שתף קטע נבחר

הסרט שמציג את ירושלים ללא הבדל גזע ואמונה. צפו

הסטודנט שי גטסוף זכה בפרס על הסרטון, שבו תיעד את עיר הבירה בין קודש לחול. "יש לאנשים גישה שלילית על ירושלים, באתי לשנות", הוא אומר

 

ירושלים כיכבה השנה בעיקר עם תמונות מדממות כתוצאה מפיגועים שהתרחשו ברחובותיה וגבו חיי אדם. כעת יש מי שמנסה להציגה לעולם באור אחר, טוב יותר, באמצעות סרטון שחולש על אזורים נרחבים בעיר הבירה במטרה להציגה למי שאינו מכיר אותה, ללא הבדל דת, גזע או אמונה.

 

קוראים לו שי גטסוף, הוא בן 26, סטודנט בחוג לתקשורת צילומית במכללה האקדמית הדסה. הסרטון "City of Soul", שכבר זכה בבחירת הצוות והשופטים בתחרות "Inspired by Israel" בשיתוף עם קרן מילשטיין, נע בין מקומות מקודשים כמו הכותל המערבי, כנסיית דור מציון ובית כנסת החורבה, לאתרים פופולריים כמו מדרחוב ממילא ורחוב יפו, וצילומים פנורמים של העיר העתיקה והרי ירושלים.

 (צילום: שי גטסוף) (צילום: שי גטסוף)
(צילום: שי גטסוף)

 (צילום: שי גטסוף) (צילום: שי גטסוף)
(צילום: שי גטסוף)

 (צילום: שי גטסוף) (צילום: שי גטסוף)
(צילום: שי גטסוף)

שי גטסוף. ירושלמי גאה ()
שי גטסוף. ירושלמי גאה

 (צילום: שי גטסוף) (צילום: שי גטסוף)
(צילום: שי גטסוף)

"במשך המון זמן הייתה לי מחשבה ליצור סרט על ירושלים", מספר גטסוף. "ראיתי שעשו דברים דומים בעולם, ויום אחד יצאתי והסתובבתי בירושלים ותפסתי רגעים מיוחדים. נכנסתי לזה לעומק ובמשך שלושה חודשים צילמתי חומרים. כששמעתי על התחרות ניצלתי את ההזדמנות והגשתי את הסרט".

 

התחרות, ביוזמת אתר ההסברה הבינלאומי Israel Video Network וקרן מילשטיין, קראה למשתתפים מרחבי העולם לשלוח סרטונים מיוחדים שהפיקו ומציגים את ישראל באור חיובי. לאתגר נענו 93 יוצרים מ-15 מדינות. "זו תחושה מספקת לדעת שכל

כך הרבה אנשים צפו בסרט וקצת לשנות את הגישה של אנשים כלפי ירושלים", מסכם גסטוף. "בתור ירושלמי אני מאוד אוהב את ירושלים אבל אני יודע שיש אנשים שיש להם גישה שלילית".

 

באתר הסבירו כי מטרת התחרות היא להוביל לכך שאנשים שנחשפים לירושלים דרך החדשות השליליות, יראו גם את הצד הכיפי שבה. "התקשורת הגלובלית מדווחת בעיקר על חדשות רעות, והאתר שלנו מנסה להביא את האמת", מסביר אבי אבלו, מנכ"ל האתר. סרטונים מצחיקים שמציגים את הצד השני של ישראל. יש לנו בין 100 ל-200 אלף צפיות כל יום. מטרת התחרות הייתה לדרבן אנשים אחרים להפיק סרטונים עם הסיפור האישי שלהם איך ישראל נותנת להם השראה. השתתפו עשרות אנשים מפינלנד, אוסטרליה, ספרד, טייוואן, פיליפינים, קנדה, ארה"ב, קוסטה ריקה ועוד, והסרטונים קיבלו מאות ואלפי צפיות".

 

במקום הראשון על פי בחירת הקהל זכה סרטון מלוס אנג'לס בפרס של 7,500 שקל, ובמקום הראשון בבחירת הצוות והשופטים בתחרות זכה כאמור הסרטון של גטסוף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי גטסוף
ירושלים, כפי שתועדה במצלמתו של גטסוף
צילום: שי גטסוף
מומלצים