שתף קטע נבחר
 

פרארי מחליפה FF ב-GTC4Lusso

שם חדש ויותר כוח למכונית השוטינג ברייק של פרארי, שממשיכה להציע הנעה כפולה וארבעה מושבים. השיווק יחל כנראה עוד השנה, במחיר של יותר מ-2.6 מיליון שקלים

פרארי חשפה את מתיחת הפנים של ה-FF, מכונית השוטינג ברייק (Shooting Brake) שמשלבת בעיצובה סטיישן וקופה. ה-FF, קיצור של "Ferrari Four" על שם ההנעה הכפולה וארבעת המושבים, הוצגה בתערוכת ז'נבה בשנת 2011. חמש שנים בדיוק מאוחר יותר באותה תערוכה, תהפוך ל-GTC4Lusso (לוסו באיטלקית - יוקרה).

 

 


 

המכונית המחודשת מבוססת על אותה פלטפורמת הנעה כפולה, הראשונה והיחידה עד כה בייצור סדרתי בפרארי. למכונית אורך של 492 ס"מ (אחד יותר מה-FF), רוחב של 198 ס"מ (3+), וגובה של 138 ס"מ (ללא שינוי). פרארי לא מפרסמת נתון בסיס גלגלים, אך זה נותר כפי הנראה על 299 ס"מ. גם המשקל העצמי נותר ללא שינוי - 1,790 ק"ג.

 


 

למכונית המחודשת אותו מנוע V12 בנפח 6.3 ליטר, אך כעת הוא מפיק 690 כ"ס (30+) ב-8,000 סל"ד ומומנט מרבי של 71 קג"מ (1.4+) ב-5,750 סל"ד. למכונית הנעה כפולה קבועה ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. הביצועים כצפוי מרשימים - 3.4 שניות בלבד מעמידה ל-100 קמ"ש (3.7 שניות ב-FF) ומהירות מרבית של 335 קמ"ש (ללא שינוי).

 


 

מלבד תוספת הכוח, למכונית המחודשת גם עיצוב מחודש בפנים ובחוץ. על העדכונים אחראים מעצבי הבית של פרארי - לשם שינוי ובאופן חריג בלי סיוע סדנת העיצוב פינינפארינה, שעיצבה את ה-FF כמו גם את יתר מכוניות פרארי בעידן המודרני. הסיבה לכך נעוצה כפי הנראה במעבר הסדנה המפורסמת לידי מהינדרה ההודית, אם כי הודעה רשמית על פירוק השותפות בין פינינפארינה לפרארי לא התקבלה עד כה.

 

פרארי FF, ז"ל: 

 

פרארי לא מפרסמת בשלב זה מתי יחל השיווק של ה-GTC4Lusso או מה יהיה מחירה. גם ביבואנית לישראל, חברת אוטו איטליה, עדיין לא יודעים לנקוב בתאריך מדויק. ניתן להעריך עם זאת כי זה יקרה עוד השנה, וכי מחירה יהיה גבוה לפחות כמו זה של ה-FF, כלומר למעלה מ-2.625 מיליון שקלים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים