שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סובארו אאוטבק במבחן דרכים: האלטרנטיבה
    סובארו B4 המשפחתית מציעה מפרט יוצא דופן בקטגוריה תחרותית. גרסת הסטיישן המוגבהת שלה, מיוחדת עוד יותר. לקחנו אותה למבחן
    • שנת השקה: 2014
    • קטגוריה: משפחתיות גדולות (סטיישן) / פנאי
    • מתחרות לדוגמה: יונדאי i40, מאזדה 6 / סובארו פורסטר, קיה ספורטאז' 4X4
    • מחיר התחלתי: 200 אלף שקל
    • מחיר לרכב המבחן: 225 אלף שקל

     

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    תא הנוסעים באאוטבק כמעט זהה לזה של ה-B4 שבחנו לאחרונה. ובהתאם, העיצוב פשוט ואיכות החומרים בסיסית, מעט מאכזב כשתג המחיר של מכונית המבחן עומד על 225 אלף שקלים. להזכירכם, מחיר שמאפשר רכישת מכוניות יוקרה דוגמת אודי Q3 וב.מ.וו סדרה 3. וכמו באחות המשפחתית, איכות ההרכבה טובה בדרך כלל, ומסך המולטימדיה בעל העיצוב הנקי משדרג את המראה ונוח להפעלה. חבל רק שסובארו בחרו למקם חלק מהמתגים והמנופים באופן לא ממש נוח.

     

    המרווח בתא הנוסעים טוב מלפנים ומאחור, תודות לרוחב אפקטיבי מכובד. בכל הנוגע למרווח רגליים - פועל יוצא של בסיס גלגלים קטן יחסית למשפחתיות - יש מתחרות נדיבות יותר. תא המטען כמובן גדול ונוח לשימוש. מדובר למעשה ביתרון הגדול והמשמעותי של האאוטבק על-פני ה-B4, הזולה ממנה בכמעט 50 אלף שקלים.  הציון: 7

     

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    האאוטבק נחותה בסעיף זה מה-B4. בעוד מושב הנהג סביר אך מעט חסר תמיכה צדית (דומה ל-B4), המכונית נוטה לנוקשות וקופצנות מיותרת, במיוחד בעיר, אך גם בנסיעה בינעירונית. מעט כמו רכבי פנאי קומפקטיים, וחסרה את העידון והנוחות של משפחתיות גדולות מודרניות. גם כאן, כמו בסעיף מרווח הרגליים, בסיס גלגלים קצר (274.5 ס"מ) אינו מסייע.

     

    תמרוני חנייה ונהיגה עירונית בכבישים צפופים אינם אידאלים, שכן ההיגוי לעיתים מעט כבד. הראות כלפי חוץ טובה, וכך גם בידוד רעשים (במיוחד רוח וכביש). הציון: 7

     

     

    3א'. יכולת דינמית ובטיחות

    היכולת הדינמית של האאוטבק סבירה. ביחס לרכב פנאי קומפקטי, הכיול הנוקשה יחסית מונע זוויות גלגול מוגזמות. ביחס למשפחתית גדולה ומודרנית, אחיזת הכביש לא הרשימה וההיגוי התגלה גם כאן כחסר דיוק. ההנעה הכפולה תורמת (קלות) בתנאי כביש בעייתיים, וכמובן בשבילים ונסיעות שטח לא מאתגרות - יתרון ברור לחובבי הז'אנר. זכרו רק כי מרווח הגחון (20 ס"מ, 5 יותר מה-B4) אמור להוסיף שקט נפשי מסוים, אך ודאי לא יספיק למטיילי שטח אמיתיים. כושר הבלימה היה מספק, אך תחושת הבלמים הייתה מעורפלת והיינו שמחים לנשיכה חזקה יותר בתחילת המהלך.

     

    האאוטבק משווקת עם שבע כריות אוויר (אחת לברכי הנהג) ובקרת יציבות, אך נעדרת כל אבזור בטיחות מתקדם - וחבל שכך. שכן בחו"ל מוצעת המכונית עם חבילת בטיחות אקטיבית מתקדמת ומרשימה (בתוספת תשלום), אשר זכתה לציון לשבח יוצא דופן ביכולתה למנוע תאונות חזית. עם תג-מחיר כה גבוה, מותר היה לצפות שמערכת כזו תשווק גם אצלנו, ותסייע לאאוטבק להשיג ציון בטיחות גבוה יותר. במבחן הבטיחות של Euro NCAP זכתה האאוטבק לציון מרשים של חמישה כוכבי בטיחות. הציון: 6

     

     

     

    3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

    ציון בטיחות: 1

    דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו
    דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

     

    4. מנוע ותיבת הילוכים

    מערכת ההנעה של האאוטבק זהה ל-B4: מנוע בוקסר גדול נפח (2.5 ליטר, 175 כ"ס), הנעה כפולה ותיבה אוטומטית רציפה.יחידת הכוח מספקת ביצועים פושרים, ותוספת המשקל (כ-60 ק"ג) מול ה-B4 מורגשת בעיקר ביציאה מהמקום. רמת הרעש תחת עומס גבוהה, התיבה מגיבה לאט ובמצבים מסוימים מקפצת במעלה הסל"ד.

     

    ותצרוכת הדלק? טוב מעט מה-B4 עם 7.9 ק"מ לליטר במסלול המבחן - רחוק ב-45% מנתון סובארו (14.3 ק"מ לליטר). המכונית מצוידת במערכת עצור-סע לחסכון בדלק (ניתנת לניתוק), שאינה חלקה ולעיתים מעירה את המנוע לאט וברעידה מורגשת וגם פוגעת בעוצמת המיזוג. הציון: 6

     


    נתוני פליטת מזהמים סובארו אאוטבק

    נתוני פליטת מזהמים סובארו אאוטבק
    ציון ירוק 197
    דרגת זיהום 10

     

     

    5. אבזור ומחיר

    רכב המבחן היה ברמת האבזור הגבוהה מבין שתיים - "XS". בתמורה ל-225 אלף שקל, תקבלו מערכת מולטימדיה עם מסך "7, חיבורי בלוטות', AUX ושני שקעי USB, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי "18 קלים ובקרת שיוט. זהו אבזור מכובד, אך תג המחיר גבוה מאוד. הציון: 7

     

     

    ציון כולל וסיכום

    + מפרט טכני ייחודי, יכולת שטח קלה

    - נוחות, יכולת דינמית, מחיר

     

    ולבסוף: את המבחן ל-B4 סיכמנו בכך שנראה כי סובארו מצאה נוסחה ייחודית ושונה מהמקובל. האאוטבק עם מרכב הסטיישן המוגבה ויכולת השטח המסוימת, רק מוסיפה לרושם הזה. ובכל זאת, לפני שאתם רוכשים אחת, כדאי לזכור כי תג המחיר ממקם את האאוטבק גבוה מדי מעל משפחתיות גדולות ואיכותיות (גם בתצורת סטיישן), וקרוב מדי לקטגוריות היוקרה אליה היא אינה שייכת. לכן, אם העיצוב הייחודי ויכולת שטח מסוימת אינם הכרח, קחו בחשבון שיש מכוניות משתלמות יותר בשוק. אם אתם אוהבים את הייחוד, גרסת הסדאן תעניק לכם תמורה גבוהה יותר לשקל. הציון: 7

     

    סובארו אאוטבק
    סובארו אאוטבק | רמת אבזור: XS
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
    נפח / סוג דלק 2.5 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 175 כ"ס ב-5,800 סל"ד
    מומנט מרבי 24 קג"מ ב-4,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים כפולה / אוטומטית רציפה
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, סטיישן / חמישה
    אורך 481.5 ס"מ
    רוחב 184 ס"מ
    גובה 160.5 ס"מ
    בסיס גלגלים 274.5 ס"מ
    משקל 1,655 ק"ג
    נפח תא מטען 512 ליטר
    מידת גלגלים וסוג חישקים 225/60-18 עם חישוקים קלים
    100-0 קמ"ש 10.2 שניות
    מהירות מרבית 210 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.3 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (מבחן) / פער 7.9 ק"מ לליטר / 45%-
    פליטת פחמן דו-חמצני 161 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 10 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
    מחיר לגרסה שנבחנה 225 אלף שקל
    אחריות 60 חודשים
    כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים
    דירוג בטיחות משרד התחבורה 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)


    פורסם לראשונה 18/07/2015 22:00

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים