שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

יונדאי טוסון במבחן דרכים: להיט ותיק

הרכב שהחדיר את שגעון ה-SUV כמעט לכל בית בישראל, הגיע אלינו בגרסה חדשה ומאוד מעודכנת. לקחנו אותה לסיבוב

  • שנת השקה: 2015

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

בשילוב הגוונים בהיר-כהה איתו התייצב יונדאי טוסון למבחן, תא הנוסעים נראה נאה ומודרני. איכות החומרים מכובדת לרוב וההרכבה מצוינת. הנדסת האנוש טובה אף היא, עם מתגים נוחים לתפעול ומיקום טוב של מרביתם. המרווח בתא טוב לחמישה בכל המדדים - ראש, כתפיים, רגליים וברכיים - וגם תא המטען מציע נפח ונוחות שימוש טובים. הראות החוצה טובה למדי, אם כי הקורה הקדמית ("A") מעט רחבה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של הטוסון נוטה לנוקשות, במיוחד בעיר - שם הוא מקפץ וחובט בנוסעיו, בעיקר במהירויות נמוכות. הנוחות מחוץ לעיר טובה יותר, הגם שעדיין מפגינה נוקשות. נוחות הנסיעה טובה בנסיעות ארוכות, אך מושב הנהג חסר כיוון (ותמיכה) לגב התחתון. תנוחת הנהיגה טובה ובידוד הרעשים מרשים: רעשי רוח וכביש מינימליים, ולמעט תחת האצות חריפות, הטוסון מבדד היטב גם רעשי מנוע.

 

כושר התמרון מכובד. רדיוס הסיבוב אינו גדול מדי והראות החוצה, גם לאחור, טובה. ההיגוי קל לתפעול ומציע דיוק סביר. חבל רק שמפרט הבסיס ברכב המבחן אינו כולל חיישני חנייה או מצלמת נסיעה לאחור.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3א'. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הטוסון טובה. ההיגוי קל מעט מהרצוי וניכר חופש מסוים במרכז, אך לאחר שמתרגלים לכך ניתן לנווט בבטחה. אחיזת הכביש ראויה וזוויות הגלגול אינן גדולות במיוחד, ובסך הכל חווית הנהיגה נעימה גם במהירויות גבוהות. כושר הבלימה היה טוב - הן מבחינת עוצמת הבלימה, והן מבחינת תחושת הדוושה.

 

הטוסון מוצע בישראל עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית, אך אינו מציע - בניגוד לתאומו, קיה ספורטאז' - כל מערכת בטיחות מתקדמת. כולל אלה שסייעו לו להשיג חמישה כוכבי בטיחות מרשימים במבחן הבטיחות של Euro NCAP כמו התראת סטייה מנתיב וזיהוי שלטים. חסרונן של מערכות מתקדמות פגע בציון בסעיף זה. 

 

 

 

 

3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו
דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

4. מנוע ותיבת הילוכים

הטוסון מוצע עם מנוע 1.6 ליטר שמספק 132 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. הביצועים בתנאי אמת מספקים בשימוש יומיומי. המנוע אמנם אינו חזק וכאשר דוחקים בו הוא גם רועש. עם זאת, תיבת ההילוכים האוטומטית מציעה העברות הילוכים מהירות וחלקות, ומסייעת לנצל כל סוס עד תום. מי שמרשימה הרבה פחות היא תצרוכת הדלק - 9.5 ק"מ לליטר בתנאי מבחן רגילים, נמוך ב-30% מנתון המעבדה (13.5 ק"מ לליטר).


נתוני פליטת מזהמים יונדאי טוסון

נתוני פליטת מזהמים יונדאי טוסון
ציון ירוק 210
דרגת זיהום 12

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

הסיבה העיקרית לבחירה בגרסת ה-1.6 היא המחיר, וכאן הטוסון מציג יתרון ביחס למתחריו בעלי המנועים הגדולים (ולא רק). עם זאת, תמורת 143 אלף שקל תקבלו רמת אבזור סבירה: בקרת שיוט, חיישני אורות, מערכת שמע פשוטה עם שליטה מההגה, חיבור USB וחישוקי "16 קלים. עם זאת, כדאי לציין כי באופן נדיר בשוק הרכב המקומי, הטוסון אינו מציע חיבור בלוטות' שהפך לנורמה. כך שמדובר אמנם במחיר נוח, אבל הוא אינו זול או משתלם במיוחד בקטגוריה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ עידון, מרווח, איכות, מחיר

- אבזור נוחות ובטיחות מתקדם, תצרוכת דלק

 

ולבסוף: יונדאי טוסון החדש - כמו קודמו - מציע חבילה מוטורית מעניינת, עם תג-מחיר אטרקטיבי יחסית שמקרב אותו לגרסאות היותר חזקות-מאובזרות של משפחתיות-קומפקטיות, עם נוחות, ביצועים ושימושיות טובים. מאידך, תצרוכת הדלק גבוהה משמעותית מרכב משפחתי "רגיל" ורמות אבזור הנוחות והבטיחות נמוכות. ובכל זאת, עיקר הבעיה של הטוסון מגיעה מכיוון אחיו התאום מבית קיה, הזול והמאובזר ממנו.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
יונדאי טוסון | רמת אבזור: פריים
יונדאי טוסון | רמת אבזור: פריים
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.6 ליטר / בנזין
הספק מרבי 132 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 16.4 קג"מ ב-4,850 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 447.5 ס"מ
רוחב 185 ס"מ
גובה 165 ס"מ
בסיס גלגלים 267 ס"מ
משקל 1,450 ק"ג
נפח תא מטען 488 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישוקים 215/70-16 עם חישוקים קלים
100-0 קמ"ש 12.1 שניות
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.5 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 9.5 ק"מ לליטר / 30%-
פליטת פחמן דו-חמצני 174 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 12 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
מחיר לגרסה שנבחנה 143 אלף שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים*
דירוג בטיחות משרד התחבורה 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)

* הטוסון נבחן עם אבזור בטיחות שאינו מוצע בישראל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
יונדאי טוסון
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
יונדאי טוסון
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
יונדאי טוסון
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
יונדאי טוסון
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
יונדאי טוסון
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
יונדאי טוסון
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
יונדאי טוסון
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים