שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ב.מ.וו, מובילאיי ואינטל יציגו רכב אוטונומי ב-2021

    שלוש החברות מודיעות כי ישתפו פעולה במטרה לייצר רכב אוטונומי עד שנת 2021. כל אחת תנצל את מומחיותה לייצור פלטפורמה, שתוכל לשמש גם יצרניות אחרות

    שלוש ענקיות מכריזות על שיתוף פעולה בדרך לייצור רכב אטונומי. יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו, חברת הטכנולוגיה הישראלית מובילאיי ויצרנית השבבים האמריקאית אינטל, מכריזות היום (ו') על פרויקט משותף לייצור רכב אוטונומי עד 2021. ההסכם בין החברות נחתם במשרדי הנהלת ב.מ.וו במינכן, ובו מתחייבות השלוש לפתח ביחד מערכת שתאפשר נהיגה אוטונומית מלאה או חלקית ותוצע לרכישה גם עבור יצרניות רכב אחרות, ובמקביל לקבוע תקנים למערכות אוטונומיות במכוניות.

     

     

     

    המכונית האוטונומית של ב.מ.וו - בסיוע מובילאיי ואינטל

     

    המערכת אותן צפויות השלוש לפתח תאפשר לא רק נהיגה ללא התערבות נהג, אלא גם שימוש ברכב ללא נהג כלל. בכך מכוונות השלוש לדרישה צפויה מצד חברות העוסקות בתחבורה ציבורית וציי רכב. יש להזכיר כי אובר מפתחת זה זמן רב מכונית אטונומית הצפויה להיות מעין "מונית-לא מאוישת". גם גוגל עצמה המפתחת באופן רשמי מכוניות אוטונומיות, מכינה כנראה את הקרקע לשירות הסעות אוטונומי.

     

    אובר רוצה להסיע אתכם ברכב ללא נהג

    גוגל והמכונית האוטונומית - המספרים נחשפים

     

    את הבסיס המוטורי של השת"פ תעניק יצרנית הרכב ב.מ.וו, והדגם (העתידני) שישמש כפלטפורמה עשוי להיות ה-Vision Next 100 שהוצג לפי חודשים ספורים. לדברי הרלד קרוגר, יו"ר מועצת המנהלים של היצרנית, "היכולת המשותפת של ב.מ.וו, מובילאיי ואינטל, תאפשר לרוכשי המכוניות הנאה מנהיגה אוטונומית יומיומית. בכך נציע הנאה מנהיגה וגם פתרונות לנסיעה עירונית ויוקרתית". כדאי להזכיר כי כאשר חשפה ב.מ.וו את מכונית התצוגה העתידנית, התייחסה אליה ככזו המדגימה טכנולוגיות נהיגה אוטונומיות, שכן להערכתה זה הכיוון אליו מכוונת התעשייה. כיוון בו עדיין יהיה צורך ביצרנית מנוע ומרכב, אבל יהיה פחות צורך בנהג.

     

    לדברי אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי, יו"ר ומנהלה הטכנולוגי, "מובילאיי ושתי השותפות מכינות את הקרקע לניידות עתידית אוטונומית, שתהפוך למציאות כבר בשנים הקרובות". עוד אמר כי "מובילאיי תהיה אחראית על מיפוי ועיבוד (הדרך), התאמת חיישנים ועיבוד המידע המגיע מהם כמו-גם אופי נהיגה, כדי לאפשר שימוש אוטונומי לחלוטין ברכב". שעשוע גם אמר כי טכנולוגיית המיפוי (Mobileye Road Experience ,REM) תספק שירותי מיקום מדויק על הנסיעה ובכך תאפשר נהיגה אוטונומית לגמרי".

     

    שעשוע מוסיף כי עד כה עבדנו על גישה הדרגתית למימוש הרכב האוטונומי, אבל היום מסמן את ההתחייבות הראשונה מצד יצרנית רכב גדולה לרכב אוטונומי מלא ("דרגה 5") בתוך חמש שנים בלבד. הטכנולוגיות שלנו בתחומי בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת, מיזוג מקורות חישה, מיפוי במיקור המונים ותכנון נהיגה - משחקות תפקיד מפתח ביכולת של ב.מ.וו להציע נהיגה אוטונומית בין שלב 3 (חלקית) ל-5, נהיגה אוטונומית מלאה. לדבריו, ב-2021 יציעו השלוש מערכת נהיגה אוטונומית חלקית (שלב 3) לשימושים עירוניים, ומלאה (שלב 5) לאזורים עירוניים גדולים.

     

    זיו אבירם, מייסדי, נשיא ומנכ"ל מובילאיי, אומר כי שלוש החברות חולקות מטרה משותפת והיא נהיגה אוטונומית להמונים. לדבריו, "מובילאיי נמצאת כבר בעמדת הנהגה בשוק מערכות העזר לנהיגה (ADAS). עם החיישנים שלנו - השבב שפיתחנו (EyeQ) וטכנולגיית שירותי המיקום (REM), נוכל להמשיך לעשות את חלקנו כדי להביא לנהגים כלי רכב אוטונומי מלא עד שנת 2021".

     

    אינטל תהיה אחראית בשת"פ על הכוח הנדרש לעיבוד כמות המידע האדירה שזורמת מהמכונית עצמה וגורמים חיצוניים. לדברי מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ, "מכוניות אוטונומיות וכל מה שיתחבר אליהן, ידרשו מוחות אלקטרוניים חזקים ואמינים ביותר, שיהיו חכמים דיים כדי לנווט בתנועה ולמנוע תאונות. השת"פ יאפשר לנו לממש במהירות את החזון שלנו להמציא מחדש חוויית נהיגה". קרזניץ הוסיף כי אינטל תהיה אחראית ל"מערך רחב של כלי מחשוב, ענן, קישוריות, בטיחות ואבטחה לתוך המכונית, וכן למידת מכונה, שיאפשרו פתרון מקיף". בדבריו הזכיר כי כ-90% מהתאונות ברחבי העולם נגרמות עקב טעויות נהגים, וכי סך עלות התאונות מסביב לעולם בשנה עומד על 870 מיליארד דולר - כשלושה טריליון שקל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ב.מ.וו next - בסיס לשת"פ עם אינטל ומובילאיי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים