שתף קטע נבחר

ב.מ.וו סדרה 7 בישראל: החל מ-890 אלף שקל

ספינת הדגל של מותג היוקרה תשווק במגוון רחב של גרסאות, עם אבזור עשיר הכולל שלט בעל מסך מגע ומחשב לוח ליושבים מאחור ואבזור בטיחות עשיר. בין 890 אלף ל-1.1 מיליון שקלים

ב.מ.וו משיקה בישראל את סדרה7 החדשה (שם קוד G11), ספינת הדגל של המותג שמתחרה באודי A8 ומרצדס S-קלאס. המכונית, שהושקה השנה בעולם, מגיעה לישראל בשתי גרסאות עיקריות - 740i עם מנוע שישה צילינדרים ו-750i עם מנוע שמונה צילינדרים. לראשונה, הדגם הבכיר יוצע גם עם הנעה כפולה קבועה, וניתן יהיה לבחור בין גרסת מרכב רגיל לארוך.

 

 

אורכה של ה-7 החדשה 510 ס"מ (524 בדגם הארוך), רוחבה 190 ס"מ, גובהה 147 ס"מ (148 ב-L) ובסיס גלגלים שלה נמתח על-פני 307 ס"מ (321 ב-L). בשני המקרים היא מצוידת בצמיגי 245/45-19 מלפנים ו-275/40-19 מאחור, מתלי אוויר מתכווננים ותא מטען בנפח של 515 ליטר.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

דגם ה-740i הבסיסי (החל מ-890 אלף שקל) ישווק עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר, 326 כ"ס ו-45.8 קג"מ ב-1,380 סל"ד. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות (5.6 בגרסת בסיס הגלגלים הארוך) ומגיעה למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק - 14.3 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה (14 בגרסת ה-L).

 

 

דגם ה-750i (החל מ-1.015 מיליון שקל) מציע מנוע טורבו-בנזין בנפח 4.4 ליטר, 450 כ"ס ו-66.2 קג"מ ב-1,800 סל"ד. בדגם ההנעה האחורית ה-750i מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות, בעוד שדגם ההנעה הכפולה זקוק ל-4.4 שניות בלבד (4.5 ב-L) כדי להשלים את אותו המיאוץ. המהירות המרבית מוגבלת בכל הגרסאות ל-250 קמ"ש. תצרוכת הדלק נעה בין 11.8 ל-12.3 ק"מ לליטר בהתאם לאורך וסוג ההנעה. לדגמי ה-740i ו-750i תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.

 

 

כמקובל בקטגוריה זו, רשימת האבזור ארוכה מאד. החל במפרט בטיחות הכולל התראה מפני פגיעה בהולכי רגל וכלי רכב בעיר, בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, סיוע אקטיבי בהיגוי לטובת התחמקות מתאונת צד (פגיעת רכב הנוסע במקביל אליכם), בקרת שיוט אדפטיבית הבולמת עד עצירה מוחלטת ושש כריות אוויר.

 

 

מפרט המותרות כולל תצוגה עילית לנהג, חיישני חנייה היקפיים, מצלמות היקפיות עם תצוגה תלת-מימדית משמונה זוויות לבחירת הנהג, חלון גג רגיל או כפול עם תאורת אווירה מסוג לד, תא מטען נפתח חשמלית ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע (פועל בדומה לטלפון חכם) בגודל "10.25. זה האחרון מציע אפשרות גם לתפעול במחוות יד - הזזת כף היד בתנועות שנקבעו מראש לשינוי עוצמת השמע, מענה וניתוק שיחה ועוד.

 

 

מפתח הרכב מתוחכם לא פחות - וכולל מסך מגע ותפריטי שליטה מרחוק על שלל מערכות, בהן פתיחת וסגירת הרכב, מיזוג, מידע נהיגה וכדומה. מאחור מוצע מחשב לוח בגודל "7 שמאפשר לנוסעים שליטה על עוצמת המיזוג, מערכת השמע ואף כיוון מושב הנוסע הקדמי, שכולל בחלקו האחורי הדום לרגלי היושב מאחוריו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים