שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רכבת קלה לנצרת: עלות כפולה, איחור של 7 שנים
    לפני מספר שנים אושר פרויקט הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת שאמור היה להסתיים כבר השנה, בעלות של 3 מיליארד שקלים. כעת מוגשות תכניות בעלות של 6.5 מיליארד, עם לו"ז סיום ב-2023

    חברת התחבורה יפה נוף, הפועלת במפרץ חיפה ושלוחותיו, הגישה היום לוועדה לתשתיות לאומיות את תוכנית הקמת מסילת רכבת קלה מחיפה לנצרת. בימים הקרובים אמורה הוועדה להחליט אם ניתן להפקיד את התוכנית לשמיעת התנגדויות מהציבור, הפקדה שתניע מעשית את המהלכים לביצוע הפרויקט. 

     

    צילום: יפה נוף

    צילום: יפה נוף

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    2011, המקור: רכבת קלה כבר ב-2015. עלות - 3 מיליארד

     

    הפרויקט שהוצג כבר בתחילת העשור אמור היה להגיע לסיומו המקורי השנה, בעלות כוללת של 3 מיליארד שקלים. כיום, עוד לפני שהונח מטר אחד של מסילה, עומדת העלות על כ-1.5 מיליארד אירו, שהם כמעט 6.5 מיליארד שקלים. מבחינת לוחות הזמנים, אמורה כעת הרכבת להתחיל לפעול תוך שבע שנים (2023).

     

    בחברת יפה נוף מסבירים את הכפלת העלות בשלושה גורמים. הראשון מתייחס לשימוש ברכבת משולבת המתאימה לקו עירוני אך גם בין עירוני. הבדל נוסף מתבטא בגידול מספר התחנות מ-10 ל-17. עוד טוענים ביפה נוף כי בתוכנית המקורית לא נלקחה בחשבון עלות הקמת מגרשי חניה לכל אחת מהתחנות, המחייבת גם הקמת גשרים מאזור החניה אל התחנה הנמצאת באמצע נתיב התחבורה. עלות כל תחנה, בשילוב מגרשי החניה והגשרים, מגיע למאות מיליוני שקלים.

     

    תכנית הרכבת ()
    תכנית הרכבת

     

    הרכבת אמורה להתחיל את נסיעתה בתחנת לב המפרץ בחיפה, תנוע במקביל לכביש 22 ותעבור בסמוך לקריית אתא. משם, היא תנוע במקביל לכביש 79 ותעבור דרך שפרעם, צומת המוביל, ריינה, נצרת עילית, קריית הממשלה ונצרת. התוואי כולל 17 תחנות מתוכננות, ונסיעה מלאה צפויה להמשך כ-50 דקות.

     

    יש לציין כי בחלק מהכבישים שנסללו או הורחבו בשנים האחרונות לאורך התוואי, וכן בחלק מהגשרים והמחלפים שבהם אמורה לעבור הרכבת, כבר הוכנה מראש תשתית מתאימה. עם זאת, הפקדת התוכנית התעכבה במשך כשלושה חודשים עקב השגות שהעלו העיריות בקריית אתא ובנצרת עילית, שם חששו כי לא יהיו די תחנות בעיר. ביפה נוף אמרו כי ההפקדה - אם וכאשר תאושר - היא צעד גדול בדרך לפרויקט תעבורתי חשוב שיקרב את גוש הישובים סביב נצרת, המונה מאות אלפי תושבים, לעיר חיפה.

     

    ראש העיר נצרת עילית, שמעון גפסו, הביע סיפוק מהתקדמות התוכנית הצפויה לשרת את עירו ותושביה, והביע תקווה שתביא גם לעליית מחירי הנדל"ן בעיר. "נצרת עילית נמצאת בתנופת פיתוח ואכלוס מאות משפחות בשכונת הר יונה. הרכבת לא רק תקצר את זמן הנסיעה לחיפה ותשפר את איכות חיי התושבים שנוסעים מדי יום למקומות עבודה באזור חיפה והקריות, אלא גם תעלה את ערך הנדל"ן בעיר ותחזק את מעמדה כעיר מחוז ובירת הגליל".

     

    במקביל נמסר השבוע כי באמצע ינואר תיערך בעיר נשר פגישה בין נציגי חברת יפה נוף לבעלי עסקים בעיר, לקראת הקמת קו מטרונית רביעי, בין צומת יגור לשכונת הדר בחיפה. הקו יעבור ברחוב העסקים המרכזי בעיר, דרך בר יהודה. העבודות להקמתו צפויות בראשית 2017.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים