונים בגדלים שונים, ניירות אריזה שישמשו לאריזה של חפצים שבירים ומסקנטייפ מניילון (בשום אופן לא מסקנטייפ מנייר כי הוא נקרע).

     סכין יפנית, וכן אפשרי להשקיע גם בפצפצים, למרות שבעיני זו הוצאה מיותרת וניתן להסתפק בתחליפים כמו סדינים ומגבות שממילא יש בבית, ולהשתמש בהם לריפוד תחתית הקרטון. כדאי מאוד לדאוג מראש לטושים עבים ולמדבקות צבעוניות שישמשו לסימון הקרטונים לפי חדרי הבית".

     

    במוקד השירות של המקצוענים מזכירים: "חודשי הקיץ הם חודשים עמוסים ביותר עבור המובילים. לכן חשוב להזמין הובלה לפחות 3 שבועות מראש בחודשים אלו. בנוסף נסו לתכנן את ההובלה לתאריכים אחרים מאשר 1,15 ו-30 בחודש שכן לרוב אלו הימים הלחוצים ביותר כי בהם הרוב מפנים דירות. כמו כן, נסו לתאם עם המוביל להיות ההובלה הראשונה באותו יום, כך שלא תסבלו מעיכובים בלתי מתוכננים".

     

    קרטונים חדשים או משומשים?

    האם כדאי להשקיע בקרטונים חדשים או משומשים? דז'יקיה: "מרבית חברות ההובלה מספקות בחינם קרטונים משומשים. עלות קרטון חדש היא כ-2 שקלים וחצי, כך שאם יש צורך בכ-100 קרטונים לכל היותר, מדובר בעלות של כ-250 שקל. במקרה הזה אתם יודעים בוודאות שהקרטונים נקיים ולא יכולים להרוס את הציוד".

     

    איך מתחילים? חדר-חדר, מספורים ומדבקות

    "ההמלצה שלי היא לא להתרוצץ מחדר לחדר בבית", ממליץ ניסים מצליח ממצליח הובלות. "יש כאלו שמתחילים לארוז שני ארגזים בחדר מסוים, ואז עוברים לחדר אחר, ומפסיקים. כדאי לעבוד בשיטתיות. לארוז חדר אחד עד הסוף, לרשום על כל קרטון מה הוא מכיל, ולשים עליו מדבקה בצבע מסוים של אותו החדר. כך, בשעת פריקת התכולה, אנו מסדרים את הארגזים לפי החדרים, והרבה יותר קל ונוח לפרוק את הציוד בדירה החדשה החברה שלנו גם מספקת ארונות תלייה על גלגלים, ואז הבגדים לא מתקמטים ונחסך הצורך לקפל את כל הבגדים שתלויים. את המטבח אני ממליץ להשאיר לסוף כי הוא החלק הכי קשה".

     

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

     

    דז'יקיה מוסיף: "עוד עניין חשוב הוא לארוז בנפרד את כל החפצים שתרצו להשתמש בהם בימים שלאחר המעבר, כדי שלא תתקעו בלי ציוד זמין".

     

    האם כדאי למיין חפצים לפני או אחרי המעבר?

    מצד אחד, יש חברות הובלה שיגידו שהליך המעבר ועזיבת הדירה הישנה

     הוא גם ככה מתיש, ואין צורך להעמיס עליו גם את שלב מיון החפצים. אריזה שאינה כוללת שיקול דעת, אלא רק העברת החפצים ממקום למקום, תיקח פחות זמן ואנרגיה, ואז ניתן יהיה לפרוק את הציוד ולמיין אותו בדירה החדשה.

     

    מצד שני, אם יש לכם זמן ואנרגיות, תוכלו לחסוך במחיר ולהגיע לדירה החדשה עם פחות מהציוד, לשלם פחות על הובלה (כי יהיו לכם פחות ארגזים) ולהיכנס לדירה החדשה בנחת. כמה זמן לפני המעבר כדאי להתארגן מראש? בין שבועיים לחודש, תלוי בציוד שיש לכם.

     

    איך אורזים בגדים?

    יהיו כאלה שימליצו לכם לזרוק את כל תכולת הבגדים אל תוך שקיות גדולות, ויהיו כאלה שימליצו על קרטונים. דז'יקיה: "אני באופן אישי ממליץ על קרטונים מפני ששקיות יכולות להיקרע, וזה תמיד קורה בזמן ובמקום הלא מתאימים. זה יכול להיקרע במשאית, במעלית, בחדר המדרגות או ברחוב. גם מבחינת ארגון הבגדים, הרי שאם לוקחים ארגזים ופשוט אורזים את הבגדים כפי שהם מסודרים בארון, בערימות צפופות ומסודרות, הליך הפריקה יהיה יותר מהיר ויעיל, וימנע את הצורך לקפל את כל הבגדים מחדש. לעתים עלות הארגזים מתגמדת בהשוואה לזמן שלוקח הליך הקיפול והמיון".

     

    איך אורזים ספרים?

    "ספרים חשוב מאוד לארוז בקרטונים קטנים יותר, בגלל המשקל שלהם", מסביר דז'יקיה. "קרטון בגובה 20 ס"מ גובה, על 20 ס"מ עומק, וברוחב של 30 ס"מ הוא הגודל המתאים". אם אין מעלית והמובילים נדרשים לסחוב ידנית קרטונים גדולים של ספרים זה יכול להיות בעייתי ואף לייקר את ההובלה.

     

    איך אורזים בקבוקים, חומרי ניקוי ושאר נוזלים?

    דז'יקיה: "חשוב מאוד להשאיר את הארגזים שבהם אורזים בקבוקי נוזלים פתוחים. המובילים כבר אורזים אותם בניילון, כדי שהם ידעו לא להפוך אותם בטעות בזמן ההובלה במשאית, כדי שהם לא יישפכו. כדאי גם שהארגז יהיה כמה שיותר מלא, כדי שהבקבוקים לא יתנדנדו בתוכו וישפכו תוך כדי הובלה".

     

     (צילום: shutterstck) (צילום: shutterstck)
    (צילום: shutterstck)

     

    איך אורזים חפצים שבירים, ומתי כדאי לשלם על אריזת מטבח

    דז'יקיה "חשוב להניח בתחתית הקרטון מגבת, לארוז כל כלי בנייר אריזה נפרד. עלות של 500 ניירות אריזה היא כ-45 שקלים, והיא מספיקה לאריזה של בית פרטי ענק. כך שלא כדאי לחסוך בכך. ניירות עיתון מאוד מלכלכים ולא מומלץ לארוז איתם. חשוב שהקרטון יהיה דחוס יחסית בכלים, כדי שלא יהיה רווח שיגרום לכלים להתנגש זה בזה במהלך ההובלה ולהישבר. מרבית המובילים ייתנו אחריות לקרטונים שבירים רק אם הם ארזו אותם בעצמם".

     

    מצליח: "מי שאורז את כלי המטבח בעצמו, חשוב מאוד שלא יתעצל ויארוז בנפרד כל כוס וכל צלחת, כדי שהם לא יישברו".

     

    האם משתלם לשלם על אריזת המטבח? דז'יקיה: "ניתן גם לשלם על אריזה חלקית של המטבח, כך שאת כל הסירים והחפצים שאינם שבירים הצרכן אורז בעצמו, ומשאיר רק את הכלים השבירים למובילים לארוז. עלות אריזת ארגז שביר היא כ-30 שקל לארגז. אם יש 14-10 ארגזים שבירים במטבח, צריך לעשות חישוב ולראות האם זה משתלם. כדאי לקחת בחשבון אובדן ימי עבודה, מיומנות באריזה ועד כמה חשובים הכלים עצמם. אם מדובר בסט כלים יקר לא שווה לקחת סיכון לגביו".

     

    איך אורזים חפצים מיוחדים?

    דז'יקיה: "מחשבים, מסכים, טלוויזיות וכדומה לא כדאי לארוז לבד, אלא אם יש ברשותכם את האריזה המקורית של המוצר. המובילים יודעים לארוז אותם בצורה הכי טובה וזה גם תפקידם. אותו הדבר גם לגבי ציורים, תמונות ופסלים. לגבי תכשיטים ומוצרים אחרים יקרי ערך אני אומר מראש לצרכן שכדאי לו להוביל בעצמו. לגבי כספת, אם היא כבדה משאירים אותה למוביל, אבל אם היא לא מאוד כבדה כדאי להוביל אותה לבד. מבחינת יתר התכולה, הרי שאת כל הרהיטים והציוד הכבד המובילים הם אלו שאחראים על אריזתו לפני ההובלה".

     

    אין לכם כוח לארוז לבד? זו האפשרות הכי קלה ונוחה, אבל היא תעלה לכם כסף. מצליח: "עלות אריזה של דירה יכולה להתחיל מ-1,000 שקל, ולהגיע גם לכ-2,000 שקל. משך האריזה הוא כחצי יום במרבית המקרים, וכל הציוד נערם בסלון. באותו היום בני הבית ישנים על מזרונים, ולמחרת בבוקר מתבצעת ההובלה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים