שתף קטע נבחר

אופל קורסה במבחן דרכים: בטיחות בהישג יד

מכונית הסופר-מיני של אופל מצוידת כעת במפרט בטיחות עשיר מבעבר, ומבטיחה להציע תמורה נאה עם תג-מחיר אטרקטיבי. האם זה יספיק כדי להתברג בצמרת הקטגוריה?

  • שנת השקה: 2014
  • קטגוריה: סופר-מיני
  • מתחרות לדוגמה: הונדה ג'אז, מאזדה 2, סקודה פאביה, פורד פיאסטה
  • מחיר התחלתי: 100 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 103 אלף שקל
  • מערכות בטיחות מתקדמות: התראות סטייה מנתיב, אי-שמירת מרחק והתנגשות, זיהוי שלטים ותמרורים

 

 

1. תא נוסעים ותפעול

אופל קורסה החדשה מבוססת עדיין על פלטפורמת קודמתה, המשותפת גם לפיאט גרנדה פונטו. בהתאם, העיצוב החיצוני לא השתנה מהותית, ומוגבל בעיקר ליחידות תאורה גדולות משמעותית מלפנים ומאחור. השינוי בתא הנוסעים דרמטי, עם עיצוב חדש לחלוטין ובעיקר מודרני ונאה מבעבר. איכות החומרים טובה ואיכות ההרכבה טובה מאוד. המרווח לארבעה מבוגרים מכובד, במיוחד לכתפיים (אך פחות לברכיים מאחור), ותא המטען מציע נפח מספק.

 

הנדסת האנוש מעט פחות מוצלחת - בעיקר מערכת מולטימדיה הממוקמת נמוך מהרצוי ומוסתרת על-ידי יד ימין שעל ההגה. חלק מהמתגים - מזגן למשל - אינם ממוקמים היטב אך נוחות התפעול הכללית טובה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של הקורסה נוטה לנוקשות קלה בעיר, אך המכונית מציעה רמת ספיגת מהמורות גבוהה מהמקובל בקטגוריה והנוחות בתנאים אלה טובה. תנוחת הנהיגה טובה וכך גם הנוחות הבינעירונית, שאף היא ראויה למחמאות. הראות החוצה טובה לכל הכיוונים למעט קורות קדמיות מעט רחבות, וכושר התמרון העירוני מכובד.

 

 

 

3א'. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הקורסה מכובדת, עם זוויות גלגול מתונות גם בנהיגה מהירה יחסית, אחיזת כביש טובה וההיגוי - קל מעט מהרצוי - מציע דיוק סביר. בסך הכל, חווית הנהיגה מייצרת תחושת בטחון מהטובות בקטגוריה. לכך מסייעת גם מערכת בלימה שתפקדה היטב - הן מבחינת עוצמת הבלימה והן מבחינת דיוק ותחושת הדוושה.

 

רכב המבחן צויד בשש כריות אוויר, בקרת יציבות ובחבילת "אופל איי" (Opel Eye), הכוללת מערכת בטיחות מתקדמות - התראת התנגשות עם חיווי קולי וחזותי (סוללת נורות אדומות ויעילות מאוד), זיהוי שלטים והצגתם בלוח המחוונים והתראת סטייה מנתיב. חבילה זו חריגה לטובה וזיכתה את הדגם בניקוד נוסף בסעיף זה. הקורסה זכתה לציון ארבעה כוכבים בינוני בלבד במבחן ה-Euro NCAP, עם אבזור בטיחות נמוך מכפי שקיים בישראל.

 

 

 

3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו
דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

4. מנוע ותיבת הילוכים

הקורסה מוצעת בישראל עם יחידת כוח אחת בלבד - מנוע 1.4 ליטר שמספק 90 כ"ס ו-13.2 קג"מ, ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. המנוע אינו מרשים, מציע יכולת סבירה בתנאים עירוניים אך רחוק מלהרשים בנסיעה בינעירונית, ומתקשה לא פעם לעקוף במהירות ובבטחה. הוא גם רועש וגס יחסית תחת עומס, אם כי בתנאי יומיום בידוד הרעשים ונטיית תיבת ההילוכים לעלות להילוך גבוה לטובת חסכון בדלק, מייצרים נסיעה שקטה למדי.

 

תיבת ההילוכים אינה מהחלקות או מהירות בתחום, אך פועלת היטב ובלי בעיות משמעותיות, תוך שהיא מכפרת במידת מה על עצלות המנוע. תצרוכת הדלק במסלול המבחן הייתה מאכזבת לסופר-מיני מודרנית - 11.4 ק"מ לליטר, רחוק ב-32% מנתון המעבדה (16.7). 


נתוני פליטת מזהמים אופל קורסה

נתוני פליטת מזהמים אופל קורסה
ציון ירוק 177
דרגת זיהום 6

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

הקורסה מוצעת בישראל בשתי רמות אבזור - אנג'וי פיקס הבסיסית ואנג'וי שהגיעה למבחן. בתמורה ל-103 אלף שקל, תקבלו את מערך הבטיחות המקורי (התקנה מקומית של מובילאיי בדגם הפשוט), מערכת מולטימדיה עם מסך מגע ("7) וחיבורי USB, בלוטות' ו-AUX עם שליטה מההגה, מצלמת נסיעה לאחור ובקרת שיוט עם מגביל מהירות. זהו אבזור מכובד ומחיר תחרותי.

 

 

ציון כולל וסיכום

+ אבזור בטיחות, נוחות נסיעה, איכות, מחיר

- מנוע, תצרוכת דלק

 

ולבסוף: אופל קורסה החדשה היא מכונית סופר-מיני מוצלחת מאוד, שמשלבת נוחות נסיעה מרשימה, איכות, יכולת דינמית מכובדת ולא פחות חשוב - אבזור בטיחות עשיר. כחבילה, ולמרות מנוע עצל ותצרוכת דלק גבוהה יחסית, היא כעת משכנעת הרבה יותר משהייתה מזה שנים, ויכולה סוף-סוף להתחרות מול הטובות בקטגוריה.

 


אופל קורסה | רמת אבזור: אנגוי

אופל קורסה | רמת אבזור: אנג'וי
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.4 ליטר / בנזין
הספק מרבי 90 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 13.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 402 ס"מ
רוחב 175 ס"מ
גובה 148 ס"מ
בסיס גלגלים 251 ס"מ
משקל 1,199 ק"ג
נפח תא מטען 285 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישוקים 185/65-15
100-0 קמ"ש 13.9 שניות
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16.7 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 11.4 ק"מ לליטר / 32%-
פליטת פחמן דו-חמצני 139 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 6 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
מחיר לגרסה שנבחנה 103 אלף שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 4 כוכבים
דירוג בטיחות משרד התחבורה 5 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופל קורסה
אופל קורסה
אופל קורסה
אופל קורסה
אופל קורסה
אופל קורסה
צילום: רועי צוקרמן
אופל קורסה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים