שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    סודות החיים הבריאים של הסינים

    חשיבה חיובית, פעילות גופנית, תזונה איכותית, טיפולים לשמירת האיזון וטיפול במצבים בהם האיזון מופר. מומחה לרפואה סינית מסביר איך לחיות בשלום ובבריאות עם הזיקנה. 4 כללי זהב פשוטים שכל אחד יכול לבצע

    גם בסין מתבגרים, אבל אחרת. הסינים רוחשים מאז ומתמיד הערכה לאלה מביניהם שהגיעו לגילאים מופלגים. מנסיונם, בהגיענו לגיל מבוגר אמנם צברנו חוויות, ניסיון וחוכמת חיים, אך שילמנו גם בהידלדלות ה"ג'ינג", כלומר תמצית כוח החיים שלנו.

     

    בגיל מבוגר הגוף מגיב פחות טוב מבעבר לצרכים יום-יומיים, אנו נעשים רגישים ורגשניים יותר ולעיתים קשים ונוקשים מבעבר. אנו עושים חשבון נפש, מה עשינו עד היום? האם הגשמנו את עצמנו? האם אנו מרגישים קורבן של אנשים אחרים? מה קורה לנו? לאן אנחנו הולכים?

     

    עוד במדור 60 פלוס: 

    ארגון הבריאות מצא: ארבעת הגורמים לחיים מאושרים

    4 תרגילים שיעכבו לכם את ההזדקנות

    גיל זה רק מספר: המפורסמים שמוכיחים זאת

     

    לפי הסינים רק כאשר נצליח להשלים עם מצבנו בכל הרבדים נוכל להיות מאושרים ומסופקים יותר, נדע שיש לנוע קדימה כיון שאת העבר לא ניתן לשנות, לכן כדאי לקבל אותו להשלים איתו ולנצל את יתרונות מצבנו באופן מרבי.

     

     

    נעים קדימה. כי את העבר אי אפשר לשנות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    נעים קדימה. כי את העבר אי אפשר לשנות(צילום: shutterstock)

    4 כללי זהב לחיזוק הבריאות 

    על פי הרפואה הסינית כוח החיים שלנו קשור למצב הכליות והן אחראיות על העצמות, היכולת הקוגניטיבית, המוח והמערכת ההורמונאלית.

     

    חולשה בכוח החיים עלולה להביא לבעיות גב, עמוד שדרה ומפרקים, אוסטיאופורוזיס, חולשה במערכת המטבולית שעשויות להוביל להשמנה, סכרת, אינסומניה (בעיות שינה), גדילה של הערמונית, חולשה של מערכת החיסון, בעיות זיכרון בעיקר לטווח הקצר ואף רגישות נפשית.

     

    אז איך מחזקים הסינים את כוח החיים ואת הבריאות? בכתבים הסיניים לשמירת וחיזוק הבריאות, מציינים הסינים ארבעה פרמטרים שיסייעו לחיזוק ושיפור הבריאות: חשיבה נכונה, תזונה, התעמלות וטיפולים. לכל אחד מאלה, מספר כללי זהב שיכולים לסייע ולהיטיב את המצב הבריאותי ונפשי של בני הגיל השלישי.

     

    חשיבה נכונה: קבלו באהבה

    קבלו את מצבכם: הגוף עייף יותר ולכן פעלו באיטיות, אל תעמיסו על עצמכם, לא בכמות המטלות ולא לאורך זמן. התנהלו בקצב המתאים לכם כך שתוכלו ליהנות מכל רגע ומכל דבר.

     

    למדו מן העבר: יש לכם ניסיון אדיר.  אתם חכמים יותר מבעבר. נצלו את ההזדמנות הזו ופעלו בחוכמה. שתפו אחרים בניסיונכם ואפשרו להם ללמוד מכם.

     

    זמן: עיקר הזמן מוקדש לכם לתחביבים שלכם, למשפחה ולכל דבר שתרצו. נצלו את הזמן לפעילות אך חשוב גם לנוח. מנוחה מאפשרת לגוף לחדש את התאים ולהאט את תהליך ההזדקנות.

     

    תרגלו את המוח: אימון חשיבה מאמן את המוח ושומר על כשירותו הקוגנטיבית כמו שמאמנים שריר. חשוב להתאמן אך לא יותר מדי.

     

    תזונה: איכות ולא כמות

    איכלו נכון לפי העונות: סתיו וחורף הם עונות אגירה והזנה ועל כן נאכל מזון שמעשיר את כוחות החיים – זרעים, שורשים. אביב וקיץ הם עונות הפרשה וניקוי לכן נאכל מזון קל לעיכול המפזר את האנרגיה כלפי מעלה והחוצה – דגנים, עלים.

     

    עשו זאת כך: אדו את המזון, אם ברצונכם לקבל מזון עתיר לחות. אם אתם מבשלים במים שתו אותם שכן המים ספגו את תמציות המזון. הקפיצו את המזון, כדי שהוא לא יאבד את התמציות שבו. אם אתם רוצים שהמזון שלכם יהיה יבש יותר וטעמו המתקתק יודגש, בשלו / אפו אותו בתנור, ולבסוף, סיר הלחץ יסייע לכם לקבל מזון מהיר שתמציותיו מרוכזות.

     

    התעמלות = בריאות

    הסינים גורסים כי: "באביב ובקיץ יש ללכת לישון עם חשכה ולקום מוקדם. בסתיו ללכת לישון מוקדם ולקום מוקדם. בחורף ללכת לישון מוקדם ולקום מאוחר". תנועה שוות ערך לבריאות.

     

    ישנם כמה סוגי פעילות שכל אחת מהם תורמת בצורה שונה לבריאות.

     

    התעמלות המבוססת על סיבולת לב ריאה: הליכה, שחיה, אופניים, עוזרת לחידוש ההזנה הרקמתית ולהאטה של תהליכי ההזדקנות.

     

    חיזוק שרירי הבטן והגב: מאפשר לשמור על יציבה נכונה המשפיעה על פעילות האיברים הפנימיים.

     

    תרגילי גמישות: "מלחחים" את המפרקים ובכך שומרים עליהם ומאפשרים טווח תנועה רחב המשפר את יכולת הביצוע הגופנית שלנו.

     

    סוגי התעמלות מומלצים: טאי צ'י, צ'י גונג, פלדנקרייז, פילאטיס, יוגה.

    דיקור: מסייע בוויסות ואיזון הגוף, מקל על כאבים, מחזק את מערכת החיסון (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    דיקור: מסייע בוויסות ואיזון הגוף, מקל על כאבים, מחזק את מערכת החיסון(צילום: shutterstock)
     

    טיפולים: מונע ומטפל

    הרפואה הסינית מאפשרת מגוון טיפולים אשר מעודדים ומפעילים את המערכת הפנימית על מנת לשמור על איזון. הטיפולים נערכים בשני מצבים, טיפולים מונעים וכאלה הניתנים כשהבעיה כבר קיימת.

     

    טיפול מונע: נעשה אחת ל 3-4 שבועות. אורח חיינו גורם לנו להעמיס על הגוף גורמים אשר מפריעים לו לפעול נכון. טיפול תקופתי עוזר להחזיר לגוף את יכולותיו ובכך אנו מאטיים את הזדקנות הגוף ומעצימים את איכות חיינו.

     

    טיפולים שוטפים להקלה ולפתרון בעיות:

     

    אקופונקטורה: שימוש במחטים חד-פעמיות ודקות במיוחד, המוחדרות בעדינות לנקודות מיוחדות בגוף, ולמרכזים שלהם יכולת השפעה על תפקוד מערכות הגוף השונות. הדיקור מסייע בוויסות ואיזון הגוף, מקל על כאבים ועוזר במקרים של כאבי שרירים, מפרקים, ראש, חיזוק והנעת המערכת המטבולית, חיזוק מערכת החיסון ועוד.

     

    טיפול בעזרת צמחי מרפא סיניים: שימוש במרקחות צמחי מרפא סיניים לשתייה, מתאים לחיזוק והזנה של רקמות הגוף ולבעיות חוסר דם, בעיות שינה, חולשה ועייפות.

     

    טווינא: עיסוי סיני בעל יכולת גבוהה לטיפול בבעיות אורטופדיות ועזרה בעידוד התנועה הפנימית. מסייע ומקל על עצירות או כאבים שונים. פחות מתאים לסובלים מאוסטיאופורוזיס או כל חולשה באיכות העצם.

     

    הכותב הינו מומחה ואחראי תחום רפואה סינית בכללית רפואה משלימה




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מגדלי הים התיכון
    צילום: shutterstock
    הסינים יודעים: ככה מחזקים את הבריאות
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים