שתף קטע נבחר

צפו: המכונית שתהפוך בקלות למטוס

עתיד התחבורה עשוי לכלול לא רק אמצעי התניידות אישיים, אלא גם כלי רכב רב-שימושיים המסוגלים לנסוע על הכביש ולטוס כמטוס. קבלו את הפיתוח האחרון בתחום

מי תגיע קודם, מכונית אוטונומית או מכונית-מטוס? תעשיית הרכב נמצאת כבר מספר שנים במירוץ אדיר הכולל השקעות עתק של עשרות מיליארדים, בדרך למכונית אוטונומית שתסיע אותנו באופן עצמאי וללא התערבות נהג ליעד הנבחר. במקביל, מספר עצום של חברות מתחומים שונים עוסקות בפתרונות תחבורה אישיים. החל בפתרונות צפויים כמו מכוניות זעירות לשימוש עירוני עבור נהג אחד או שני נוסעים, וכלה במתקני הסעה דוגמת סגווי או סקייטבורד (גלגשת, כך האקדמיה) ממונע ואף מרחף. ויש עוד - למשל מכונית-מטוס. צפו בהדמייה:

 

  • מכונית המטוס של אירו-מובייל הסלובקית

 

 

רעיון המכונית שתהפוך למטוס (וכמובן גם להיפך) אינו חדש ובמהלך השנים הובטח לא פעם כי הוא בדרכו להפוך למציאות. זה לא קרה בינתיים. המציאות מורכבת כמובן יותר מייצור אב-טיפוס, עריכת הדמיות וידאו או הבטחות גרנדיוזיות.

 

אלא שמבחינת טרפוגיה, חברה אמריקאית המבוססת על בוגרי המכון הטכנולוגי היוקרתי MIT ומונה כיום כ-20 איש בוובורן, מסצ'וסטס, מהפיכת ההתניידות האווירית בהחלט מעבר לפינה, ו"היא מציעה רמת בטיחות, נוחות וחופש חסרי תקדים בתחבורה האישית". ובכך הם מתייחסים ל-TF-X, כלי רכב בעל הנעה היברידית-נטענת עם רישוי לנוע על הכביש, המסוגל להפוך בקלות למטוס. חשוב יותר, הוא מיועד, כך החברה, לציבור הרחב ולא רק לשועי עולם עם תקציב רכישת רכב בלתי מוגבל.

 

 

טרפוגיה (בלטינית, "נטישת האדמה") מבטיחה כי ה-TF-X יהיה בטוח יותר סטטיסטית מנהיגת מכונית על הכביש, ויציע יכולת התחמקות עצמאית מכלי טיס אחרים באזור או ממזג אוויר בעייתי. בנוסף תצוייד המכונית-מטוס במצנח ביטחון שיאפשר הנחתה בטוחה אם מסיבה כלשהי לא ניתן לעשות זאת באופן ידני. לרכב המתקדם גם אפשרות נחיתה אוטומטית עצמאית בשדה תעופה קרוב, אם היושב מאחורי ההגה-סטיק לא יהיה כשיר לבצע פעולה כלשהי.

 

 

לטענת היוצרים, נהג ממוצע ישלוט בכלי לאחר הסבה שתארך לא יותר מחמש שעות, והתפעול לא יהיה מורכב יותר מנהיגת מכונית. ארבעה נוסעים יוכלו לשבת בה בנוחות, וטווח הנסיעה-טיסה יעמוד על כ-500 מייל (כ-800 ק"מ). ההנעה על הכביש תהיה חשמלית, הוא יכול להתאים למוסך פרטי ממוצע (בהנחה שיש לכם אחד כזה כמובן) וההמראה - נעזרת בחשמל - אנכית. נהיגה "רגילה" תוכל להתבצע על כבישים עירוניים או בינעירוניים.

 

 

כדאי להזכיר כי החברה הציגה בעבר כלי רכב שונים לכביש עם יכולת המראה וטיסה, אך כפי שאפשר לנחש, אף אחד מהם לא הגיע לשלב בו הפך לחלק בלתי נפרד מרשימת קניות אפשריות של מתעניינים במכונית חדשה.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים