שתף קטע נבחר

רנו מחליפה לגונה ותיקה בטאליסמן חדשה

כשלון הלגונה המשפחתית הוביל את רנו לשנות גישה - במקום ליפטבק מרכב סדאן שגרתי ועיצוב ושם חדשים. על הכוונת: פולקסווגן פאסאט ופורד מונדיאו

רנו מוציאה לפנסיה את הלגונה, המשפחתית הגדולה ששווקה בשלושה דורות ולא זכתה להצלחה משמעותית - במיוחד בישראל. במקומה תשווק בקרוב משפחתית חדשה בשם טאליסמן (Talisman), שם שפירושו באנגלית: חפץ בעל כוחות קסם המביא מזל טוב. 

 

רנו כבר השתמשה בשם זה בעבר - ברכב תצוגה משנת 2001 שלבסוף לא הגיע לייצור. למכונית החדשה עיצוב מודרני המתבסס על שפת רנו העדכנית, והיא מציעה אורך של 485 ס"מ, רוחב של 187 ס"מ, גובה של 146 ס"מ ובסיס גלגלים של 281 ס"מ - מידות ממוצעות לקטגוריית המשפחתיות הגדולות כיום.

 


 

המכונית תוצע עם חמישה מנועי טורבו - בנזין עם 150 או 200 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד, או דיזל עם 110, 130 או 160 כ"ס ותיבות שישה הילוכים (ידנית או רובוטית כפולת מצמד). רנו לא מפרסמת מפרט טכני מלא, ובכלל זה נתוני ביצועים או תצרוכת דלק.

 


 

הטאליסמן תוצע עם מסך מולטימדיה גדול ("8.7 בניצב), 13 רמקולים, תצוגה עילית לנהג, מושבים קדמיים עם מסאז' ומתלים מתכווננים. לנהג תינתן אפשרות לבחירה בין מצבי נהיגה שונים, עם הבדלים לכיול תגובת ורעש המנוע, תגובת תיבת ההילוכים (בדגמים הרובוטיים), תגבור ההיגוי וגוון תאורת האווירה בתא הנוסעים. כן תוצע מערכת היגוי אחורי לשיפור היכולת הדינמית וכושר התמרון העירוני. לא ברור אם כל המערכות הללו יוצעו בכל רמות האבזור.

 

 

רנו לגונה לא שווקה בישראל בשנים האחרונות, לאחר שניסיון למכור אצלנו את הדורות הראשונים נחל כשלון חרוץ. נכון לעתה לא ידוע האם חברת קרסו, יבואנית רנו, תשווק בישראל את הטאליסמן.

 

כדאי לשים לב כי בדומה לאירופה, הקטגוריה כולה סובלת מירידה במכירות בתקופה האחרונה, זאת משום שרבים נטשו אותה לטובת רכבי הפנאי הקומפקטיים. והטאליסמן צפויה לסבול מאותה תחרות בדיוק ואפילו מבית - רכב הפנאי הקדג'אר (Kadjar) שהושק לאחרונה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו טאליסמן וקרלוס גוהן, מנכ"ל רנו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים