שתף קטע נבחר

"העבודה שלי סודית כמו של אנשי מוסד". הכירו את כותבת הסתרים

סביר ששמעתם נאום, שיר או ברכה של חני פאר. רק שמישהו אחר נשא אותם. כעת היא מסבירה איך מתאימים לכל אדם את המילים שיוציא מהפה

אם שמעתם שר נואם ברגש, סבתא שמברכת בבר מצווה או חלילה מנהל שסופד לעובד שהלך לעולמו - כלל לא בטוח שהם כתבו את מה ששמעתם. ייתכן שלמילים שהפתיעו או ריגשו אחראית כותבת סתרים. כזו היא חני פאר, שעומדת מאחורי אלפי נאומים, ברכות ומקאמות שנישאו בשנים האחרונות מעל אינספור במות - ציבוריות ופרטיות. ושמה לא נחשף באף אחת מהן.

 

פאר, תושבת ראשון לציון, עוסקת זה 15 שנים בכתיבה. לא ספרים, לא שירים, לא לעצמה ולא על עצמה. רק לאחרים. "אני כותבת נאומים וברכות לנושאי תפקידים בכירים - לשרים, לראשי ערים ומועצות, לבכירי המנכ"לים במשק בסקטור הציבורי והפרטי", אומרת פאר.

 

אבל יש גם אנשים פרטיים רבים שנזקקים לעזרה. "מי שחוגגים חתונה, בר מצווה, יום הולדת, פרישה מהעבודה, מסיבת הפתעה ולפעמים, כשהחגיגה נגמרת - גם הספדים". בנוסף, היא כותבת "לא מעט מכתבי תודה, הוקרה, התנצלות וסליחה, בקשות למלגות וכדומה".

 

- עד כמה מעניין לכתוב על ועבור אחרים?

"סיפורים פיקנטיים לא חסרים. זו עבודה מאתגרת הדורשת המון תשומת לב לפרטים הקטנים. לא משעמם לרגע. כל יום 'מוליד' אצלי סיפורי חיים חדשים, מבלי להמציא אותם. פשוט להגיש אותם".

חני פאר. "כל יום מוליד סיפורי חיים חדשים" ()
חני פאר. "כל יום מוליד סיפורי חיים חדשים"
 

הנאומים תפורים אישית למידותיו של כל פונה, מסבירה פאר. הם נערכים על פי הזמנה אישית וכל בקשה נענית בחיוב - ציטטות, אזכורים, קטעי היסטוריה, שירה ועוד. "בסופו של התהליך, כשאני מקריאה ללקוח את הנאום שהזמין, הוא מרגיש הזדהות מלאה".

 

- אז איך לא שמעו עלייך?

"זהו כנראה אחד העיסוקים היותר דיסקרטיים פרט אולי לאנשי מוסד ושב"כ, או לרופאים המחויבים לשמירת סודיות רפואית של המטופלים. הסוד הכי כמוס הוא זהות הלקוחות שלי. שמי לא עובר מפה לאוזן מהטעם הפשוט שאף אחד לא רוצה לספר שאת נאום הזכייה שלו בתואר הוא לא כתב בעצמו".

 

מנהלי בתי ספר רבים, למשל, נעזרים בשירותיה של פאר, כך שהחופש הגדול הוא גם החופש שלה מסוג נאומים כזה.

 "לקוחות מגיעים בחיפוש בגוגל או בפייסבוק לפי מילות מפתח, למשל נאום, ברכה לחתונה, נאום לטקס".

 

- איך זה עובד?

"אין אפילו צורך בפגישה. טופס מנחה שנשלח ללקוח מכוון את עבודת איסוף חומר הגלם, ומכאן אני עושה את כל השאר".

 

רוב לקוחותיה הם לקוחות חוזרים. יש כאלו שכתבה להם עשרות פעמים, לרוב מבלי שאפילו בני הזוג שלהם יודעים על כך. באחד המקרים, היא מספרת, "התקשר אדם והתלונן שראה בכרטיס האשראי שלו חיוב על שמה, והוא לא יודע מי אני. היו גם כאלה שנאומיהם היו מוצלחים עד שאולצו להפוך ל'נואמים קבועים' ונכנסו לצרות כספיות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים