שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הסוד האפל מאחורי סוליטר
    אתר Mental Floss חושף שהמשחק הממכר, שרבים מאיתנו שיחקו בו שעות מול המחשב בבית או בעבודה, נוצר כדי ללמד אותנו להשתמש בעכבר. ומה היו המטרות של המשחקים האחרים?

    מי מאיתנו לא שיחק שעות בבית או בעבודה בסוליטר או בשולה המוקשים וניסה לסיים את המשחק - לרוב ללא הצלחה. רק עכשיו, יותר משני עשורים לאחר ששני המשחקים האלה הפכו לפופולריים, חושף אתר טכנולוגי מה הסיבה האמיתית שלשמה נוצרו המשחקים - וזה ממש לא כדי להעביר לנו את הזמן בכיף.

     

     

    קחו את סוליטר לדוגמה, משחק שהושק ב-1990. המטרה האמיתית שלו הייתה ללמד אנשים להשתמש בעכבר. אתר Mental Floss טוען שמיקרוסופט רצתה ללמד את משתמשי המחשב להשתמש בפקודות של "גרור ושחרר". איזו שיטה יותר טובה לעשות זאת מלגרום להם לגרור ולשחרר קלפים במשך שעות? וזה עבד, תוך פגיעה באינסוף שעות של עבודה פרודוקטיבית - אפילו עד היום.

     

    שולה המוקשים, שהושק שנתיים מאוחר יותר, נועד גם הוא לסייע למשתמשים להתרגל לעכבר - הפעם להבדיל בין הלחצן הימני לשמאלי. מיקרוסופט רצתה לייצר מצב שפעולות אלו יהיו אינסטקטיביות ושוב - איזו דרך טובה יותר מלגרום למשתמשים לעשות זאת שוב ושוב כשהם נהנים.

     

    וזה לא הכול. האתר טוען כי גם שני המשחקים האחרים של מיקרוסופט - לבבות (hearts) ופריסל נוצרו גם הם למטרות מוגדרות. משחק הלבבות נוצר כדי לאפשר לכמה שחקנים לשחק יחד ואילו הפריסל נועד לעבור ממערכת של 16 ביט ל-32 ביט.

     

    בחודש מאי ציינה מיקרסופט 25 שנה למשחק סוליטר כחלק ממערכת ווינדוס. לציון האירוע: טורניר פנימי בין עובדי החברה וטורניר עולמי ענק.

     

    לסיום - קחו טיפים לסוליטר:

     

    סוליטר

    סוליטר

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הסוד האפל מאחורי סוליטר"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים