שתף קטע נבחר
 

איב רושה בישראל. איך המוצרים והמחירים?

קסטרו השיקה היום את שתי החנויות הראשונות של מותג הקוסמטיקה, הטיפוח והאיפור הצרפתי איב רושה, שרוב מוצריו מכונים "קוסמטיקה בוטנית" ועשויים מתמציות צמחים. עד כמה הם באמת בוטניים, מה אמרו עליהם נסייניות ואיך המחירים בארץ לעומת מחירי צרפת?

מותג הקוסמטיקה הנמכר ביותר בצרפת הגיע לארץ: חברת קסטרו פתחה הבוקר (ב') את שתי החנויות הראשונות בישראל של מותג הקוסמטיקה הבוטנית איב רושה (Yves Rocher), שמוצריו נמכרים ב-90 מדינות ב-4,000 חנויות.

 

 

>>> רוצים להתעדכן בחדשות הכלכלה והצרכנות? הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו

 

חנות אחת נפתחה בקניון איילון והשנייה, בביג פאשן אשדוד. עוד שבוע תיפתח חנות בקניון הגדול בפ"ת ובאוגוסט - תיפתח חנות באילת. בתכנון: 10 סניפים, כולל אחד בת"א, ברמת אביב או בדיזנגוף סנטר. בימים הקרובים, תחל גם מכירה דרך האינטרנט.

 

חלנות הדגל של איב רושה בפריז (צילום: יח"צ חו"ל) (צילום: יח
חלנות הדגל של איב רושה בפריז(צילום: יח"צ חו"ל)

 (צילום: יח"צ חו"ל) (צילום: יח
(צילום: יח"צ חו"ל)

 

רוב מוצריה של חברת איב רושה, מכילים עד 100% רכיבים צמחיים, טבעיים, אם כי היא מוכרת גם מוצרים, כמו לקים, שרוב הרכיבים בהם אינם טבעיים. החברה מייצרת ומשווקת בין היתר: קרמי אנטי אייג'ינג שדורשים מחקר של שנים, כמו גם מוצרי טיפוח לגוף שמכילים פירות ושמנים אתריים וכן מוצרי איפור, בשמים, שמפו וסבונים - הכל תחת השם איב רושה.

 

בחנויות בישראל, שמתפרשות בינתיים על פני 60 מ"ר, יימכרו רוב המוצרים שנמכרים בחנויות בצרפת, למרות שהחנויות במדינת האם בדרך כלל גדולות ממנה בשטחן. בין היתר, חסרים בחנויות בישראל סבוני הקצפה לאמבטיה, מוצרי דיאטה ומוצרי הגנה מהשמש.

החנות בקניון איילון. (צילום: מירב קריסטל) ()
החנות בקניון איילון. (צילום: מירב קריסטל)

  

איך המחירים?

בצרפת, איב רושה נחשב למותג טוב, אך בעל תדמית מיושנת. התדמית הזאת הפכה לאחרונה לטרנדית, גם בעקבות הנהייה אחר מוצרים "טבעיים" וגם בעקבות השקעה רבה במותג. מדובר במותג עממי והמחירים בהתאם. אז איך המחירים שלו בארץ?

 

הנה המחירים של כמה מוצרים שנמכרים בחנות בקניון איילון. מוצג מחיר המדף לצד מחיר היכרות (אם יש):

  • שמפו 300 מ"ל: 15.90 שקל במקום 19 שקל
  • קרם בצנצנת 200 מ"ל עם שמן זית: 45 שקל
  • ג'ל רחצה פילינג 200 מ"ל: 19 שקל
  • מסקרה (כמה סוגים): 68-76 שקל במקום 95-85 שקל
  • עיפרון עיניים שחור: 27 שקל במקום 34 שקל
  • שפתון: 64 שקל במקום 80 שקל
  • באלם לשפתיים: 12 שקל
  • מברשת לצללית: 49 שקל
  • מברשת עיניים זוויתית: 34 שקל
  • מייק אפ – 92 שקל במקום 115 שקל
  • קרם דאודורנט לכף הרגל: 28 שקל במקום 36 שקל
  • ספריי או דה טואלט בריחות פרחים (שושן צחור, פרחי הדרים) 100 מ"ל: 80 שקל במקום 100 שקל
  • בושם לגבר אמברה נואר ספריי 50 מ"ל: 120 שקל במקום 150 שקל
  • בושם טנדר יסמין סיקרטס דסנס או דה פרפיום 30 מ"ל ספריי: 140 שקל במקום 170 שקל
  • בושם טנדר יסמין סיקרטס דסנס א דה פרפיום 50 מ"ל ספריי: 200 שקל במקום 250 שקל
  • קרם פנים אליקסטיר: 145 שקל. מחיר היכרות: 116 שקל
  • קרם סרום וג'טל: 140 שקל במקום 175 שקל
  • 25 מגבונים לניקוי איפור 36 שקל במקום 45 שקל



19 שקל למוצר בחנות באיילון. לא יקר בכלל (צילום: מירב קריסטל) ()
19 שקל למוצר בחנות באיילון. לא יקר בכלל (צילום: מירב קריסטל)

  

המחירים במבצעים בצרפת - נמוכים ממחירי ישראל

לכבוד ההשקה, מחירים רבים בחנות הם מחירי היכרות, נמוכים בכ-20% ממחירי "הקטלוג" של המוצרים. מנהלת מותג איב רושה בישראל אורית מלובנצ'יק ברדוגו, אמרה ל-ynet שמחירי המוצרים לגוף, ג'לים וקרמים, יהיו קרובים עד זהים למחירי צרפת. תלוי במוצר. יחד עם זאת, יש גם מוצרים יקרים יותר לעומת מחירי צרפת

 

"לדוגמא: ז'רדן דה מונד ג'ל רחצה, אנחנו מוכרים אותם ב-12 שקל כשמחיר ההשקה עומד על 10 שקלים. גם בצרפת מוכרים פחות או יותר בטווח מחירים הזה. חלק מהמוצרים יקרים לעומת צרפת, כשהפער הממוצע בין המחירים בצרפת למחירים בארץ, מגיע ל-20%".

 

בדקנו רנדומלית מחירי שלושה מוצרים: בושם, מסקרה וג'ל רחצה, בארץ ובצרפת.

 

מסקרה סקסי פאלפ אולטרה ווליום עולה בארץ 68 שקל מחיר היכרות במקום 85 שקל. בצרפת היא עולה: 83 שקל ובמבצע: 41 שקל (לפי שער אירו של 4.16 שקל). כלומר מחיר הבסיס של המסקרה קרוב מאוד למחירי ישראל ואילו המבצע בצרפת - יותר טוב.

 

בושם טנדר יסמין סיקרטס ד'סנס או דה פרפיום 30 מ"ל ספריי נמכר בארץ ב-140 שקל מחיר היכרות, במקום 170 שקל. בצרפת: 158 שקל מחיר רגיל ו-79 שקל מחיר מבצע. כאן יש פער גדול יותר בין המחיר "הקבוע" בצרפת לעומת מחיר המדף בישראל, שעומד על 7.6%. מחיר המבצע נמוך בהרבה ממחיר ההיכרות בישראל.

 

מוצר שלישי שבדקנו: ג'ל רחצה ז'רדין מונד. בישראל, מיכל של 200 מ"ל נמכר ב-10 שקלים מחיר היכרות במקום 12 שקל. ובצרפת: מחיר מדף: 12.48 שקל. מחיר מבצע: 6.24 שקלים. כלומר, מחיר המדף בצרפת כמעט זהה למחיר המדף בישראל וזה הישג שכן האירו נמצא בימים אלה בשפל. יחד עם זאת - המבצע בצרפת טוב יותר.


המחיר בישראל: 12 שקל מחיר מדף, 10 שקלים מחיר היכרות ()
המחיר בישראל: 12 שקל מחיר מדף, 10 שקלים מחיר היכרות

המחיר בצרפת: 12.48 שקל מחיר מדף, 6.24 שקלים מחיר מבצע ()
המחיר בצרפת: 12.48 שקל מחיר מדף, 6.24 שקלים מחיר מבצע

 

   

המחירים נשמרים כי לא משתמשים במתווכים או בסלבס

חוויאר אורמנסי, מנהל המחקר והפיתוח בחברה, שעבד לפני כן בשאנל, הסביר ל-ynet כי המחירים של המוצרים נמוכים יחסית לנראות ולהשקעה בהם משום ש"אנחנו עושים הכל בעצמנו, קטיף הפרחים ואיסוף הצמחים, המחקר, גידול הצמחים, הכנת תמציות ועד לפורמולציה הסופית. הכל שלנו: מהכימאים ועד לנקודת המכירה. אנחנו גם חוקרים, גם חקלאים, גם יצרנים וגם קמעונאים, זה חותך את התיווך באמצע".

 

מנהלת השיווק של החברה, שעבדה בהלנה רובינשטיין, אורלן וקלרינס, הסבירה לנו שהמותג מאוד פופולרי בצרפת, גם כיוון שיש בו משהו מאוד כפרי צרפתי מסורתי, אך גם משום מחיריו הנוחים: "אחת המטרות החשובות ביותר של השיווק אצלנו זה לשמור על נגישות. עבור 100 אירו את יכולה להיכנס לחנות הקונספט של המותג בפריז ולצאת עם שקיות רבות מאוד. לעומת זאת, אם תיכנסי לספורה עם 100 אירו תצאי עם הרבה פחות שקיות ויש סיכוי טוב שהן יכילו מוצרים קטנטנים.

 

"אנחנו שומרים על מחיר נמוך בכמה דרכים: בכך שאנחנו עושים שימוש באריזות חסכוניות; בכך שאנחנו חותכים את המתווכים באמצע; וכן בכך שאנחנו לא משתמשים בסלבריטאים וכוכבים כדי לייצג את המותג שלנו. הם עולים הרבה כסף.

 

"אנחנו גם דבקים בערכי המותג שהם קוסמטיקה בוטנית. למשל, אנחנו לא נגד סיליקון שירכך את העור או השיער, אבל אנחנו משתדלים להשתמש בו כמה שפחות. לכן הוצאנו ליין מוצרים לשיער נטול סיליקון".

 

מתוך קמפיין של איב רושה. לא שוכרים סלבריטאיות (צילום: יח"צ חו"ל) (צילום: יח
מתוך קמפיין של איב רושה. לא שוכרים סלבריטאיות(צילום: יח"צ חו"ל)

 

לא כל המוצרים בוטניים, אבל משתדלים

ביקרנו במטה החברה בפריז וכן בכפר לה גסילי בחבל בריטני, בו נולד ועבד מייסד החברה איב רושה. בכפר עורכים מחקרים בצמחים ומגדלים חלק מהרכיבים שמוצאים דרכם אל המוצרים. רוב הרכיבים הנמצאים במוצרים מופקים מתמציות צמחים. תוויות על גבי המוצר מעידות עד כמה הוא כל כולו טבעי, או רובו טבעי.

 

לדוגמא, על גבי שפופרת ג'ל פילינג לאמבטיה, ישנו כיתוב: "100% טבעי" ואכן, בין הרכיבים ניתן למצוא: זרעי קיווי, אלוורה, חומצת הדרים, אבקת זרעי אפרסק, מיץ פטל, אך גם סודיום בנזואט – חומר משמר. חלק מהמוצרים מכונים במפורש: "בוטני", או "צמחי".

 

המוצרים מיוצרים בעיקר בצרפת (אך יש גם אתרי ייצור באירלנד ובריו), מצמחים שמגיעים ללה גסילי מכל העולם.

 

לה גסילי (צילום: מירב קריסטל) ()
לה גסילי (צילום: מירב קריסטל)

 

חברת ענק, אבל בבעלות משפחתית

את החברה ייסד רושה ב-1959. תושבי הכפר בו נולד והתגורר היו אז במצב כלכלי לא פשוט בשנים שאחרי מלחמת העולם השנייה. הדור הצעיר עזב את החקלאות והעסקים הזעירים וחיפש עבודה בערים. כיום, אלפים מתושבי האזור עובדים בחברה שייסד רושה. החברה מפעילה בכפר גם מלון ספא.

 

איב נפטר ב-2009 ונכדו, בריס רושה, עומד כיום בראש קבוצת Yves Rocher כיו"ר וכמנכ"ל. למרות שהחברה צמחה לממדי ענק, זו עדיין חברה משפחתית: המשפחה מחזיקה כ-95% ממניות הקבוצה, שכוללת בנוסף לאיב רושה גם את המותגים פלורמר (Flormar) שפתח חנויות בארץ, וכן את המותגים:Dr.Pierre Ricaud, Daniel Jouvance, Stanhome, ID Parfums, Petit Bateau, Kiotis Paris.

 

צמחי הבסיס של מוצרי החברה

מאלו צמחים מכינים את מוצרי איב רושה? אפשר למצוא בהם אלוורה וחמאת שיאה וגם הדרים ולוונדר ופטל ואוכמניות ומשמש אבל בראשית ימיה, החברה התבססה על 6 פרחים, שעד היום, מהווים את הבסיס לתמציות המסורתיות של איב רושה. ואלו הם: ציפורני החתול (מריגולד), קמומיל (גרמני ורומי), חלמית, דגניה (דרדר כחול), ארניקה וכובע הנזיר. כיום מגדלים בלה גסילי יותר מאלף צמחים מרחבי העולם, בגן הבוטני של החברה.



פרחי דגניה (cornflower) מיובשים במלון איב רושה בלה גסילי ()
פרחי דגניה (cornflower) מיובשים במלון איב רושה בלה גסילי
 

 

במוצר הדגל החדש שלה, קרם פנים וסרום שנקרא וג'טל, החברה עושה שימוש בצמח שמכונה "צמח החיים", או "צמח הקרח", שגדל באפריקה בתנאי מדבר קשים. זה צמח שגם אמור להגן על העור בשל תכונות ההישרדות המיוחדות שלו וגם ניתן לאכילה.

 

חוויאר אורמנסי הסביר: "אסימילציה זו מילת המפתח במוצרים שלנו. זו היכולת של הרכיב שאנחנו מבודדים מהצמח, להיטמע בעור האנושי. לכן אנחנו לומדים את כל הצמחים ובוחנים את החומרים הפעילים שהם מכילים. בעיקר צמחים שחיים בתנאי קיצון, או שיש להם תכונות מיוחדות להישרדות".


קמומיל בשדות לה גסילי (צילום: מירב קריסטל) ()
קמומיל בשדות לה גסילי (צילום: מירב קריסטל)

  

איך המוצרים? בדקנו

1. אנטי אייג'ינג: לחברה יש כמה סדרות אנטי אייג'ינג, שמחירן גבוה יחסית לשאר המוצרים (אם כי לא גבוה בהשוואה למתחרים במדפי הקוסמטיקה): ניסינו את סרום וג'טל, הסדרה החדשה ביותר למניעת קמטים הכוללת קרם לילה ושני סרומים לשיפור מוצקות ומתיחה.

 

הנסיינית, בת 46, מעידה: השתמשתי בסרום ובקרם מדי יום. 89% מהרכיבים, כך נטען, הם ממקור טבעי. מתאים לי. ההבטחה: הקמטים פחות בולטים אחרי חודש. אז חודש עבר והם עדיין שם ויתכן שהם מעט מטושטשים יותר, אני לא בטוחה, אבל מה שבטוח: הם לא נעלמו. הקרם עצמו נעים מאוד וכך גם הסרום שניהם נותנים תחושה טובה ואם הם גם זולים יותר מהקרמים האחרים בשוק אז זה משתלם. מראה העור נעים יותר ללא ספק. אך להעלמת הקמטים שלי - אין בכלל ספק שהזרקות עדיפות על קרמים. חבל שהן יקרות. 

סרום וג'טל. "נעים, לא יקר, אבל נגד קמטים קיימים עדיף הזרקות" ()
סרום וג'טל. "נעים, לא יקר, אבל נגד קמטים קיימים עדיף הזרקות"

 

2. מי פנים: נסיינית אחרת ניסתה מוצר מסדרת HYDRA VEGETAL - בקבוק עם מים לניקוי פנים הכוללים תמציות מייפל וצמח אגבה. "התמיסה מסירה איפור פנים ועיניים בצורה משביעת רצון. הריח נעים. בסך הכל זה מוצר טוב מאוד ואם הוא טבעי ברובו – אני בעדו", אמרה הנסיינית בשנות ה-30 לחייה.

 

3. קרם גוף לעור יבש במיוחד הכולל חמאת שיאה: "לא אהבתי את הריח של המוצר, שאמור להתאים לעור יבש מאוד", מסרה הנסיינית. "ריחו עדין מזכיר מעט שוקולד ולא התאים לי להריח ככה. הוא נעים ועושה את העבודה לזמן מה (השתמשתי בו להזנת מרפקים וברכיים שמאוד יבשים אצלי), אבל לא הרגשתי שיפור בעור היבש שלי לטווח רחוק.


קרם לעור יבש במיוחד עם חמאת שיאה. הריח לא משהו ()
קרם לעור יבש במיוחד עם חמאת שיאה. הריח לא משהו

 

4. במוצרי אמבט ניסינו סבון פילינג, שמפו נגד קשקשים של החברה וכן חומץ לשיער. כן חומץ. הסבון נעים, ריחו טוב (משמש), גרגיריו נעימים. האריזה מעט קטנה: 150 מ"ל.  סך הכל - מוצר טוב מאוד.

 

השמפו שמכיל רימונים, מקציף היטב, ריחו טוב, אם חופפים בתדירות גבוהה הוא עוזר להפחית במעט את סיוט הקשקשים, אבל רק במעט. לא הרגשנו שיפור משמעותי בקשקשת.


שמפו נגד קשקשים. לא נלחם בקשקשת ב-100% ()
שמפו נגד קשקשים. לא נלחם בקשקשת ב-100%

 

את החומץ לשיער, שמכיל חומץ פטל, נתנו לנסיינית עם שיער דק ודהוי (לטענתה). "מוצר מושלם", טענה הנסיינית. "עושה את העבודה, מבריק את השיער. מעולה, נקודה. חבל שהאריזה קטנה".

 

הנסיינית: "מוצר מעולה. נקודה". חומץ לשיער ()
הנסיינית: "מוצר מעולה. נקודה". חומץ לשיער
 

5. ניסינו עיפרון עיניים שחור: המוצר מצויין. אין תלונות. מצד שני יש הרבה עפרונות עיניים מצויינים בשוק.

 

6. צלליות: נסיינית במחצית השנייה של שנות ה-20 לחייה ניסתה ערכת צלליות בארבעה צבעים, בגווני בז' וחום. "הצלליות עמידות מאוד. לא אהבתי את הצבעים בתחילה אבל כשהשתמשתי בצלליות התרגלתי לשלושה הגוונים הבהירים יותר מבין ארבעת הצבעים. לסיכום: מוצר נחמד, אם הוא לא יקר - הוא גם משתלם". 

 

הכתבת היתה אורחת איב רושה בצרפת
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים