שתף קטע נבחר

אודי שוקלת כניסה לאיראן בעקבות הסרת הסנקציות

יצרנית מכוניות היוקרה לא שיווקה את דגמיה מעולם ברפובליקה האיסלמית, אך שוקלת כעת להיכנס לשוק הרכב האיראני בעקבות הסרת הסנקציות. ויש לה 77 מיליון סיבות

אודי, חטיבת היוקרה של פולקסווגן, שוקלת לשווק את מכוניותיה באיראן, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. יצרנית הרכב הגרמנית לא נכחה בשוק זה מעולם, אך בעקבות הסרת הסנקציות בכיריה סבורים שיש בו פוטנציאל למכוניות יוקרה.

 

ביצרנית אישרו רשמית את הדיווח. נציגים של אודי נמצאים בימים אלה באיראן, ומקיימים מגעים עם יבואנים פוטנציאליים.

 

אודי. תיכנס לראשונה בתולדותיה לאיראן? (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
אודי. תיכנס לראשונה בתולדותיה לאיראן?(צילום: רועי צוקרמן)

 

חטיבת היוקרה של פולקסווגן לא התגבשה כיצרנית יוקרה לגיטימית לפני המהפכה האיסלמית בשנת 1979, שהובילה לניתוק איראן משווקים בינלאומיים.

 

אם תחל לשווק את דגמיה במדינה, אודי לא תהיה הראשונה מקרב מותגי היוקרה: דיימלר, יצרנית מרצדס, חתמה כבר על מזכר הבנות לשיווק כלי הרכב המסחריים שלה באיראן, זאת בסיוע יצרנית הרכב המקומית איראן חודרו וקבוצת מאמוט.

 

ב.מ.וו הביעה בינתיים הסתייגות מהנושא, ודובר מטעמה אמר כי כל כניסה עתידית לשוק האיראני "תהיה תלויה בהתפתחויות פוליטיות וכלכליות".

 

תעשיית הרכב העולמית מעוניינת ברובה בשוק האיראני. למרות שנים של סנקציות מכאיבות, מדובר במדינה בעלת פוטנציאל צמיחה משמעותי ולא פחות מ-77 מיליון תושבים. בעבר פיז'ו נהנתה ממכירות גבוהות במדינה האיסלמית ואף ייצרה בה מיליוני מכוניות, עד שהסנקציות אילצו אותה לעזוב את השוק.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים