שתף קטע נבחר

יוגבלו העלאות המחיר של HOT ו-yes

המועצה לשידורי כבלים ולוויין הודיעה כי לא תתיר לחברות להעלות מחיר במהלך מבצע בשנה הקרובה. החברות יידרשו להודיע ללקוח 21 יום לפני העלאת מחיר בסמס ובהודעה על גבי המסך, ובניגוד להיום המחירונים והמבצעים שלהן יפורסמו במלואם באתרי האינטרנט שלהן. בעוד שנה, HOT תחוייב להציע ללקוחות מבצעים חדשים, במקום העלאת מחיר אוטומטית בתום המבצע

החברות HOT (הוט) ו-yes (יס) לא יוכלו להעלות מחירים ללקוחות שנמצאים במבצע, כך הודיעה היום (א') המועצה לשידורי כבלים ולוויין. מדובר בהוראה שתקפה בעיקר ל-HOT. כמו כן, החברות יידרשו להודיע ללקוח 21 יום לפני העלאת מחיר בסמס ובהודעה על גבי המסך. בנוסף ובניגוד להיום, המחירים והמבצעים שלהן יפורסמו במלואם באתרי האינטרנט שלהן ויעודכנו באופן שוטף. כמו כן הגבילה המועצה את המבצעים של החברות ל-18-4 חודשים.

 

נפגעתם מאחת החברות? ספרו לנו >>

 

 

עוד הודיעה המועצה כי החל משנה מיום קבלת ההחלטה (מרס 2017), HOT לא תוכל להעלות מחיר באופן אוטומטי ללקוחות שהמבצע שלהם מסתיים, אלא רק "להציע להם לעבור למבצעים בתנאים החדשים". מה זה אומר לגבי השנה הקרובה? ככל הנראה HOT תוכל לייקר מחירים גם בעת תקופת המבצע, אך במועצה לא פירטו.

 

במועצה מסרו כי "החברות אף התחייבו לבחון מתן הנחה קבועה לניצולי שואה ולקשישים המקבלים הבטחת הכנסה".

 

מה החידושים ומה החברות במילא כבר מקיימות?

החידוש בהחלטה של המועצה, הוא בעיקר באי העלאת מחיר במהלך מבצע, וכן בהנחיה ל-HOT שתמנע מלקוחות את עוגמת הנפש, בה הם מגלים שהמבצע נגמר בלי ששמו לב, ושהמחיר זינק לגבהים מרגיזים ותציע להם מייד בתום המבצע שהם - להצטרף למבצעים חדשים.

 

חידוש נוסף הוא הדרישה לפרסום מלא של כל המחירונים והמבצעים באתרי האינטרנט של החברות.

 

לגבי שאר החלטות המועצה בעניין HOT ו-yes: גם היום החברות מודיעות ללקוחות זמן מה לפני העלאת מחיר וגם היום החברות מציעות מבצעים לתקופות משתנות. בחברות טוענים שיוכלו להעלות מחירי מבצע השנה ואין בהנחיות של המועצה שום חדש.

  

הכל התחיל כששתי החברות ביקשו להעלות מחירים

בכך מסתיים הליך של שימוע, שהחל בנובמבר 2015, אז פנו שתי החברות למועצה לאישור העלאות מחירים של חלק משירותיהן. המועצה הודיעה אז שהיא מקפיאה את המבצעים של החברות ואוסרת עליהן לפרסם מבצעים חדשים. כמו כן המועצה לא אישרה את העלאות המחיר שדרשו.

 

במהלך תקופת השימוע, המועצה חזרה בה מהאיסור שהטילה על החברות לפרסם מבצעים חדשים והתירה להן לפרסמם "לטובת הצרכנים", אך דרשה שפרטיהם יפורסמו במלואם באתרי האינטרנט של החברות. היא לא חזרה בה מאי אישור העלאת המחירים שביקשו.

 

"בחינת הבקשות חשפה תמונה מדאיגה ביחס למדיניות המחירים הנהוגה בשוק מזה שנים", כך מסרה המועצה בהודעה לעיתונות ששלחה.

 

"בחינה כלכלית מקיפה שערך ד"ר רועי שלם (נומריקס) לבקשת יו"ר המועצה קבעה כי במדיניות הנוהגת יש לכאורה פגיעה בתחרות, הטעייה צרכנית ואפליה בין לקוחות, וכי קיימים כיום בשוק מאות מסלולי מבצע במסגרתם מוצעים מחירים שונים ולתקופות שונות, למוצרים זהים עבור לקוחות שונים.

 

"בנוסף, מוצעים בשוק מבצעים מתמשכים 'לכל החיים', במהלכם מעלה החברה מחירים מבלי שהמנוי יידע מראש מה יהיו הסכומים שישלם. המועצה החליטה לא לאשר את העלאות המחיר עד לקביעת מדיניות מאסדרת שתתקן את המצב הקיים".

 

מ-HOT נמסר בתגובה: "אנו שמחים שמועצת הכבלים והלוין מחזקת את ידינו, תומכת בנו ונותנת לנו להמשיך ולהציע מבצעים אטרקטיביים ללקוחותינו כפי שעשינו עד היום. הוט תמשיך להציע את התוכן, הטכנולוגיה והשירות הטובים ביותר".

 

מ-YES נמסר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת מועצת הכבלים והלוויין אשר מחדדת את העקרונות על פיהם פועלת yes כבר שנים, אנו נמשיך לפעול בהוגנות ושקיפות לשביעות רצון לקוחותינו״.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים