שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פורשה 911 טורבו מתחדשת עם 580 כ"ס

    אחרי שהעבירה את גרסאות הקאררה ה"פשוטות" למנועי טורבו, פורשה מתפנה לשדרג גם את גרסת הטורבו הקלאסית - שתציע עד 580 כ"ס

    580 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות. אלו החדשות הגדולות שמביאה מתיחת הפנים של פורשה 911 טורבו, שבגרסת ה-S שלה תציע ביצועים שהיו שמורים בעבר למכוניות על. גם דגם ה"בסיס", הטורבו, מציע כעת יותר כוח ומהירות מרבית גבוהה יותר של 320 קמ"ש.

     

    בהמשך למתיחות הפנים של גרסאות הקאררה הבסיסיות, במסגרתן זכו הקאררה והקאררה 4 לראשונה למנועי טורבו, גם דגם הטורבו הקלאסי עובר רענון. וכן, פתאום השם "911 טורבו" הופך למבלבל למדי.

     

     

    במסגרת מתיחת הפנים, גרסת הטורבו מוסיפה להציע מנוע טווין-טורבו בנזין, שישה צילינדרים בתצורת בוקסר ובנפח של 3.8 ליטר. ההספק המרבי עלה ב-20 כ"ס ל-540, ובשידוך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד (היחידה בהיצע) הדגם יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.0 שניות ולמהירות מרבית של 320 קמ"ש (5+). דגם הטורבו S, מוסיף עוד 40 כ"ס ויציע כעת 580 כ"ס, האצה בתוך 2.9 שניות ומהירות מרבית של 330 קמ"ש - שיפור של 12 לעומת הדגם היוצא.

     

    למרות שיפור הביצועים, תצרוכת הדלק דווקא שופרה - ובפורשה נוקבים בנתון מעבדה ממוצע של 11 ק"מ לליטר לגרסאות הקופה (10.3 בעבר) ו-10.7 ק"מ לליטר בדגמי הקונברטיבל (10.1 בעבר). בשני המקרים אין הבדל בתצרוכת המוצהרת בין גרסאות הטורבו וטורבו S. ביצרנית מסבירים כי השיפור לתצרוכת הדלק הושג תודות לשינוי בתוכנות הניהול של המנוע ותיבת ההילוכים. דגם ה-S מקבל גם מגדשי טורבו חדשים עם מדחסים גדולים מבעבר.

     

    פורשה 911 טורבו S - קופה וקונברטיבל ()
    פורשה 911 טורבו S - קופה וקונברטיבל

     

    הבדל נוסף בין הטורבו לטורבו S יהיה במערך הבלימה והמתלים. ה-S תציע באופן תקני בלמים קרמיים ומתלים המסוגלים להפחית באופן אקטיבי זוויות גלגול על-ידי הקשחה יזומה של הצד הרלוונטי. לשתי הגרסאות מתלים מתכווננים.

     

    עוד חידוש הוא מאפיין מנוע שמכונה על-ידי פורשה בשם "גדישה דינמית". הגרמנים מסבירים כי מדובר במאפיין השומר על לחץ הגדישה בזמן שינויי עומס, זאת באמצעות שמירה על שסתום הפליטה פתוח גם אם הנהג עוזב רגעית את דוושת המצערת בנהיגה ספורטיבית. במקום לסגור את השסתום, המערכת מנתקת את הזרקת הדלק - פעולה שלטענת פורשה מאפשרת להפחית שיהוי בתגובת המנוע שאופייני במנועים מוגדשי טורבו.

     

    פורשה 911 טורבו S ()
    פורשה 911 טורבו S

     

    היצרנית תציע גם גלגל הגה חדש בעיצוב דומה ל-918 ספיידר, שכולל מתג מצבי נהיגה עגול שבמרכזו מתג המכונה "תגובת ספורט". זה האחרון מציע מצב בו המנוע מפיק את מירב הכוח האפשרי למשך 20 שניות, לטובת עקיפה לדוגמה. עם הפעלת מצב זה, מופיע מד זמן בלוח המחוונים שסופר 20 שניות לאחור כדי ליידע את הנהג מתי הכוח העודף צפוי להיגמר.

     

    עבור נהגים מנוסים ונהיגת מסלול, פורשה הוסיפה גם מצב בו בקרת היציבות (PSM בשפת פורשה) מתערבת בשלב מאוחר יותר. ועבור שוכני הערים הדגם יציע הגבהת גחון ב-4 ס"מ למעבר פסי האטה גבוהים או כניסה לחניונים ומוסכים בעל כביש גישה תלול. מצב זה משמש רק לזחילה במהירויות נמוכות, ואופייני למכוניות ספורט קיצוניות שעשויות לסבול מ"מכשולים" באזורים עירוניים.

     

    פורשה 911 טורבו קונברטיבל ()
    פורשה 911 טורבו קונברטיבל

     

    מחיר הטורבו החדשה יעמוד בגרמניה על החל מכ-175 אלף יורו (כ-720 אלף שקל) ומחיר הטורבו S על החל מכ-203 אלף יורו (כ-834 אלף שקל). שיווק הדגמים החדשים צפוי להתחיל בישראל בשנה הבאה. מחיר הגרסאות לפני מתיחת הפנים עומד בישראל על החל מ-1.73 מיליון לטורבו והחל מ-2.06 מיליון לטורבו S.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פורשה 911 טורבו S
    פורשה 911 טורבו S
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים