שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בית הספר לנהיגה "איציק אברהם" קרס - והמשיך לגבות עבור שיעורים
    בשבועיים האחרונים תלמידים לנהיגה ששילמו על חבילות של שיעורים וטסטים לא מצליחים לתאם לעצמם שיעורים ונתקלים בסניפים סגורים ובשירות לקוחות שלא מתפקד. "הם נראו לי חברה אמינה, אין אפשרות ליצור קשר עם אף אחד", אומר א' מתל אביב. רמי מחולון: "כנראה נוצר שם עומס בגלל שביתת הטסטרים, אבל הם לא אומרים את זה. את הוויזה גיהצו תוך עשר שניות". מהנהלת בית הספר נמסר: "עושים כל שביכולתנו לצמצם את הנזקים לכלל הלקוחות"
    האם בית הספר לנהיגה "איציק אברהם" קרס תחת העומס? בשבועיים האחרונים תלמידים ששילמו כסף לחבילות שיעורים וטסטים לא זוכים למענה ונתקלים בסניפים סגורים. לבית הספר "איציק אברהם" 16 סניפים ברחבי הארץ, כך לפי אתר האינטרנט של הרשת. כמה לקוחות ששילמו כסף עבור חבילות של שיעורים ללימוד נהיגה מספרים על דפוס חוזר של המתנה לשיעורי נהיגה שלא מתקיימים, חוסר מענה מצד החברה וסניפים סגורים.

     

    א' מתל אביב חתם לפני כחודש וחצי עם סניף בית הספר ברחוב חומה ומגדל בעיר על הסכם לחבילת לימודי נהיגה והגשה לטסטים לקראת רישיון. הוא שילם את כל הסכום מראש, בסך 3,800 שקל באשראי. "הם נראו לי מאוד אמינים מאחר שמדובר בחברה גדולה", הוא אומר, "אחרי התשלום הייתי קצת עמוס ולא לחצתי המון, אבל מדי פעם התקשרתי לשאול מתי יצוותו אותי למורה ואתחיל לקבל שיעורים, ובהתחלה נאמר לי שבגלל שביתת הטסטרים זה מתעכב. אחר כך אמרו לי שיש עומס גדול בגלל הקיץ, ובהמשך כבר לא ענו לי בכלל לטלפונים. אם מגיעים לשיחת טלפון של אחת האחראיות בסניף, השיחה מתנתקת מיד".

     

    לדברי א', הוא הגיע לסניף ביום ראשון וגילה שהמשרדים סגורים. "במקרה פגשתי תלמידת נהיגה נוספת שעברה חוויה דומה", הוא אומר, "מספר הטלפון של ההנהלה מעביר את השיחה מיידית לשירות הודעות חיצוני, שנציגיו לא מוכנים להעביר את השיחה להנהלה. אין אפשרות ליצור קשר עם אף אחד ובשבועיים האחרונים הסניף לא זמין בטלפון".

     

    כך, א' טרם עבר שיעור נהיגה אחד, למרות ששילם את כל עלות החבילה, והתוכניות שלו לרישיון מתעכבות.  

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    "השיעורים עוד לא התחילו וכבר נפדה צ'ק"

    מרינה אלימלך מאשדוד פנתה לסניף בית הספר בעירה לפני כחודש. "ביקשתי חבילת שיעורי תיאוריה, שיעורי נהיגה וטסט, עליה שילמתי 3,350 שקל בשישה צ'קים", היא מספרת, "עוד לא התחלתי את השיעורים עצמם, אבל צ'ק אחד כבר נפדה. בשבוע שעבר הייתי צריכה לקבל שיעור תיאוריה, אבל הסניף, שסמוך לקניון לב אשדוד, היה סגור. ניסיתי להתקשר לסניף ואין מענה. הגעתי גם למוקד הודעות ששם אומרים לי שיעבירו את הודעתי ושיחזרו אליי. אני מחכה שיחזרו אליי, אבל שום דבר. לא שמעתי כל הסבר מהם. פעם אחת התקשרה אליי הפקידה מהסניף לקבוע לי שיעור, לא הייתי פנויה, וזו הפעם האחרונה שהיה בינינו קשר".

     

    לדבריה, הופיעה מרינה בתחנת משטרה בעניין הצ'קים, שם נאמר לה שלא ניתן לסייע בנושא והפנו אותה לבית משפט השלום באשדוד, שם קיבלה טפסים למילוי להגשת תביעה קטנה שטרם הגישה.

     

    ירון שוקרון, גם הוא מאשדוד, שפנה אל בית הספר איציק אברהם כבר לפני יותר משנה, מנסה לגבש כעת תביעה ייצוגית. "סגרתי עם בית הספר חבילה שבמסגרתה אקבל רישיון תוך פחות מחודש. שילמתי 1,300 שקל במזומן. אני עובד ויש לחץ אז קשה כל פעם לרוץ אחריהם לקבל שיעורים, וכל פעם שמעתי מהם תירוצים. בינתיים קיבלתי רק 10 שיעורים על פני שנה, וכל פעם שניסיתי לתפוס אותם בטלפון הם מסננים. הם לא עמדו במחוייבות שלהם - התחייבו לי לרישיון תוך חודש ובינתיים זה נמשך שנה.

     

    "לפני כמה שבועות הם אמרו שבגלל שביתת הטסטרים אין שיעורים אבל השביתה כבר נגמרה. לפני חודש הלכתי לסניף וחיכו להם 30 אנשים בחוץ על הבוקר כדי לדרוש את הכסף. הגעתי לשם שוב אחרי שעתיים והיה סגור. בינתיים לטסט לא ניגשתי".

     

    "החברה נקלעה למצוקה בגלל שביתת הבוחנים"

    רמי שיר מחולון דווקא קיבל את כספו בחזרה. הוא רכש עבור בתו חבילת שיעורים בבית הספר איציק אברהם דרך גרופון ב-99 שקל ועוד חבילה בסך 3,700 שקל ישירות מול בית הספר. בתו הגיעה לסניף בעיר עם הטופס הירוק שמאשר שעברה את מבחן התיאוריה. "אמרו שיתקשרו לתאם לה שיעורים, אבל עבר שבוע ולא חזרו אליה. כשהיא התקשרה אליהם היא הועברה לשירות הודעות, אבל אף אחד לא חזר אליה. עברנו ליד הסניף וראינו שהוא סגור. כנראה נוצר שם עומס בגלל שביתת הטסטרים והם לא יכלו לקבל תלמידים חדשים, אבל הם לא אומרים את זה. את הכסף לקחו מיד – גיהצו את הוויזה תוך עשר שניות.

     

    "התקשרתי והודעתי לחברה בשירות ההודעות שאם הם לא חוזרים לטלפון של אשתי, שהיא עורכת דין, תוך כמה שעות, הנושא יילך לתביעה ייצוגית. עורך הדין של החברה התקשר והתנצל ואמר 'קחו את הכסף בחזרה'. הוא אמר שהחברה נקלעה למצוקה בגלל שביתת הבוחנים. כל זה לאחר עשרה ימים בהם ניסינו ליצור קשר".

     

    חיה קדוש מירושלים פנתה לסניף תלפיות בעירה לפני כשנה וחצי והיא אמנם סיימה איתם את ההתקשרות, אבל היא מתארת חוויה קשה מול הרשת. "שילמתי 3,700 שקל על 30 שיעורים ושני טסטים", היא מספרת, "זו חבילה שנשמעה מבטיחה, המחיר אטרקטיבי – חיסכון של כ-1,000 שקל. הם ביקשו מאמא שלי שתשלם סכום התחלתי של 1,000-1,500 שקל ואמרו שלמחרת יקבעו לי שיעורים. כעבור כמה ימים התקשרתי והפקידה בסניף אמרה לי שאין כרגע מורה לתת לי כי תלמיד עשה תאונת דרכים. אחרי שבועיים ללא שיעורים נאמר לי שהרכב במוסך ושהמורה בבית חולים. למרות שהובטח לי מורה ספציפי ששמעתי עליו, נאמר לי שיש לי מורה חדשה ושאם לא אהיה מרוצה ינסו להשיג לי את המורה שהובטח. אחרי שיעור אחד איתה התקשרתי לקבוע עוד שיעורים אבל נאמר לי שהיא עברה פריצת דיסק ושהיא בבית חולים. בהמשך קיבלתי שני מורים שדיברו אליי לא יפה, אחד גם צעק והוריד לי את הביטחון".

     

    אביה של חיה ניסה לסיים את ההתקשרות עם החברה ונאמר לו שיש לשם 950 שקל דמי ביטול, אחרת היא לא תקבל את הטופס הירוק, שבלעדיו לא יכלה לעבור לחברת לימודי נהיגה אחרת. לבסוף החליטה חיה להפסיד את יתר החבילה, בשווי 400-500 שקל על פני תשלום דמי ביטול.

     

    יצויין שלפני כשנתיים נעצר בעל בית הספר, יצחק אברהם, בחשד להעלמת הכנסות. כתב אישום הוגש נגדו לבית משפט השלום בנצרת בחודש מאי בגין העלמת הכנסות בסך 22 מיליון שקל. לבקשת הסניגור, דחה בית המשפט את דיון הקראת כתב האישום לחודש אוקטובר.

     

    מהנהלת בית הספר נמסר: "אנחנו בית הספר הגדול במדינה עם מעל ל-15 סניפים, מאות תלמידים וצוות עובדים. לאחרונה, כידוע, היתה שביתה של בוחני התנועה שנמשכה מעל שלושה חודשים. רק בהתערבות בג"ץ הגיעו הבוחנים ומשרד התחבורה לדין ודברים והשביתה הוסרה. כמו כן, עובר בשביתה היו שיבושים קשים במערך הבחינות מטעם משרד הרישוי, כאשר רק השיבושים עצמם גרמו לבעיות קשות בניהול תקין ומתן שירות יעיל כפי שניתן במהלך 20 שנות פעילות בית הספר ללקוחותיו. אין אלא להנהלת בית הספר להצטער כי נסיבות השביתה הביאו לנזקים קשים אשר הגיעו לכדי ביטוי בצמצום צוות עובדים וחישוב מחדש בדבר מערך השירותים של החברה.

     

    "יובהר כי הנהלת בית הספר עושה כל שביכולתה על מנת לצמצם את הנזקים לכלל לקוחותיה. וזאת באמצעות גיוס מחדש של צוותים רבים למערך בית הספר. כל פנייה וכל תלונה נבחנים, ומתבצעים מאמצים רבים לתת מענה בעניינם. ידוע לנו דבר השיבושים הקיימים בפעילות הסניפים. אנחנו עושים ימים כלילות על מנת להשיב את כל סניפי בית הספר לפעילות מלאה, אולם כפי שצויין, קיימת בעיה של כוח אדם אשר מטופלת ביתר שאת בימים אלה. כמו כן, בימים אלה בוחנת הנהלת בית הספר הגשת תביעה כנגד משרד התחבורה בגין מחדליה הקשים בדבר אופן התנהלותה בכל הנוגע לשביתת הבוחנים. לכשתוגש תביעה ייצוגית, אם תוגש, נתייחס אליה באופן פרטני".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים