שתף קטע נבחר

יונדאי איוניק - נחשפו פרטים טכניים ראשונים

יצרנית הרכב הקוריאנית ממשכה בטפטוף המידע על מכונית הכלאיים הייעודית הראשונה שלה, ומפרסמת מפרט טכני חלקי. היבואנית: לא יודעים מתי תגיע לישראל

יונדאי פרסמה פרטים טכניים ראשונים על האיוניק (Ioniq), מכונית הכלאיים שתתחרה בטויוטה פריוס. ובהמשך לטפטוף התמונות והמידע, כעת הקוריאנים מספקים מפרט טכני ראשוני של הדגם בגרסת הכלאיים הרגילה - בלי טעינה משקע. האיוניק תוצע בגרסאות כלאיים עם או בלי טעינה משקע, ובגרסה חשמלית מלאה.

 

 

 

מהודעת יונדאי עולה כי גרסת הבסיס הזולה במבחר, תציע מנוע 1.6 ליטר עם 105 כ"ס ו-15 קג"מ ב-4,000 סל"ד. ליחידת הבנזין מצטרף מנוע חשמלי עם 43.5 כ"ס ו-17.3 קג"מ, ויחד מערכת הכלאיים תפיק 141 כ"ס ו-24 קג"מ (27 בהילוך ראשון בלבד). נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו. הרכב החדש יוצע עם תיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת מצמד בלבד.

 

 

האיוניק מציעה מצברי ליתיום-יון פולימר, הממוקמים מאחור מתחת לספסל האחורי. הם יאפשרו נסיעה בלי בנזין במהירות של עד 120 קמ"ש, אם כי יונדאי לא מציינת לאיזה טווח. גם מידות הרכב, שצפוי להיות מקביל בגודלו למשפחתית קומפקטית (יונדאי i30 ו-i35 למשל), לא פורסמו בשלב זה.

 

 

בכדי לחסוך במשקל, האיוניק צוידה במכסה מנוע, דלת אחורית ומתלים מאלומיניום. על-פי יונדאי, בחירה בחומר הקל יותר מפלדה חסכה 12 ק"ג במשקל המרכב ו-12 ק"ג במשקל המתלים. לטובת חסכון במשקל, היצרנית גם השקיעה בתכנון האווירודינמי של הדגם, ומצהירה על נתון מקדם גרר נמוך יחסית של 24 Cd.

 

 

האיוניק תשווק עם מערכות בטיחות מתקדמות, הכוללות התראת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי והתראת שטח מת - כולל בנסיעה לאחור. כן יוצעו שבע כריות אוויר ובקרת שיוט אדפטיבית השומרת מרחק מהרכב מלפנים. אבזור המתרות יכלול, בין היתר, תמיכה במערכות ההפעלה לרכב קאר-פליי של אפל ואנדרואיד אוטו של גוגל.

 

 

ומתי בישראל? מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, נמסר בתגובה לפניית ynet כי לא ידוע מתי האיוניק תשווק בישראל.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי איוניק
יונדאי איוניק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים