שתף קטע נבחר

סוזוקי מודה - בדקנו צריכת דלק לא לפי התקן

יצרניות הרכב מתגוננות בפרשיות נתוני צריכת דלק מוטעים וחושפות האחת אחר השנייה: הצרכנים הטעו עם נתונים שלא תאמו את המציאות. היום עושה כך סוזוקי, וספק אם היא האחרונה. בהמשך לפרשת מיצובישי - נשיא החברה הודיע על התפטרות

סוזוקי מודה: "השתמשנו בשיטות לא ראויות למדידת צריכת דלק". יצרנית המכוניות היפנית מדווחת היום (ד') באופן רשמי כי במשך שנים פרסמה נתוני צריכת דלק שהתקבלו מבדיקות לא תקניות. "השתמשנו בשיטות למדידת צריכת דלק שאינן תואמות לתקן משרד התחבורה", כך אמרה היצרנית במסיבת עיתונאים, בה הודתה למעשה בעיוות נתוני האמת. עם זאת, החברה מסרה כי לא התגלתה הטעיה מכוונת וכי ההבדל בתוצאות הוא בטווח "סטייה מקובלת". בתגובה לפניית ynet אמרו בחברת מכשירי תנועה, יבואנית החברה, כי אין להם כל מידע בנושא.

 

יו"ר סוזוקי, אוסמאו סוזוקי, במסיבת העיתונאים בטוקיו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
יו"ר סוזוקי, אוסמאו סוזוקי, במסיבת העיתונאים בטוקיו(צילום: רויטרס)

 

הודאת סוזוקי מגיעה זמן קצר לאחר שמיצובישי הודתה כי במשך עשרות שנים הטעתה את הציבור עם נתוני צריכת דלק שלא תאמו את נתוני האמת. לאחר שמיצובישי הודתה בכך, פתחו הרשויות ביפן בבדיקה מקיפה הנוגעת לפרשה. מניית היצרנית נפלה בשיעור חד, ולטענת מומחים העניקה הפרשה דחיפה עזה למשא ומתן שניהלה מיצובישי עם קונצרן ניסאן-רנו על רכישת שליש ממנה. רכישה שהתבצעה לפני ימים אחדים. היום הודיע נשיא מיצובישי כי הוא מתפטר מתפקידו בעקבות הפרשה.

 

לפני מספר ימים הודתה שברולט כי הטעתה צרכנים, ואילו קונצרן פולקסווגן עבר טלטלה קשה מאז התגלה בחודש ספטמבר כי השתמש בתוכנות ניהול מנוע המזהות בדיקות איכות סביבה (וצריכת דלק) ומאפשרות למנוע לפלוט כמות זניחה של מזהמים ולפעול חסכוני במיוחד, בניגוד לפעולתו באופן רגיל. גם קונצרן יונדאי-קיה נאלץ לשלם קנס גבוה על הטעיית צרכנים בנוגע לצריכת דלק.

 

סוזוקי, יצרנית הרכב היפנית הרביעית בגודלה, מתמחה בייצור דגמים מכוניות מיני עירוניות לשוק המקומי בנפח מנוע של עד 660 סמ"ק המזכה אותן בהטבת מיסוי, ומחזיקה בשליש ממכירות דגמי הקטגוריה. בפרשה מעורבים לא פחות מ-16 דגמים שונים הנמכרים בשוק היפני מאז 2010, ולדברי סוזוקי, שיטות המדידה המוטעות אינן משפיעות על דגמים שנמכרים בשאר עולם. ההודעה של סוזוקי הגיעה לאחר שמשרד התחבורה היפני הורה על בדיקה חוזרת לכל יצרניות הרכב המקומיות, בעקבות פרשת מיצובישי.

 

עם סגירת המסחר בבורסה בטוקיו ירדה מניית החברה בכ-10%, נקודת שפל מאז 2013 והנפילה הגדולה ביותר במניה בשבע השנים האחרונות. נשיא החברה, אוסמו סוזוקי, צפוי להיפגש היום עם שר התחבורה היפני על מנת לעדכן אותו בפרשה החדשה שמסעירה את תעשיית הרכב היפנית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
יו"ר סוזוקי - הטעינו
צילום: EPA
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים