שתף קטע נבחר

פולקסווגן שירוקו במבחן: יקר להיות שונה

פולקסווגן בחרה במתיחת פנים קלה כדי לרענן השירוקו, הגרסה הספורטיבית של הגולף. האם זה מספיק כדי לשמור אותה תחרותית בקטגוריית הקומפקטיות?

  • שנת השקה: 2008 (מתיחת פנים ב-2014)
  • קטגוריה: קומפקטיות בעיצוב ספורטיבי
  • מתחרות לדוגמה: אלפא רומיאו ג'ולייטה, יונדאי ולוסטר, סיאט ליאון, רנו מגאן
  • מחיר התחלתי: 178 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 209 אלף שקל 
  • מערכות בטיחות מתקדמות: אין

 

1. תא נוסעים ותפעול

פולקסווגן שירוקו נמצאת איתנו מאז 2008 ובמפתיע מבוססת עדיין על גולף דור 5, בזמן שזו התקדמה כבר שני דורות בסולם האבולוציה המוטורי. ב-2014 עברה השירוקו מתיחת פנים קלה - שלא משנה דרמטית את העיצוב החיצוני או הפנימי. כמקובל בפולקסווגן, איכות תא הנוסעים גבוהה - עם חומרים שמקנים תחושה יוקרתית ועיצוב מכובד. הנדסת האנוש טובה לרוב, אם כי מערכת המולטימדיה בה צויד רכב ההדגמה הציעה ממשק משתמש פחות מוצלח.

 

המרווח בתא טוב ליושבים מלפנים, אך הגישה למושבים האחוריים (שניים בלבד) אינה נוחה והמרווח בהם מצומצם - בין היתר בגלל בסיס הגלגלים הקצר (257 ס"מ). בנוסף, משענות ראש גדולות מסתירות את הראות לאחור ומקשות באותה הזדמנות גם על תמרוני חנייה. תא המטען מציע נפח צנוע של 312 ליטר. 

 

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

השירוקו התייצבה למבחן עם חישוקי "19(!) אופציונליים וצמיגים בחתך נמוך של 235/35. בהתאם, המכונית התקשתה לסנן מפגעים עירוניים עקב כיול מתלים נוקשה וצמיגים נמוכי חתך. הנוחות משתפרת מחוץ לעיר ובסך הכל טובה, בין היתר תודות למושבים נוחים מאוד ובעלי תמיכה מצוינת. בידוד רעשי מנוע ורוח טוב מאוד, אך לתא חודרת כמות גבוהה של רעשי צמיגים.

 

 

 

3א'. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של השירוקו חושפת את גיל המכונית. בעוד הגולף החדשה ביצעה זינוק מרשים ביכולת הדינמית והיא מהטובות בקטגוריה (אם לא הטובה שבהן), השירוקו נותרה מאחור במיוחד בכל הנוגע לאיכות ההיגוי - זה אינו מדויק וקל מהרצוי. מנגד, הוא מהיר למדי ויחד עם אחיזת כביש גבוהה וזוויות גלגול מתונות, השירוקו מסוגלת לצבור מרחקים במהירות ובבטחה - הגם שהחוויה אינה מהנה כמצופה מרכב בעל יומרות ספורטיביות. כושר הבלימה היה מצוין הן מבחינת עוצמה והן מבחינת עמידות לעומס, ורמת הדיוק של הבלמים טובה.

 

השירוקו מוצעת עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות, אך ללא כל אבזור בטיחות מתקדם - וזה השפיע מיידית על הציון בסעיף זה, במיוחד בהתחשב בתג המחיר הגבוה. במבחן הבטיחות שביצע ארגון Euro NCAP למכונית בשנת 2009 (טרום מתיחת הפנים), זכתה לציון חמישה כוכבים.

 

 

 

3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו
דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

 

 

4. מנוע ותיבת הילוכים

רכב המבחן צויד במנוע ה-1.4 ליטר של פולקסווגן, עם מגדש טורבו, 160 כ"ס ו-24.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד, בשידוך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. המנוע מציע ביצועים נאים והוא גמיש ושקט כמעט לאורך כל רצועת הכוח, גם אם אינו חובב סל"ד גבוה ובעיקר נעדר פס-קול מרגש או אופי ספורטיבי דיו.

 

תיבת ה-DSG הרובוטית מציעה העברות הילוכים חלקות ומהירות מרבית הזמן, אך עדיין לא מתמודדת היטב עם זחילה בתמרוני חנייה ותנאי פקק ונהיגה עירונית מסוימים. העברות ההילוכים לוו לעיתים גם בנקישה ורעש קלים. תצרוכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 10.7 ק"מ לליטר, נמוך ב-37% מנתון היצרנית (15.9 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה).


נתוני פליטת מזהמים פולקסווגן שירוקו

נתוני פליטת מזהמים פולקסווגן שירוקו
ציון ירוק 206
דרגת זיהום 12

 

 

5. אבזור ומחיר

רכב המבחן - 1.4 ליטר - שעולה בבסיס 178 אלף שקל, צויד באבזור בתוספת תשלום. האבזור התקני כולל מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, חישוקי "17 קלים, בקרת שיוט, ובקרת אקלים מפוצלת - סביר בלבד בהתחשב בתג המחיר, שגם גבוה בעשרות אלפי שקלים מגולף מקבילה. רכב ההדגמה צויד בנוסף בחישוקי "19, חלון גג, פנסי קסנון ומצלמת נסיעה לאחור. כל אלו הזניקו את מחירו ל-209 אלף שקל - סכום גבוה מאוד ביחס לתמורה.

 

 

ציון כולל וסיכום

+ איכות תא נוסעים, ייחוד

- מחיר, שימושיות, היגוי, מערכות בטיחות

 

ולבסוף: פולקסווגן שירוקו לא עברה עדכון מספיק כדי להעביר אותה משנת 2008 לעידן הנוכחי. היא נותרה אמנם מכונית טובה, אך בזמן שהמתחרות התקדמו והשתפרו, פולקסווגן בחרה למשוך את הדגם מעבר לטווח החיים המקובל בתעשייה, כפי הנראה משיקולי עלות. בהתאם, פולקסווגן גולף מקבילה מציעה חווית נהיגה מודרנית, איכותית ומשתלמת בהרבה - השירוקו תישאר לפי שעה אופציה בעיקר למי שחייב עיצוב שונה.

 


פולקסווגן שירוקו | רמת אבזור: מותאמת אישית

פולקסווגן שירוקו | רמת אבזור: מותאמת אישית
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.4 ליטר / בנזין
הספק מרבי 160 כ"ס ב-5,800 סל"ד
מומנט מרבי 24.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד כפול, 7 הילוכים
מרכב / מספר מושבים שלוש דלתות, האצ'בק / ארבעה
אורך 426 ס"מ
רוחב 181 ס"מ
גובה 141 ס"מ
בסיס גלגלים 257.5 ס"מ
משקל 1,345 ק"ג
נפח תא מטען 312 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישוקים 235/35-19 עם חישוקים קלים
100-0 קמ"ש 8.0 שניות
מהירות מרבית 218 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 15.9 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 10.1 ק"מ לליטר / 37%-
פליטת פחמן דו-חמצני 147 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 12 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
מחיר לגרסה שנבחנה 209 אלף שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים
דירוג בטיחות משרד התחבורה 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן שירוקו
פולקסווגן שירוקו
פולקסווגן שירוקו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים