שתף קטע נבחר

זה סופי: פרארי כבר לא חלק מקונצרן פיאט

יצרנית מכוניות הספורט יצאה לדרך עצמאית בתום הנפקת מניותיה בניו-יורק ומילאנו, וחלוקת מניות בין משפחת אניילי ובנו של אנזו פרארי, מייסד היצרנית

פרארי - מעכשיו לא חברה בבעלות פיאט. יצרנית הרכב האיטלקית, שהתאחדה עם קרייזלר האמריקאית ליצירת קונצרן FCA, השלימה את ההיפרדות מפרארי, חטיבת מכוניות הספורט שהייתה הריווחית ביותר בקונצרן. המהלך נועד לצורך גיוס מיליארדי יורו שאמורים לסייע ל-FCA בתוכנית התייעלות ובפיתוח דגמים חדשים.

 

הנפקת פרארי בניו-יורק באוקטובר שעבר:

 

מניות פרארי הונפקו תחילה בניו-יורק באוקטובר שעבר, והיום בבורסת מילאנו. ההנפקה המסקרנת תותיר עם זאת את פרארי כחברה בשליטה איטלקית, כלומר בבעלות משותפת של שתי משפחות מהאצולה המוטורית האיטלקית: אניילי, שמחזיקים גם בשליטה חלקית בפיאט-קרייזלר, ומשפחת פרארי בראשות פיירו, בנו של מייסד היצרנית אנזו פרארי. פיירו מכהן כיום בתפקיד סגן-נשיא היצרנית שהקים אביו, ומאבק השליטה בינו לבין משפחת אניילי היה אחד המכשולים העיקריים להנפקת היצרנית.

 

פרארי הייתה תחת בעלות פיאט מאז 1969, אז ענקית הרכב רכשה 50% מהשליטה ביצרנית האקזוטית. בניגד ללנצ'יה שנרכשה אף היא באותה שנה ולאלפא רומיאו שהצטרפה מאוחר יותר (1986), פיאט שמרה על פרארי כיישות כמעט אוטונומית ולא השפיעה על פיתוח דגמיה או הכריחה אותה להתבסס על מכלולים של פיאט - החלטה שכפי הנראה שמרה על המוניטין וההילה של פרארי לאורך אותם שנים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים