שתף קטע נבחר

בלי נייר: בנק הפועלים משיק סניף דיגיטלי ראשון

בסניף הבנק החדש, ברחוב אבן גבירול בתל אביב, הלקוח יזוהה אוטומטית עם כניסתו וכל הפעולות יתבצעו בעמדות דיגיטליות בשירות עצמי או באמצעות טאבלט הנישא בידי הבנקאי בסניף. ומה עם העמלות? "ישארו זהות לקיים בסניפים הרגילים"

בנק הפועלים משיק סניף דיגיטלי ראשון: בשונה מהסניפים ה'מסורתיים', הסניף הדיגיטלי מתאפיין בכך שכל הפעולות הבנקאיות נעשות באמצעות עמדות דיגיטליות בשירות עצמי וכן באמצעות מכשיר טאבלט הנישא בידי הבנקאים בסניף, ללא ניירת.

 

 

הבנקאים עצמם אינם יושבים מאחורי דלפק, אלא מסתובבים בין הלקוחות ומסייעים בביצוע הפעולות. לקוחות הסניף הדיגיטלי מזוהים עם כניסתם לסניף, באמצעות המכשיר הסלולרי שלהם ועובדי הסניף עונדים שעון חכם שמספק להם חיווי על לקוח שהגיע לפגישה, או לקוח המבקש סיוע ליד אחד מהמסכים.

 

הסניף הראשון הושק הבוקר בתל-אביב, בפינת שדרות נורדאו ואבן גבירול ושני סניפים דיגיטליים נוספים ייפתחו במהלך דצמבר בגרנד קניון בחיפה ובקניון עופר ברחובות ובכוונת הבנק לפתוח עוד עשרות סניפים דומים ברחבי הארץ בשנים הקרובות.

  

ממחקר שערך בנק הפועלים עולה, כי במערכת הבנקאית הישראלית יש למעלה ממיליון לקוחות המנהלים את עיקר פעילותם באמצעים דיגיטליים – וכי מספר זה צפוי כמעט להכפיל את עצמו עד שנת 2020. "הסניפים הדיגיטליים מיועדים לשרת את אותו צורך ההולך וגדל של הלקוח הישראלי בשירותים בנקאיים מתקדמים, חכמים וזמינים, המתאימים לעידן החדש", אומרים בבנק.

 

למה צריך בכלל סניפים דיגיטליים? בבנק מציינים כי ממחקרים שערך עולה, כי גם הלקוחות הדיגיטליים ביותר בוחרים עדיין להגיע לסניף הבנק כאשר הם מבקשים ייעוץ מקצועי בתחום הפיננסי, או מעוניינים לבצע פעולות בנקאיות מורכבות. עם זאת, הם מצפים – גם באותו סניף בנק פיזי – לסביבה דיגיטלית מתקדמת, שתספק להם את החוויה הבנקאית שהם מצפים לה.

ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים. החזון שלו (צילום: עמית שעל) (צילום: עמית שעל)
ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים. החזון שלו(צילום: עמית שעל)
 

האם השירותים הבנקאיים בסניפים הדיגיטליים יהיו זולים יותר?

בבנק משיבים כי תעריפון השירותים הבנקאיים בסניפים הללו יהיה זהה לקיים בסניף רגיל. "לקוחות שפעילים בערוצים הישירים נהנים, כבר היום, מתעריפים מופחתים בעת ביצוע פעולות מסוימות".

 

איך פועל הסניף הדיגיטלי? צפו 

 

הסניף הדיגיטלי יעניק את כל שירותי הבנקאות ללקוחות פרטיים, למעט מתן משכנתאות. שעות הפתיחה יהיו ארוכות יותר מהמקובל במערכת הבנקאית - מ-9:30 עד 20:30, וביום שישי שעות הפעילות יהיו בין 9:00 ל-13:00. הסניף מציע ללקוחותיו גם חדרים פרטיים לביצוע שיחות VC עם יועצים פיננסיים של הבנק. הלקוח יוכל לראות, במהלך שיחתו עם היועץ, את הנתונים הפיננסיים אליהם מתייחס היועץ על גבי מסך ענק המוצב בחדר.

 

" הלקוח הישראלי הוא מתוחכם ומוטה טכנולוגיה: ל-62% מהישראלים יש סמארטפונים, הרבה יותר מאשר לאמריקאים (57%), או ליפאנים (46%)", אומר ציון קינן, מנכ"ל הבנק. "לפי מדד הצרכנות של "גוגל" כיום יש בממוצע לכל ישראלי 2.7 מכשירים דיגיטליים "חכמים", ותוך שנים מעטות יעלה המספר לחמישה: סמארטפון, מחשב, טאבלט, מוצר "לביש", IoT וטלוויזיה חכמה. אנחנו יודעים שלקוחותינו משתנים, והם מתאפיינים בציפיות מסוימות שלא היו לקודמיהם. הם מצפים מאיתנו לחווית שירות דומה לזו שקיבלו ב"גוגל" או ב"אמאזון". ואת החוויה הזאת עלינו לספק להם כאן ועכשיו".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בנק הפועלים הסניף הדיגיטלי הראשון בישראל
מומלצים