שתף קטע נבחר

סימן מדאיג: מכירות הרכב בסין יורדות

יצרניות הרכב הציעו ללקוחות הסינים מבצעים והנחות, אבל מכירות הרכב בשוק הגדול בעולם ירדו ב-3%

סימן מדאיג למיתון בשוק הרכב הסיני. נתוני המכירות של יוני 2015 מצביעים על ירידה של 3% לעומת החודש המקביל אשתקד. זאת למרות זינוק של 38% במכירות רכבי פנאי ותמריצים גדולים שהוצעו ללקוחות - מבצעים והנחות שונות.

 

למרות שלמשבר בשוק הסיני אין בהכרח השפעה ישירה על ישראל, בעקיפין יכולות להיות לכך השלכות: תעשיית הרכב נסמכת על השוק הגדול בעולם כמנוף צמיחה, וירידה בו עשויה להאט השקעה בדגמים חדשים ולפגוע בתוכניות התייעלות של התעשייה המערבית. מנגד, יצרניות הרכב עשויות להסיט ייצור למדינות אחרות וליצור הזדמנויות גם ליבואניות בשוק הישראלי.

 

בהתאחדות יצרניות הרכב הסינית מציינים כי מדובר בחודש ראשון של ירידה במכירות מאז דצמבר 2008. מכירות רכבי פנאי עלו כאמור ל-448 אלף יחידות, בעוד שמיניוואנים איבדו אחוז ל-126 אלף יחידות ומכירות מכוניות משפחתיות צנחו ב-15% ל-846 אלף. מכירות מיקרו-ואנים ירדו ב-22% ל-91 אלף יחידות.

 

שוק הרכב הסיני עדיין מציג צמיחה שנתית. בששת החודשים הראשונים של השנה נמסרו 10.1 מיליון מכוניות נוסעים - עלייה של 5% בהשוואה למחצית הראשונה של 2014, זאת בעיקר תודות למכירות חזקות ברבעון הראשון של השנה. הרבעון השני היה מוצלח הרבה פחות.

 

מנתוני ההתאחדות עולה עוד כי בשקלול אוטובוסים ומשאיות, מכירות הרכב בסין עלו השנה באחוז אחד בלבד ל-11.85 מיליון מכוניות. הירידה במכירות כלי רכב מסחריים עשויה להצביע על חשש חברות מביצוע רכישות יקרות - בזמן שהשוק הסיני כולו מפגין סימני התקררות והבורסה המקומית צונחת.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכב סיני. השוק המקומי מתקרר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים