שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    בעל עסק קטן? אל תפסיק לחלום

    למרות הקשיים המשמעותיים בדרך, אלפי ישראלים מעיזים ומקימים עסק קטן מדי שנה. בעל עסק שיידע לתכנן היטב, לפעול בזהירות ולהיעזר בייעוץ מקצועי, יצליח

    בשיתוף בנק הפועלים

     

    תנו לי לספר לכם על אביבה בואנה, שמתגוררת במושב ינון, שעבדה כשכירה בחברת כימיקלים ומכרה ציוד למכבסות. עם הזמן הבחינה אביבה שקיים מחסור בשוק במבשם כביסה רציני וחזק הנשאר לאורך זמן, והחליטה לייצר אותו בעצמה, בלילות, ממטבח ביתה.

     

     

    היא החלה לשווק את המבשמים בדוכן ב־10 שקלים לבקבוק, ועם הזמן צברה תאוצה ועברה לייצר בקבוקים גדולים יותר וכן סבונים ריחניים ומעוצבים. היום, למעלה מ־5 שנים לאחר שהקימה את "אבידור ניחוחות", אביבה עומדת בראש עסק חי ומצליח והיא הבעלים של מפעל ייצור בקרית מלאכי: היא מוכרת את מוצריה בקניונים הגדולים בארץ, עובדת עם ועדי עובדים, חברות גדולות, גופים ציבוריים וכן הלאה.

     

    בזכות השילוב הנכון של יצירתיות, תעוזה, חזון ואמונה אמיתית בדרך, אביבה היא כל מה שטוב ויפה במגזר העסקים הקטנים בישראל. אך אביבה אינה לבד: כמוה ישנם עוד אלפי ישראלים שמעיזים להגשים חלום ולהקים עסק קטן, חדשני ויצירתי. בכך הם מייצרים תשתית חזקה ואיכותית למשק הישראלי בכלל ולמגזר העסקי בפרט.

     

    כדי להבין לעומק עד כמה משמעותית תרומתם של עסקים קטנים לכלכלה שלנו, כדאי להכיר את המספרים: בישראל פועלים כיום למעלה מ־500 אלף עסקים, כאשר 99% (!) הם עסקים קטנים. הם מעסיקים כ־50% מהעובדים במגזר העסקי, ומדי שנה מתווספות בישראל כ־80 אלף משרות חדשות בזכות עסקים קטנים ובינוניים שנולדים באותה שנה.

    אריק פינטו (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
    אריק פינטו(צילום: סיון פרג')
     

    אלא שלא הכל ורוד: מדי שנה מוקמים בישראל כ־45 אלף עסקים קטנים בממוצע, אבל כ־30% מהם נסגרים כבר בשנה הראשונה, ו־50% מהם לא זוכים להגיע לשנתם השלישית. רבים לא צולחים את החסמים הרבים – רבים מדי – העומדים בדרכם: עומס בירוקרטי עצום, מיסוי גבוה, היעדר ידע ותחרות קשה עם העסקים הגדולים בתחומם. אלו נתונים קשים, ואל לנו להשלים איתם.

     

    עסקים קטנים מהווים גורם מרכזי בצמיחת המשק הישראלי, והם בעלי תרומה מכרעת לגידול במספר מקומות העבודה ולחיזוק המרקם החברתי בישראל. לכן אנו בבנק הפועלים הצבנו לעצמנו יעד אסטרטגי להגדלת פעילותנו ותמיכתנו במגזר חשוב זה. בשנים האחרונות אנחנו פועלים לקדם ולהצמיח עסקים קטנים מצפון ועד דרום, במרכז ובפריפריה. מטרה זו ניצבת בליבת העשייה העסקית של הבנק, כחלק מאחריותו כמוסד הפיננסי המוביל בישראל.

     

    כדי לסייע באמת לעסקים קטנים, יש להבין לעומק את מגוון צרכיהם בכל אחד משלבי התפתחותם – משלב הרעיון, דרך ההקמה, ההתרחבות וההתבססות המיוחלת. אנו משקיעים מאמץ רב בפיתוח פתרונות ומוצרים לעסקים קטנים בכל אחד משלבי חיים אלה, כדי לסייע להם בהתמודדות מול האתגרים הרבים הניצבים בפניהם.

     

    כחלק ממחויבותנו למגזר זה, אנו גאים להיות שותפים, זו השנה הרביעית ברציפות, בתחרות העסקים הקטנים של "ידיעות אחרונות" ו־ynet. אנו רואים בפרויקט חשוב זה כלי מרכזי להפניית הזרקור אל עסקים קטנים בכל רחבי הארץ: בשלוש השנים האחרונות נחשפנו לאלפי יוזמות יצירתיות, נועזות וחדשניות של בעלי עסקים, שהצליחו לקחת רעיון ולהפוך אותו למציאות. חלקם אף הצליחו לפרוץ לחו"ל, וחודרים בהדרגה לשווקים מרכזיים על המפה הגלובלית.

     

    אני רוצה לעודד אתכם, בעלי העסקים הקטנים, להמשיך ולחלום. בעל עסק שיידע לתכנן היטב, לפעול בזהירות ומעל הכל להיעזר בייעוץ מקצועי ורציני, יוכל לעשות זאת ולהצטרף לקהילה האיכותית של מאות אלפי העסקים הקטנים בישראל. כולם, ללא יוצא מן הכלל, הם מקור גאווה לכולנו.

     

    אריק פינטו, משנה למנכ"ל בנק הפועלים וראש החטיבה הקמעונאית

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים