שתף קטע נבחר

הדגמים החדשים שיגיעו אלינו בקרוב נחשפים בפרנקפורט

תערוכת הרכב הגדולה והחשובה בעולם לא איכזבה השנה, עם מבחר עשיר של מכוניות שהופיעו בהופעת בכורה - החל במשפחתיות ורכבי פנאי עממיים ועד לרכבי יוקרה וספורט מנקרי עיניים. קבלו את המיטב

מאז מהפיכת האינטרנט, כוחן של תערוכות הרכב הגדולות נחלש: מכוניות רבות מצולמות ומפורסמות ברשת על-ידי צלמים מקצועיים וחובבים, מידע דולף באופן מתוכנן וחלק מהמכוניות אף נחשפות במלואן לפני פתיחת שערי התערוכה. אם פעם נדרשנו להמתין עד לימי העיתונות ולעבור מסיבות עיתונאים ארוכות ומייגעות רק כדי שהלוט יוסר וניחשף לראשונה לדגם חדש, כעת כל מה שצריך הוא לעקוב אחר פרסומי היצרניות ברשת.

 

עוד מכוכבות התערוכה: סיטרואן קקטוס M | סוזוקי באלנו | רולס-רויס דון | אופל אסטרה סטיישן | פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט | הונדה פרוג'קט 2&4 | רנו מגאן | פורשה 911 | בראבוס מרצדס C | יונדאי i20 אקטיב | פיז'ו פראקטאל | מרצדס S-קלאס קבריולה | סיאט איביזה קופרה | מרצדס C קופה | פרארי 488 ספיידר | אלפא רומיאו ג'וליה | פולקסווגן טיגואןמכוניות נוספות | דגמי התצוגה החדשים

 

ובכל זאת, בתערוכות הגדולות עדיין נשמרות לא מעט הפתעות לימי התערוכה עצמה. קחו את פרנקפורט 2015 לדוגמה, שנפתחת מחר (שבת, ועד ה-27.9) לקהל הרחב, ונחשפות בה מספר מרשים של מכוניות חדשות לחלוטין. על דגמי התצוגה סיפרנו לכם כאן, וכעת הגיע זמן דגמי הייצור החדשים - מכוניות שצפויות לנחות גם בשוק הישראלי במהלך שנת 2016.

 

אודי S4

 

 

לצד ה-A4 החדשה מציגה אודי בפרנקפורט את הגרסה הספורטיבית הראשונה של המשפחתית היוקרתית. ה-S4 מצוידת במנוע 3.0 ליטר טורבו (V6) עם 354 כ"ס ו-50.95 קג"מ ב-1,300 סל"ד. הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים ומאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. מערכת ההנעה הכפולה מאפשרת העברת עד 85% מהכוח לאחור או עד 70% לפנים בהתאם לתנאי הדרך.

 

אינפיניטי Q30

 

 

אחרי שפרסמה תמונות ראשונות ערב התערוכה, אינפיניטי חשפה את המפרט הטכני של המשפחתית הקומפקטית הראשונה שלה - ומכונית ראשונה של מותג היוקרה המבוססת על מרצדס, חלק משיתוף פעולה בין רנו-ניסאן לדיימלר (מרצדס). כפי שהוערך תחילה, ה-Q30 מצוידת במנועי מרצדס בנפח 1.6 ליטר (122 או 156 כ"ס), מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 211 כ"ס ובמנועי טורבו-דיזל בנפח 1.5 או 2.2 ליטר (109 או 170 כ"ס בהתאמה).

 

ב.מ.וו M6 קומפטישן ו-GT3


ב.מ.וו M6 קומפטישן (למעלה) וב.מ.וו GT3 M6


 

ב.מ.וו חשפה בתערוכה שתי גרסאות מיוחדות ומאד מוחצנות המבוססות על מכונית הספורט M6. ה"קומפטישן" (Competition, תחרות) מיועדת לכביש, ומציעה מנוע V8 מוגדש בנפח 4.4 ליטר, 600 כ"ס ו-71.3 קג"מ ב-1,500 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים האחוריים בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד, משגר את הקומפטישן מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ולמהירות מרבית של 305 קמ"ש. ערכת הקומפטישן כוללת, בין היתר, צביעת M בלבן-כחול-אדום מזוהה, ותוצע בתוספת תשלום של כ-18 אלף יורו.

 

דגם שני שהוצג, ה-GT3, מיועד למסלול ועולה 379 אלף יורו. כפי שהשם מרמז, זוהי גרסה המותאמת לתקן ה-GT3 של ה-FIA, כולל מרכב ייעודי וכלוב התהפכות. המנוע זהה ל-M6 הסדרתית, התיבה הוחלפה בסיקוונסיאלית עם שישה יחסי העברה.

 

בורגווארד BX7

 

מותג הרכב הגרמני המיתולוגי בורגווארד חזר לחיים בתערוכה אחרי שנים של הבטחות. המותג, שיחל שיווק בשנה הבאה בסין ובהמשך אמור להגיע גם לאירופה, יצא לדרך - איך לא - עם רכב פנאי יוקרתי שיתחרה באודי Q3. לרכב מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 224 כ"ס ו-30.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד, תיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.

 

בהמשך צפויה גם גרסת כלאיים נטענת שמוסיפה מנוע חשמלי אחורי ומעלה את ההספק הכולל ל-401 כ"ס, כולל טווח של 55 ק"מ ללא בנזין ומצבר בעל קיבולת של 13.2 קוט"ש. לרכב ממד אורך של 471 ס"מ, רוחב של 191 ס"מ, גובה של 169 ס"מ ובסיס גלגלים של 276 ס"מ. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לשווקו בישראל.

 

יגואר F-פייס 

 

זה סוף-סוף קרה - אחרי אין ספור קדימונים, אבות טיפוס והדלפות, רכב הפנאי הראשון ב-80 שנות יגואר יוצא לדרך. ה-F-פייס (F-Pace) מציע מרכב אלומיניום (80%), הנעה אחורית או כפולה ומבחר מנועים - 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 240 כ"ס, 3.0 ליטר עם מגדש על ו-340 או 380 כ"ס, וגרסאות דיזל (2.0 או 3.0 ליטר עם 180 או 300 כ"ס בהתאמה). הרכב החדש מציע אורך של 473 ס"מ ובסיס גלגלים נדיב של 287 ס"מ, וישווק בשש רמות גימור ושפע אבזור.

 

בין היתר ניתן להזמין מערכת מולטימדיה עם מסך "10.2 וחיבור לאינטרנט, מסך מידע דיגיטלי לנהג במקום לוח מחוונים ("12.3), מתלים אדפטיביים, תצוגת מידע עילית (לייזר) ורצועת-יד חכמה לכניסה. זו האחרונה ניתנת לענידה על היד וכוללת משדר שמחליף את שלט הרכב, אותו אפשר להשאיר ברכב (השלט מנוטרל בזמן השימוש ברצועה). הרצועה עמידה למים ומתאימה, איך לא, לצוללנים הרפתקנים (ועשירים).

 

למבורגיני הוראקאן LP 610-4 ספיידר

 

 

למי שיש כבר הכל, וגם לא מעט כסף, נמליץ על למבורגיני הוראקאן ספיידר החדשה - גרסת גג בד מתקפל חדשה למכונית הספורט הקטנה-זולה יחסית של היצרנית. למכונית מנוע V10 בנפח 5.2 ליטר עם 610 כ"ס ו-57 קג"מ ב-6,500 סל"ד, והם משגרים אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות ולמהירות מרבית של 324 קמ"ש בסיוע תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה כפולה. הספיידר תוצע באירופה מהאביב הקרוב, במחיר התחלתי של 186 אלף יורו - 820 אלף שקל לפני מסים.

 

לנצ'יה אפסילון מחודשת

 

זוכרים לנצ'יה? אז למרות שהיא עוד לא עזבה רשמית את ישראל, היצע הדגמים של יצרנית מכוניות היוקרה ממשיך להצטמצם. הדלתא כבר לא עוד, אבל האפסילון מסרבת למות ועברה בפרנקפורט מתיחת פנים קלה - כולל בין היתר סבכה קדמית חדשה וקטנה יותר. לנצ'יה לא מציינת אם הרכב ישווק מחוץ לאיטליה, וביבואנית לישראל (סמל"ת) הסבירו שעוד לא שמעו מהיצרנית בנושא. בכל מקרה, מלבד העדכון הקוסמטי אין שינויים טכניים, למעט הוספת מערכת מולטימדיה חדשה.

 

קיה אופטימה

 

המשפחתית הגדולה לא הופיעה בפרנקפורט בהופעת בכורה - זו נערכה כבר קודם לכן במרס בארה"ב. ובכל זאת, האופטימה התייצבה לראשונה במפרט האירופי המיועד לישראל עוד השנה, שכולל מנוע 2.0 ליטר עם 163 כ"ס ו-20 קג"מ ב-4,800 סל"ד ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. דגם זה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.5 שניות ולמהירות מרבית של 208 קמ"ש, ותצרוכת הדלק הממוצעת שלו בתנאי מעבדה עומדת על 13.3 ק"מ לליטר.

 

לצידה הוצגה גם גרסת הדיזל החשובה לשוק המוניות - עם 1.7 ליטר, 141 כ"ס ו-34.6 קג"מ. כאן יש תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד ותצרוכת דלק טובה בהרבה - 22.7 ק"מ לליטר - בעוד הביצועים מעט נחותים - 11 שניות ל-100 קמ"ש ו-203 מרביים. קיה תציע באירופה בעתיד גם גרסת GT ספורטיבית, עם מנוע 2.0 ליטר טורבו, 245 כ"ס והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות. למכונית זו עיצוב מעט אגרסיבי יותר, והיא הוצגה בפרנקפורט במפרט אב-טיפוס.

 

קיה ספורטאז'

 

עוד רכב שרבות נכתב עליו לפני התערוכה, והגיע אליה לראשונה עם מפרט ייצור סופי. אז כעת אפשר לאשר את מה שידענו קודם - הספורטאז' ישווק עם מנוע 1.6 ליטר (132 כ"ס) כמו היום, בגרסה המוזלת שהפכה לאחת המכוניות הנמכרות בישראל ב-2015. בנוסף לה תהיה גרסת טורבו-בנזין (1.6 ליטר, 177 כ"ס), בעוד שמנוע ה-2.0 ליטר הוותיק נעלם באירופה, אך ייתכן ויוצע בכל זאת בישראל.

 

הספורטאז' החדש שודרג באבזור הבטיחות - שכולל כעת זיהוי שלטים ותמרורים והצגתם בלוח המחוונים, בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, אורות קדמיים אדפטיביים למניעת סינוור והתראת רכב בשטח מת. לא ידוע כרגע אילו ממערכות אלו, אם בכלל, יוצעו בישראל.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יגואר F-פייס
קיה ספורטאז'
קיה אופטימה
בורגווארד BX7
אינפיניטי Q30
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים