שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מיני JCW במבחן דרכים: חיים קשים באקסטרים

    גרסת הביצועים הבכירה של מיני מגיעה למבחן ראשון על כביש ישראלי מצולק. חיים קלים בפירוש לא היו לה

    • שנת השקה: 2013 (JCW ב-2014)
    • קטגוריה: סופר-מיני ספורטיביות יוקרתיות
    • מתחרה: אודי S1 
    • מחיר התחלתי: 259 אלף שקל (251 אלף לידני)
    • מחיר לרכב המבחן: 259 אלף שקל

     

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    ניכר כי ב.מ.וו התאמצה לשפר את הנדסת האנוש במיני החדשה, נקודת תורפה בעבר. אבל למרות מיקום חדש למתגי פתיחת חלונות ונעילת דלתות, ההתעקשות על מקוריות וייחודיות עדיין מייצרים בלגאן של מתגים ונוחות תפעול לא מבריקה. ממשק המולטימדיה לעומת זאת סביר ואינטואיטיבי, ומוכר ונוח לוותיקי ב.מ.וו.

     

    המרווח מלפנים טוב כולל מרווח ראש נדיב ותנוחת הנהיגה טובה מאוד, עם אפשרות כיוון טובה למושבים (המצוינים) ולהגה. מאחור צפוף והגישה אינה נוחה למבוגרים. תא המטען צמח אמנם במעט, אך הוא עדיין קטן. איכות החומרים בתא טובה מאוד עם שיפור בולט ביחס לדור הקודם, אך איכות ההרכבה לא מרשימה (כבעבר) לעיתים. והערה נוספת: הבחירה ברשת כתחתית לחלון הגג, אינה מהמוצלחות, שכן לא ניתן כך לאטום לגמרי את חדירת אור השמש מלמעלה.

     

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    רכב המבחן צויד במתלים הבסיסיים מבין שלוש אופציות - הכוללות מתלי ספורט או אדפטיביים בתוספת תשלום. וזו אינה בחירה מוצלחת. שכן כיול המתלים נוקשה מאוד, וזאת במכונית נוקשה ממילא. בהתאם, שיבושי אספלט מתבטאים בתא הנוסעים בחבטות ישירות לגב, בעיקר בעיר. גם בכביש בין עירוני המצב אינו מבריק בלשון המעטה, והקפיצות המיותרות מעייפות בנסיעה ארוכה. במילים פשוטות - בכל מצב שאינו נהיגה ספורטיבית חזקה (ולעיתים גם בו), הכיול מהווה נקודת חולשה בולטת. חישוקי "18 גדולים עם צמיגי אל-תקר (נוקשים יחסית) וחתך נמוך (205/40), לבטח לא מסייעים כאן.

     

    כושר התמרון טוב מאוד, עם היגוי מהיר ומדויק, ראות טובה החוצה לפנים ולאחור ורדיוס סיבוב קטן - כל אלו הופכים נסיעה עירונית ותמרוני חנייה לקלילים. בידוד רעשי כביש ורוח אינו מרשים, בעוד שבידוד רעש המנוע מוצלח דווקא.

     

    מיני ג'ון קופר וורקס

    מיני ג'ון קופר וורקס

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    3א'. יכולת דינמית ובטיחות

    התנהגות כביש מצוינת היא אחת התכונות הבולטות בדגמי מיני, וה-JCW לא מאכזבת. הכיול הנוקשה מאפשר זוויות גלגול מתונות, תגובה מצוינת לפקודת הנהג ויכולת דינמית גבוהה ומהנה. אחיזת הכביש, עם זאת, נפגעת מהכיול הנוקשה מדי - בעיקר אבל לא רק על-גבי כביש משובש או גלי. מאותה סיבה המכונית סובלת גם מלוחמת הגה מסוימת האופיינית למכוניות הנעה קדמית חזקות. בפשטות, הנוקשות היתרה מונעת מגע רציף של הגומי עם האספלט. כושר הבלימה לא הרשים, עם עוצמה בינונית ביחס למצופה מרכב ספורטיבי ותחושת דוושה לא מספיק מדויקת.

     

    למרות תג המחיר הגבוה ביחס למכונית בגודלה, ה-JCW לא מציעה כסטנדרט מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות דוגמת בקרת שיוט אקטיבית עם מצלמה, התראה מפני התנגשות והולכי רגל הכוללת בלימת חירום אוטונומית, התאמת תאורת אור גבוה והצגת תמרורי אזהרה על לוח המחוונים. כולן זמינות אמנם, אך רק בתוספת נכבדה של תשלום. יש להזכיר בהקשר זה כי אפילו מאזדה 2, העולה פחות ממחצית, מציעה חלק ממערכות אלה כסטנדרט. עקב היעדרן לא קיבלה המיני כאן ציון גבוה יותר, וגם במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP זכתה בארבעה כוכבי בטיחות בלבד.

     

     

     

    3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

    דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו ()
    דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

     

    4. מנוע ותיבת הילוכים

    מנוע ה-1.6 ליטר של הדור היוצא, אשר פותח יחד עם פיז'ו, הוחלף כאן ביחידת 2.0 ליטר מוגדשת של ב.מ.וו, עם 231 כ"ס ו-32.6 קג"מ ב-1,250 סל"ד. יחידת הכוח מציעה גמישות מרשימה, עם אספקת כוח מיידית וביצועים טובים מאוד לכל אורך טווח הסל"ד. תיבת שישה הילוכים אוטומטית מציעה פעולה מהירה ותגובה מצוינת לפקודות נהג - במצב הרגיל או "ספורט" (משנה תגובת דוושה, תגבור הגה ותגובת תיבת הילוכים). התיבה כוללת גם מצב חסכון בו היא מנותקת מהמנוע בגלישה, אך שילובה מחדש לא תמיד חלק דיו.

     

    הרכב צויד גם במערכת עצור-סע לחסכון בדלק, שפעלה היטב אך פגעה בעוצמת המיזוג. במסלול מבחן מאומץ יחסית תצרוכת הדלק עמדה על 9.5 לליטר - סביר אמנם ביחס ליכולת ולייעוד, אך רחוק מאוד (46%) מנתון היצרנית - 17.5 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.


    נתוני פליטת מזהמים מיני גון קופר וורקס

    נתוני פליטת מזהמים מיני ג'ון קופר וורקס
    ציון ירוק 180
    דרגת זיהום 6

     

     

     

    5. אבזור ומחיר

    הדור החדש של ה-JCW מוצע ברמת אבזור בסיסית הכוללת יחידות תאורה קדמיות מסוג לד, חישוקי "18 עם צמיגי אל-תקר, חלון גג, בקרת אקלים מפוצלת, מושבי אלקנטרה ועור, מערכת מולטימדיה עם מסך "6.5 וחיבורי בלוטות', AUX ו-USB, בקרת שיוט, חיישני נסיעה לאחור וחיישני אורות וגשם. זהו אבזור מכובד, אך אינו שונה משמעותית מזה של גרסאות בכירות זולות יותר במשפחת מיני (קופר, קופר S). ה-JCW עם זאת מעט זולה מ-S1 מקבילה (וידנית), ומציעה על-כן תמורה עדיפה. הציון אם כן יחסי - למרות שתג המחיר גבוה מדי לטעמנו.

     

     

    ציון כולל וסיכום

    + ביצועים, יכולת דינמית, ייחוד

    - נוחות, מרווח, מחיר

     

    ולבסוף: מיני JCW היא מכונית מהנה מאוד ומתגמלת (מאוד-מאוד) עם ביצועים מרשימים למדי, היגוי מהיר ותגובות חדות. אם אתם מעוניינים בספורטיבית קטנה-אך-קיצונית, ה-JCW היא בפירוש בחירה טובה. אלא שיש לה בעיה כלל לא פשוטה, שהופכת אותה למאוד מוגבלת. מתלים סופר-נוקשים ללא הצדקה, כאלה שהופכים את הנהיגה בה לתענוג אך ורק בכבישים מפותלים סלולים היטב. כאלה כמעט ואין בארץ, לצערנו.

     

    לב.מ.וו יש אמנם פיתרון לא רע בדמות מערכות מתלים מתוחכמות (הרבה) יותר. אלא שהן עולות כסף, ומייקרות לא במעט מכונית יקרה גם כך. דברים דומים יש לנו לומר לגבי הבחירה במערכות בטיחות בסיסיות בלבד, במכונית כה יקרה ודינמית. לא ברור למה ויתרה עליהן דלק מוטורס במכונית הדגל של המותג. שתי בעיות אלה השפיעו באופן ישיר על הציון הסופי, וכמובן שלא לטובה.

     

    מיני גון קופר וורקס | רמת אבזור: פיור לד
    מיני ג'ון קופר וורקס | רמת אבזור: פיור לד
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
    נפח / סוג דלק 2.0 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 231 כ"ס ב-5,200 סל"ד
    מומנט מרבי 32.6 קג"מ ב-1,250 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
    מרכב / מספר מושבים שלוש דלתות, האצ'בק / ארבעה
    אורך 387 ס"מ
    רוחב 173 ס"מ
    גובה 141 ס"מ
    בסיס גלגלים 249.5 ס"מ
    משקל 1,295 ק"ג
    נפח תא מטען 211 ליטר
    מידת גלגלים וסוג חישקים 205/40-18 עם חישוקים קלים
    100-0 קמ"ש 6.1 שניות
    מהירות מרבית 246 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 17.5 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (מבחן) / פער 9.5 ק"מ לליטר / 46%-
    פליטת פחמן דו-חמצני 133 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 6 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
    מחיר לגרסה שנבחנה 259 אלף שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 4 כוכבים
    דירוג בטיחות משרד התחבורה 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מיני ג'ון קופר וורקס
    מיני ג'ון קופר וורקס
    מיני ג'ון קופר וורקס
    מיני ג'ון קופר וורקס
    מיני ג'ון קופר וורקס
    מיני ג'ון קופר וורקס
    מיני ג'ון קופר וורקס
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים