שתף קטע נבחר

אלפא רומיאו חוזרת: ג'וליה נגד ב.מ.וו סדרה 3

יצרנית הרכב האיטלקית תנסה לחזור למרכז הבמה עם משפחתית גדולה חדשה, הג'וליה - יורשת ל-159 שייצורה הופסק לפני קרוב לארבע שנים. בישראל בשנה הבאה

אלפא רומיאו חשפה אמש את הג'וליה (Giulia), משפחתית גדולה שתתחרה עם ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C-קלאס, ותנסה להחזיר את המותג למרכז הבמה. זאת, קרוב לארבע שנים מאז אלפא רומיאו הציעה משפחתית דומה (ה-159 מבוססת אופל וקטרה).

  

 

הג'וליה היא מכונית ראשונה בתוכנית שאפתנית של פיאט - להפוך את אלפא רומיאו למותג שמוכר מאות אלפי מכוניות בשנה בתוך כשלוש שנים, לעומת מכירות צנועות מאוד של פחות מ-70 אלף מכוניות אשתקד. התוכנית כוללת השקת דגמים נוספים בהם רכבי פנאי חשובים.

 

 

אלפא רומיאו לא מספקת מפרט טכני מלא של הג'וליה, ומסתפקת בינתיים במידע ראשוני על המנוע - יחידת V6 מוגדשת בנפח 3.0 ליטר עם 510 כ"ס, שלפי היצרנית פותחה "בסיוע מהנדסים שעבדו בעבר בפרארי". המנוע ייוצר כפי הנראה במפעל קרייזלר באינדיאנה, לצד מנוע דומה (אך חלש משמעותית) שמוצע בדגמי המותג האמריקאי ובמזראטי גיבלי. משם יישלח להרכבה בפס הייצור של אלפא רומיאו באיטליה.

 

 

בגרסה זו, שתכונה "תלתן ירוק" ותתחרה בב.מ.וו M3 ומרצדס C63 AMG, הג'וליה תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות. המכונית תוצע בגרסאות הנעה אחורית או כפולה (לא נמסר איזו מהן בתלתן ירוק). כן יהיו אפשרויות התאמה לסגנון הנהיגה של הנהג - עם מצבים שמכונים בפי אלפא רומיאו בשמות "דינמי", "טבעי", "יעילות מתקדמת" ובחלף מהגרסאות גם "מירוץ". לא נמסר אם מצבים אלו משנים רק את כיול תגבור ההגה, תגובת המצערת ותיבת ההילוכים בגרסאות האוטומטיות, או אם ישלטו גם במתלים מתכווננים.

 

 

פרטים נוספים על הג'וליה צפויים להתפרסם בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר הקרוב. מחברת סמל"ת, יבואנית אלפא רומיאו, נמסר כי הדגם החדש צפוי לנחות בישראל לקראת חודש ינואר, ושיווקו יחל במקביל לאירופה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים